Tunnetko ketään koronaan kuollutta?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskon miehen veli kuoli koronaan. Sai tartunnan työpaikalta.
Itse sain koronatartunnan mieheltäni juhannuksena, tänä vuonna. Olen riskiryhmää.
Ventolinea olen joutunut käyttämään muutaman kerran viikossa. Aiemmin astma on ollut hyvässä tasapainossa ja Ventolinea en ole tarvinnut. Korona kerää limaa keuhkoihin, vaikka tauti on ohi.
Rokotukset on otettu, mutta ei ne toimi.
Toimiihan rokotus kun kerran olet hengissä. Se lieventää tautia. Ilman rokotusta sairastaisit taudin vakavammin.
Mitä ihmettä? Itse olen sairastanut koronan rokottamattomana sekä 2x rokotettuna + kerran sairastaneena ja molemmilla kerroilla tauti on ollut yhtä paha. Olen myöskin astmaatikko.
Ei se toki sairaalaan vienyt kummallakaan kertaa, mutta ei oireet mitenkään lieviä/huomaamattomia olleet. Tauti kesti myös kummallakin kertaa saman pari viikkoa ja sen jälkeen melko voimakastakin yskää oli toista kuukautta.
Avaavaa lääkettä menee edelleen enemmän kuin ennen ensimmäistäkään koronaa.
Tuossapa se pointti onkin. Toki yksittäistapauksia on, jotka rokotteesta huolimatta saavat vakavan taudin, mutta pääsääntöisesti rokote suojaa sairaalahoitoa vaativalta vakavuusasteelta. Parin viikon sairastaminen ei ole vakava.
Pääsääntöisesti koronatartunta ei ole vakavaoireinen edes rokottamattomalle. Tätähän meille on kerrottu ihan alusta asti ja ihan THL:n suulla.
Ja totta se onkin, koska suurin osa tartunnansaaneista ei päätynyt sairaalahoitoon edes ennen rokotuksia.
Ei edes riskiryhmiin kuuluvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain koronatartunnan mieheltäni juhannuksena, tänä vuonna. Olen riskiryhmää.
Ventolinea olen joutunut käyttämään muutaman kerran viikossa. Aiemmin astma on ollut hyvässä tasapainossa ja Ventolinea en ole tarvinnut. Korona kerää limaa keuhkoihin, vaikka tauti on ohi.
Toimiihan rokotus kun kerran olet hengissä. Se lieventää tautia. Ilman rokotusta sairastaisit taudin vakavammin.
Mitä ihmettä? Itse olen sairastanut koronan rokottamattomana sekä 2x rokotettuna + kerran sairastaneena ja molemmilla kerroilla tauti on ollut yhtä paha. Olen myöskin astmaatikko.
Ei se toki sairaalaan vienyt kummallakaan kertaa, mutta ei oireet mitenkään lieviä/huomaamattomia olleet. Tauti kesti myös kummallakin kertaa saman pari viikkoa ja sen jälkeen melko voimakastakin yskää oli toista kuukautta.
Tuossapa se pointti onkin. Toki yksittäistapauksia on, jotka rokotteesta huolimatta saavat vakavan taudin, mutta pääsääntöisesti rokote suojaa sairaalahoitoa vaativalta vakavuusasteelta. Parin viikon sairastaminen ei ole vakava.
Pointti oli kylläkin se, että rokotettuna tauti ei ollut sen lievempi kuin rokottamattomanakaan. Eikä edes vaikka kyseessä oli jo toinen tartunta.
No kaikille ei tauti tule vakavana missään tilanteessa. Ei es liity mitenkään rokotteisiin. Miten pihalla ihmiset oikein ovat edelleenkin näissä asioissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti koronatartunta ei ole vakavaoireinen edes rokottamattomalle. Tätähän meille on kerrottu ihan alusta asti ja ihan THL:n suulla.
