Mistä voi johtua viemärin haju vessassa?
Vessassa välillä viemärin haju. Mistä se voi tulla? Tämä alkanut tässä kesän aikana. Haju ei ole joka päiväistä. Vessassa ei ole lattiakaivoa, vain vessanpönttö ja käsienpesuallas.
Kommentit (50)
Onko käsienpesualtaan viemäriputken liitos lattian tasalla tiivis? Meillä on aika huono kumilörtsä, sitä jos mopilla tökkää, niin kohta käryää.
Lavuaarin hajulukko tukossa. Soita huoltomies putsaamaan se, jos et itse osaa.
Kaada kloriittia käsienpesualtaaseen, haju lähtee.
Kun siellä on se viemäri. Se nyt vielä puuttuisi, että se viemäri haisisi makuuhuoneessa, autotallissa tai keittiössä.
Vaihda välillä wc-harja, lavuaarin puhdistus (tutki onko hiuksia tai tarvitseeko aineen) ja laske välillä vettä, pesukoneen nukkasihti, pesukoneeseen välillä puhdistusaine ja kokeile sitrus wc-ankkaa. Entä tuuletus.
Viemäriin ensin ruokasoodaa ja sitten etikkaa pitäisi lähteä hajut.
Vierailija kirjoitti:
Kaada kloriittia käsienpesualtaaseen, haju lähtee.
Miksi pitäisi myrkyillä pelata? Kloriitti on haitallista hengitettynä.
viemärin huono/vajavainen tuuletus mahdollisesti. eli viemäri tuulettuu putkea pitkin ulos ja jos näitä ei ole riittävästi 1/10m viemäriputkea. tai kuiva vesilukko,no tuskin. millaisessa asunnossa asut? ilmanpaineen vaihtelukin voi tehdä jotain.
Lavuaarin ylivuotoreikään on ehkä kertynyt töhnää, juoksuta vettä sinne, kaada kloriittia ja anna vaikuttaa, huuhtele.
Viemäri kannattaa puhdistaa silloin tällöin viemärinavaajalla vaikka se ei olisi tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Kun siellä on se viemäri. Se nyt vielä puuttuisi, että se viemäri haisisi makuuhuoneessa, autotallissa tai keittiössä.
voi haista koko luukku jossei viemärin tuuletus ole oikein tehty
Mikä tämä mammojen into lotrata kloriitilla on? Ei sellaista ainetta pitäisi kotikäytössä olla tarvetta käyttää lainkaan.
Lavuaqrin putken ja wc-pöntön kumikaulukset siellä lattianrajassa tarkastaisin ensin. Ovatko tiiviitä?
Jos falskaa niin yleensä ihan nenällä huomaa väkevämmän paskankäryn vuotokohdan lähistöllä.
Itse kärsin 16 vuotta hajusta.Kukaan ei osaanut kunnes eräs tuttava otti lattiakaivon osan ja laittoi kiinni sen. Väänsi niin että siitä tuli tiivis Lavuaarin ala oleva liitin oli kuulemma toisen mukaan väärin kiinnitetty .Mutta se ei auttanut asiaa mitenkään kun hän väänteli sitä. Nyt ei haise.
Matalapaine voi joskus aiheuttaa tätä, olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Matalapaine voi joskus aiheuttaa tätä, olen huomannut.
Ei aiheuta jos on paikat kunnossa.
Viemärin tuuletuksessa jotain vikaa? Esim alipainelukko putken päästä voinut hajota?
Siellä on hajulukossa vuoto, jos et itse löydä ,käytä lvi kaveria.
Viruta vettä kaivoihin hetki.