Onko Suomessa puoluetta, joka on aidosti köyhien puolella ja EI kannata m-muuttoa?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, nämä kaksi asiaa sulkevat pois toisensa.
Ne puolueet (vasemmalle kallellaan olevat) jotka ovat köyhien puolella, ovat myös muiden maiden köyhien puolella, joten eivät vastusta sitä että meille muutetaan muualta.
Ja sitten niitä oikeasti kokonaan muuttamista vastustaviakaan kun ei ole, kun heille on ok että halpatyövoimaa tulee ovista ja ikkunoista, jotka sitten vie köyhiltä työt ja kuskaavat rahat ulkomaille perheilleen. Ja sitten meidän köyhät tälläistäkin puoluetta ihan onnessaan äänestävät, vaikka se puolue sahaa oksaa poikki heidän altaan. Ja tälläiset puolueet vieläpä kannattavat etuuksien alentamista ja poistamista, eli ovat köyhien pahin vihollinen. En ymmärrä joidenkin köyhien äänestyskäyttäytymistä.
Selkeästi et ole tutustunut vasemmistopuoluiden säätiöihin ja muuhun. Se että mukamas ovat köyhän puolella on silkkaa puhetta. Pyrkivät toasiasiassa junailemaan lähipiirilleen ja sidosryhmilleen paljon rahaa kuten muutkin.
Köyhiltä työt muka. Työhaluttomilta ja koulutushaluttomiltapas. Suomalaiset katsovat nykyään olevansa liian hyviä siivomaan yms joten työvoimaa on tuotava ulkomailta. Älä siinä jauha lannoitetta.
tiedäthän varmaan että Marinin hallitus esitti säätiöiden verollepanoa, oikeisto reagoi siihen heti ja sanoi että eivät tule kannattamaan, turha jauhaa enää yhtään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat köyhien puolella mutta kannattavat hyödyllistä m-muuttoa.
Persut ovat kuin kokoomus. Leikataan tukia köyhiltä ja opiskelijoilta vaan lisää ja lisää
Opiskelu on muutaman vuoden välivaihe eikä mikään pysyvä elämäntilanne. Opiskelija voi tehdä kesällä töitä ja kerätä rahaa talvea varten, niin ennenkin tehtiin. Köyhyyskin on tila jota ei ole tarkoitettu pysyväksi ja sen kestoon voi itse vaikuttaa. Eli köyhän kannattaisi ihan itse miettiä miten parantaa omaa tilannettaan sen sijaan että suunnittelee elävänsä tuilla elämänsä loppuun asti.
Jos et tätä ymmärrä et ole kovin viisas.
Kokoomuslainen bongattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mitä sinä itse olet tehnyt oman köyhyytesi vähentämiseksi?
Köyhien puolella kun on jokainen sellainen puolue joka kehottaa kouluttautumaan lisää, vaihtamaan työpaikkaa paremmin palkattuun säännöllisin väliajoin ja pitämään kulutuksen kurissa ja sijoittamaan palkkatuloja vakaisiin yhtiöihin.Ne tahot jotka haluaa avustaa köyhiä tuilla jotta käyhä ei itse pyri etenemään ja parantamaan tulotasoaan eivät ole köyhien pyolella.
Köyhyys on perustila. Jatko riippuu siitä miten itse pyrkii omalla panoksellaan parantamaan omia olojaan.Tuo on ihan höpöhöpöä. Jokainen köyhä tekee kaikkensa mitä ikinä pystyy estääkseen köyhyyttä, ei kukaan halua olla köyhä. Myös akateemisia on köyhiä, suuri osa köyhistä on sairaita tai työelämän mielestä liian vanhoja. Lapsiperheköyhyys on suurta, ei ne lapset sitä itse ole aiheuttaneet, myös vanhusköyhyys on suurta, koska eläkkeet on pienet verrattuna nykypäivän kuluihin.
Kyllä se köyhyys paranee kun saa lisää rahaa, oli se sitten mikä tahansa taho joka sitä rahaa antaa. Tutkitusti köyhyys aiheuttaa niin kovaa stressiä ihmiselle, että se alentaa kykyjä tehdä asioita, kaikki energia menee siihen että miettii miten pärjään, miten perheeni pärjää näin pienellä rahalla ensi viikkoon tai ensi kuuhun.