Ja totta se onkin, koska suurin osa tartunnansaaneista ei päätynyt sairaalahoitoon edes ennen rokotuksia.
Ei edes riskiryhmiin kuuluvista.
No tuohan ei kumoa sitä faktaa, että rokotteet antavat paremman (ei toki aukotonta) suojan vakavaa tautimuotoa vastaan kuin pelkkä tuuri.
Kuinka moni oikeasti kertoo omaisita: Kuule ystäväsi kuoli kornaan tai omaisistaan kuoli korona? On vähän tabu,kun kohdalle osuu. Sepä se? Kuinka moni tunnustaa ei pitänyt yhteys äitiinsä tai mumminsa? Joka mako kotinsa kuoleena kukausia,yltämättä lehdistöä? Sepä se! Suomi on salaisuksia täysi rooli peleineen ja ihminen vetää täyttä teatteria ympäristölle!
Tiedän useita koronaan kuolleita (kansainvälinen tuttavapiiri). Lähin tapaus oli ystäväni veli, joka kuoli 50-vuotiaana koronaan.
"The Economist-lehti, joka pitää omaa tilastoa, arvioi, että maailmanlaajuinen liikakuolleisuus oli vuoden 2021 lopulla 7-13 miljoonaa henkeä. Liikakuolleisuus tai ylikuolleisuus on liiallista kuolleisuutta, joka ylittää historiallisen odotettavissa olevan keskiarvon. Yleiset kuolleisuusluvut ovat nimittäin varsin vakaita ja liiallinen kuolleisuus harvinaista.
The Lancet -lehden mukaan vuosien 2020-21 liikakuolleisuutta oli 18,2 miljoonaa. Lehti siis niputtaa yhteen molemmat pandemiavuodet. Luvussa ovat silloin mukana sekä koronataudin aiheuttamat että koronarokotusten aiheuttamat kuolemat. Moni tilastoiva taho ilmoittaa asian näin, erottelematta koronatautikuolemia niistä, jotka johtuvat välittömästi koronarokotuksesta tai sen aiheuttamista monenlaisista sairaustiloista. Ilmeisesti juuri ne kuitenkin ovat olleet kuolleisuuslukujen paisuttajia – ja näyttävät olevan edelleen." EH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että näihin ketjuihin aina kerääntyy ihmisiä, jotka tuntevat useampiakin perusterveitä suht nuoria koronakuolleita, vaikka fakta on, että yli 90% koronakuolleista on täyttänyt 80v. Jotenkin ei ole ihan uskottavaa tällainen massakerääntyminen juuri mammapalstalle.
No ota huomioon, että montako tuhatta tai kymmentätuhatta ihmistä tätäkin lukee ympäri Suomea. Nämä lukijat taas tuntevat itse niin paljon ihmisiä että se kattaa jo todennäköisesti yli 75% maan väestöstä.
No ota sinä huomioon, että koronaan kuolleita perusterveitä alle 70-vuotiaita on vain muutama kymmenen. Ei siis ole käytännössä mahdollista, että juuri heiden kaikki tuttavansa olisivat mammapalstalla aina sillä hetkellä, kun tällainen ketju aukeaa. Ei, vaikka mammapalstalaiset tuntisivat 100% Suomen väestöstä.
Lisäksi: edelleen noin 2/3 suomalaisista ei ole koronaa edes sairastanut, joten sekin tekee nämä koronakuolleiden läheisten joukkokokoontumiset epäuskottaviksi ja suoranaisesti valheellisiksi.
Miksi uskot tilastoa, johon kotitestin tehneet ta ne joita ei räkätaudit hetkauta eivät ole edes ilmottautuneet?
En minä mistään tilastosta puhunut. Tuo on alan ammattilaisten arvio, jossa on huomioitu myös se, että suurta osaa sairastuneista ei nykyisin virallisesti testata. Kannattaa välillä lukea muutakin kuin THL-tilastoja niin saa paremman kuvan kokonaisuudesta.
