Mitä mieltä olette luokkakokouksista? Aiotteko osallistua jos kutsu tulee?
Itsellä lähestyy "sovittu" päivä, jolloin tämä tapaaminen pitäisi olla. Mitä lukenut muiden ajatuksia samanlaisista keskusteluista, niin aika negatiivisiä ajatuksia on herättänyt. Varsinkin jos satuit olemaan koulukiusattu, niin kuka sinne menisi jos kiusaajatkin olisivat paikalla. Itse olen vähän sillä kannalla että en mene. Olin kahden ystäväni kanssa ainoat jotka eivät kuuluneet tähän isoon kaveriporukkaa, joka koko luokka periaattessa oli. Tuntuu siis täysin turhalta ainakin itseni mennä, kun eivät ole koskaan olleet kuin silloin vain "luokkakavereita". Eikö tuon tapaamisen tarkoitus muutenkin olla, että katsotaan mihin kaikkialle elämä on porukkaa vienyt? Rehellisesti ei ainakaan itseä kiinnosta. Eri tilanteessa menisin, mutta eihän tonne kenenkään pakko ole mennä.
Mites teillä?
Kommentit (19)
Ne käy kun haluaa. En ole käynyt. Enkä tiedä menisinkö
Kerran olin, se riitti. Ihan hauskaa oli mutta silti en helvetissä toista kertaa mene 😄
Ei ole pakko mennä, jos tuntuu että ei kiinnosta, niin älä lähde, kivaa siellä ei ole jos vasten tahtoaan joutuu illan esittää että on mukava nähdä pitkästä aikaa...
En mennyt kun kutsuttiin. Järjestäjänä oli se suosittujen porukka. Miksi menisin sinne kertomaan elämästäni, koulussa olin kuin ilmaa heille.
Itse en päässyt kun olin viimeisillään raskaana...
Tuskin kutsuttaisiin. En ole kehenkään pitänyt yhteyttä koulujen jälkeen. Olin muutenkin syrjitty oppilas, koska eräs katkera tyyppi päätti levitellä valheita.
Itse menin aikoinaan luokkakokoukseen, vaikka olin koulukiusattu. Jotenkin oli vaan pakko päästä näyttämään, että eivät olleet onnistuneet lannistamaan minua, enkä pelännyt heitä. Kokemuksena luokkakokous ei ollut mikään riemukas mutta olin silti ylpeä itsestäni, että voitin pelkoni.
Amiksen luokkakokoukseen voisin mennäkin, ala- ja yläasteen en missään tapauksessa.
Ai että menisin vapaaehtoisesti katsomaan vanhoja kiusaajiani? Ei kiitos ikimaailmassa.
Olen ihmetellyt näissä luokkakokouksissa että mistä ne saa kaikkien yhteystiedot vuosikymmenten jälkeen?
Itse en ole tekemisissä yhdenkään koulukaverin kanssa, kouluja olen kuitenkin käynyt noin 20 vuotta.
En ole koskaan osallistunut enkä aio. Ei mitään syytä muistella kouluaikoja.
Hankalaa mennä, kun missään ei ikinä kerrottu kyseistä kokoontumispäivämäärää. Eipä toisaalta olisi kiinnostanut mennäkään sinne naureskeltavaksi, kun ei ole yliopistokoulutusta ja luksustaloa ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt näissä luokkakokouksissa että mistä ne saa kaikkien yhteystiedot vuosikymmenten jälkeen?
Itse en ole tekemisissä yhdenkään koulukaverin kanssa, kouluja olen kuitenkin käynyt noin 20 vuotta.
Väestörekisterista/osoitepalvelusta ne saa jos ei ole luovuttamista kieltänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väestörekisterista/osoitepalvelusta ne saa jos ei ole luovuttamista kieltänyt.
Entä kun saman nimisiä on kymmeniä?
Kävin kun kerran ne järjestettiin ja oli ihan mukavaa muistella menneitä sen yhden illan. Kovin paljoa meillä ei enää yhteistä ollut, joten ei olla sen jälkeen pidetty yhteyttä tai nähty uudelleen. Ja luultavasti en menisi, jos kutsu uudelleen tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Somet, kysyvät kavereiltaan jotka tuntevat sinun kaverin yms. Ei kaikkiin voi saadakkaan yhteyttä.
AP
En muista yhdenkään ihmisen sukunimeä edes, en menis.
Facebookissa oli viestiketju muinoin luokkajuhlaa koskien.
Siellä sitä suunnittelivat.
Perustin ryhmän fb:hen viestiketjun sijaan, ja kutsuin kaikki jotka ketjussa olivat sinne.
Nostin peru ekaa admineiksi ja ilmoitin ryhmässä etten ole tulossa, he eivät kiinnostaneet 20 vuotta koulun jälkeen kun eivät oikeastaan kiinnostaneet koulun loputtua vaikka pienellä paikkakunnalla asuttiinkin.
Erosin sitten ryhmästä ja jatkoin nykyajassa elämistä.
M 42
Kävin. Näin. Enää en mene. Täysin vieraita ihmisiä.