Ei taatusti jokainen köyhä tee kaikkea mitä voi. Eli sikälis kirjoittelet vain mutua. Tosi moni vaan makaa sohvalla ja valittaa.
Mä olen itse ollut köyhä ja noussut köyhyydestä veks. Joo, saa sitä rahaa lisää kun menee vaikka kökkötöihin toviksi ihan vaan siksi että ois työpaikka. itse suurinpiirtein seisoin päälläni pari vuottaa ja tein työtä mitä inhosin että sain CV:hen täytettä ja tein keikkoja sinnesuntänne keräten työkokemusta ja opiskelin iltaisin. Se vaatii PALJON mutta ei ole mahdotonta.
Tukien varassa on turha haaveilla rikastumisesta. Been there done that.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat kuin kokoomus. Leikataan tukia köyhiltä ja opiskelijoilta vaan lisää ja lisää
Opiskelu on muutaman vuoden välivaihe eikä mikään pysyvä elämäntilanne. Opiskelija voi tehdä kesällä töitä ja kerätä rahaa talvea varten, niin ennenkin tehtiin. Köyhyyskin on tila jota ei ole tarkoitettu pysyväksi ja sen kestoon voi itse vaikuttaa. Eli köyhän kannattaisi ihan itse miettiä miten parantaa omaa tilannettaan sen sijaan että suunnittelee elävänsä tuilla elämänsä loppuun asti.
Jos et tätä ymmärrä et ole kovin viisas.Kokoomuslainen bongattu.
Ei vaan entisen köyhän bongasit. Nykyisin tulot on sentään jo köyhyysrajan yläpuolella mutta edelleen alle mediaanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne puolueet (vasemmalle kallellaan olevat) jotka ovat köyhien puolella, ovat myös muiden maiden köyhien puolella, joten eivät vastusta sitä että meille muutetaan muualta.
Ja sitten niitä oikeasti kokonaan muuttamista vastustaviakaan kun ei ole, kun heille on ok että halpatyövoimaa tulee ovista ja ikkunoista, jotka sitten vie köyhiltä työt ja kuskaavat rahat ulkomaille perheilleen. Ja sitten meidän köyhät tälläistäkin puoluetta ihan onnessaan äänestävät, vaikka se puolue sahaa oksaa poikki heidän altaan. Ja tälläiset puolueet vieläpä kannattavat etuuksien alentamista ja poistamista, eli ovat köyhien pahin vihollinen. En ymmärrä joidenkin köyhien äänestyskäyttäytymistä.
Selkeästi et ole tutustunut vasemmistopuoluiden säätiöihin ja muuhun. Se että mukamas ovat köyhän puolella on silkkaa puhetta. Pyrkivät toasiasiassa junailemaan lähipiirilleen ja sidosryhmilleen paljon rahaa kuten muutkin.
Köyhiltä työt muka. Työhaluttomilta ja koulutushaluttomiltapas. Suomalaiset katsovat nykyään olevansa liian hyviä siivomaan yms joten työvoimaa on tuotava ulkomailta. Älä siinä jauha lannoitetta.tiedäthän varmaan että Marinin hallitus esitti säätiöiden verollepanoa, oikeisto reagoi siihen heti ja sanoi että eivät tule kannattamaan, turha jauhaa enää yhtään
Sä et taida muistaa miten Tradekan rahat vietiin osuuskuntalaisilta säätiöimällä tradeka. Vas ja sosdemit asialla.
Vierailija kirjoitti:
Köyhien puolella kun on jokainen sellainen puolue joka kehottaa kouluttautumaan lisää, vaihtamaan työpaikkaa paremmin palkattuun säännöllisin väliajoin
Eivät ole köyhien puolella, koska sen jälkeen kun ihminen on yrittänyt kaikkensa kouluun päästäkseen, muttei ole päässyt, tai on päässyt, muttei sen jälkeen saa työtä, tai saa työtä, muttei parempaa työtä, niin nämä puolueet haukkuvat kyseisen ihmisen maanrakoon ja vaativat häneltä kaikki tuet pois tai vähintään ilmaistöihin.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Halla-aho sanoi, että sosiaaliturva on tarpeetonta luksusta. Muistanko oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Halla-aho sanoi, että sosiaaliturva on tarpeetonta luksusta. Muistanko oikein?