Minua ei voisi vähempää kiinnostaa lukea tai kuulla koronasta enää hevonhelvettiä koskaan.
Miksi sitten olet koronaa käsittelevässä ketjussa keskustelemassa?
Ajattelin vasta että tunnen kyllä muutaman koronaan kuolleen, kun joku sitä kysyi. ihan tosielämässä ei minkään tilastojen tai lehtijuttujen perusteella. Ja lisäksi sen, että lähes kaikki sukulaiseni ja työkaverit on sairastaneet koronan mutta minä ja jälkikasvuni ei vielä olla.
Eli puhuit paskaa, kun sanoit, ettei koronasta lukeminen kiinnosta lainkaan. Se taisikin olla vain sinun tapasi väistää se tosiasia, että vänkäsit turhaan vastaan aiheesta, josta toisella oli sinua parempaa tietoa.
No minua kiinnostaa jos tuttavapiiristäni kuolee ihmisiä. Niinpä vastasin sitä koskevaan kysymykseen ja suutuin kun kehtaat vähätellä ihmisten kuolemaa. Tilastot ei kiinnosta uittujakaan. Vain se mitä itse koen.
Pearson Sharp (OAN 10.4.2022): ”Kuinka moni 23-vuotias on lyyhistynyt kesken pelin sydänkohtaukseen ennen tätä vuotta? Nämä 769 ovat vain ne joista me tiedämme. Kuinka monesta ei ole kerrottu? Nuoria, terveitä ihmisiä elämänsä kunnossa – jotka tuupertuvat kentällä. EU:ssa jalkapalloilijoita kuolee äkilliseen sydänkohtaukseen 500 % enemmän kuin vuotta aikaisemmin.”
”Yhteensattumia? Kun Pfizerin rokotteesta tiedetään että se aiheuttaa sydäntulehduksen? Ei. Itse asiassa moni näitä pelaajia hoitava lääkäri arvioi, että pelaajien vauriot ja kuolemat johtuvat suoraan rokotteesta…Tämä ei ole yhteensattumaa.”
"No tuohan ei kumoa sitä faktaa, että rokotteet antavat paremman (ei toki aukotonta) suojan vakavaa tautimuotoa vastaan kuin pelkkä tuuri." Mitä faktaa?
Työkaverini isä, 70 v riskiryhmään kuuluva mutta muutoin hyvä kunto ja toimintakyky. Kuoli ikävästi tukehtumalla, jäi paha mieli työkaverin puolesta. Nuorempana olisin ajatellut, että 7-kymppisen kuolema on ihan normaali ikään kuuluva juttu, mutta nyt nelikymppisenä mieli muuttunut.
Tiedän muutaman. Iäkkäitä, monia perussairauksia mutta korona oli viimeinen niitti. Yleistila romahti ja kuolema seurasi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että näihin ketjuihin aina kerääntyy ihmisiä, jotka tuntevat useampiakin perusterveitä suht nuoria koronakuolleita, vaikka fakta on, että yli 90% koronakuolleista on täyttänyt 80v. Jotenkin ei ole ihan uskottavaa tällainen massakerääntyminen juuri mammapalstalle.
No ota huomioon, että montako tuhatta tai kymmentätuhatta ihmistä tätäkin lukee ympäri Suomea. Nämä lukijat taas tuntevat itse niin paljon ihmisiä että se kattaa jo todennäköisesti yli 75% maan väestöstä.
No ota sinä huomioon, että koronaan kuolleita perusterveitä alle 70-vuotiaita on vain muutama kymmenen. Ei siis ole käytännössä mahdollista, että juuri heiden kaikki tuttavansa olisivat mammapalstalla aina sillä hetkellä, kun tällainen ketju aukeaa. Ei, vaikka mammapalstalaiset tuntisivat 100% Suomen väestöstä.