Niinhän se nykymuodossaan onkin. Mun isovanhemmat asuivat lapsensa kanssa rintamamiestalossa yhdessä huoneessa, kun olivat köyhiä. Ei kukaan nykyajan sossutuilla elävä joudu asumaan noin.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhiltä työt muka. Työhaluttomilta ja koulutushaluttomiltapas. Suomalaiset katsovat nykyään olevansa liian hyviä siivomaan yms joten työvoimaa on tuotava ulkomailta. Älä siinä jauha lannoitetta.tiedäthän varmaan että Marinin hallitus esitti säätiöiden verollepanoa, oikeisto reagoi siihen heti ja sanoi että eivät tule kannattamaan, turha jauhaa enää yhtään
Sä et taida muistaa miten Tradekan rahat vietiin osuuskuntalaisilta säätiöimällä tradeka. Vas ja sosdemit asialla.
on muuten lait muuttuneet siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistat ihan oikein. Jos leikkaamaan ryhdytään niin sehän koskee eniten juuri perussuomalaisten omiin äänestäjiin
Vierailija kirjoitti:
Köyhien puolella kun on jokainen sellainen puolue joka kehottaa kouluttautumaan lisää, vaihtamaan työpaikkaa paremmin palkattuun säännöllisin väliajoin ja pitämään kulutuksen kurissa ja sijoittamaan palkkatuloja vakaisiin yhtiöihin.Ne tahot jotka haluaa avustaa köyhiä tuilla jotta käyhä ei itse pyri etenemään ja parantamaan tulotasoaan eivät ole köyhien pyolella.
Köyhyys on perustila. Jatko riippuu siitä miten itse pyrkii omalla panoksellaan parantamaan omia olojaan.
No sinä puhut nyt pelkästä työn tarjonnasta ihan niin kuin kaikki olisi vain siitä yksittäisestä työnhakijasta kiinni.
Kyllä jokainen ekonomistikin myöntää, että myös työn kysynnällä on aina merkitystä.
Aika rankasti vedit mutkia suoriksi.
Ja pidemmällä aikavälillä suurin osa ihmisistä joutuu olemaan työelämän ulkopuolella. Tekoäly, digitalisaatio ja robotisaatio on vain niin paljon tehokkaampaa.
Ilman yllä mainittuja meillä olisi nytkin Suomessa täystyöllisyys todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kun palkasta jää enemmän käteen, työmarkkinoiden kohtaanto-ongelmaa päästäisiin korjaamaan mutta se ei eräälle punaviherblokille käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et.
Oikeistolaisten mielestä köyhyys on aina yksittäisen ihmisen oma vika. Täysin riippumatta kaikista olosuhdetekijöistä. Vaikka olisi totaalinen talouslama päällä, niin jokaisen ihmisen oma vika se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tällä hetkellä eduskunnassa olevat puolueet toimii näin. Vasemmalla ja oikealla ja keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et.
Jep. Ei ollut tarpeeton luksus vaan "Työttömyys- ja sosiaaliturva ovat yhteiskunnan luksustoimintoja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et.
Jep. Ei ollut tarpeeton luksus vaan "Työttömyys- ja sosiaaliturva ovat yhteiskunnan luksustoimintoja"
Jos totta, niin erittäin hyvä huomio Mestarilta jälleen kerran. Siksi sitä ei pidäkään romuttaa huonolla m-muutolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et.
Jos totta, niin erittäin hyvä huomio Mestarilta jälleen kerran. Siksi sitä ei pidäkään romuttaa huonolla m-muutolla.
mutta persuthan ovat luvanneet romuttaa hyvinvointivaltion ihan omaksi ilokseen!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et.
aivan, työtön, opiskelija, äitiysvapaalla oleva ovat persujen mielestä turhia
ei suomessa taida olla kun yks puolue