Koronaan kuolleita alle 70 vuotiaita on vajaa tuhat. Kukaan palstalla ei noista perusterveistä voi tietää oliko terveitä vai ei, tuskin kukaan minun tuttu tietää minun astmasta tms.
Astmaatikko ei kuulu koronan riskiryhmään ja varsinkaan kun astma on hyvässä hoitotasapainossa.
Astma on riskiryhmä 2, jos siihen on jatkuva lääkitys.
En suoranaisesti tunne ketään koronaan kuollutta, mutta tunnen miehen joka toi ekana koronavuotena matkaltaan koronan, joka sitten levisi nopeasti pikkupaikkakunnalla tappaen kolme iäkästä vanhusta ja vieden muutamia sairaalahoitoon, myös tämän miehen itsensä. Kaikki kuolleet olivat yli 80 v ja perussairaita, mutta ilman koronaa elinvuosia olisi todennäköisesti ollut vielä useita jokaisella.
Ei ole ukko vieläkään täysin toipunut taudista eikä varsinkaan syyllisyydentunnostaan, vaikka tahattomasti ja tietämättään tautia levittikin.
Vierailija kirjoitti:
En suoranaisesti tunne ketään koronaan kuollutta, mutta tunnen miehen joka toi ekana koronavuotena matkaltaan koronan, joka sitten levisi nopeasti pikkupaikkakunnalla tappaen kolme iäkästä vanhusta ja vieden muutamia sairaalahoitoon, myös tämän miehen itsensä. Kaikki kuolleet olivat yli 80 v ja perussairaita, mutta ilman koronaa elinvuosia olisi todennäköisesti ollut vielä useita jokaisella.
Ei ole ukko vieläkään täysin toipunut taudista eikä varsinkaan syyllisyydentunnostaan, vaikka tahattomasti ja tietämättään tautia levittikin.
On täydellistä mielisairautta syyttää ketään viruksen aiheuttamista kuolemista. Tämä yhteiskunta on aivan sairas ja suuri osa ihmisistä seinähulluja.
Suomessa on 1,2 milj. varmistettua koronatapausta nyt. Tuohon voi lisätä ainakin yhden miljoonan lisää. Omalla paikkakunnalla eikä monella muulla ole päässyt koko vuotena testiin. Todennäköisesti puolet suomalaisista on sairastanut koronan.
Tiedän yhden koronatestiin kuolleen. Hoitokotiin tuli uusi asukas, joka toi tullessaan koronan. Kaikki asukkaat testattiin. Yksi yli 90-vuotias, ehkä hiukan dementoitunut, pani testitilanteessa kampoihin sen verran ponnekkaasti, että testitikku katkesi eikä sitä saatu hoitokodin voimin poistettua. Potilas vietiin ambulanssilla sairaalaan, jossa hänet jouduttiin toimenpidettä varten nukuttamaan. Siitä nukutuksesta hän ei koskaan herännyt. Testitulos oli negatiivinen.
Useampi tuon hoitokodin asukkaista sai koronan, ja moni menehtyi. Pienen paikkakunnan pieni hoitokoti, prosentuaalisesti menehtyneiden määrä oli suuri.
Tunnen, hieman minua nuorempi ystäväni, 45 v. nainen. Ei ollut ottanut rokotetta. Oli ensin teho-osastolla mutta menehtyi sinne.
Alkuvuodesta.
Toistaiseksi vasta 1 iäkäs sukulainen on kuollut koronaan.
Kaikki heikkokuntoisimmat sukulaiset eivät ole vielä sairastaneet koronaan, joten saattaa olla että lisää kuolleita tulee.
Miehellä oli 3 rokotuksen jälkeen keväällä n. 42 astetta kuumetta useamman päivän.
(kuume aaltoili). AIka rankka tauti. Itse selvisin vähemmällä.
Pointti oli kylläkin se, että rokotettuna tauti ei ollut sen lievempi kuin rokottamattomanakaan. Eikä edes vaikka kyseessä oli jo toinen tartunta.