Mitä yksinasuva, parisuhteeton keski-ikäinen nainen voisi tehdä lomalla?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama mietintä edessä joka ikinen vuosi. Perheellisten kanssa on aina ylimääräinen pyörä ja kaikki menee tietysti lasten ehdoilla ruokailuista lähtien. Tämä jos heistä saa ylipäänsä seuraa koska rahat ovat tiukilla. Samaan autoon ei mahdu, yksi on liian pieni sinne, toinen pelkää tätä ja kolmas on allerginen kaikelle. Perheettömät sinkkuystävät eivät ole kiinnostuneita matkailusta tai muista perinteisistä lomatekemisistä. Istutaan vain kotona ja grillataan.
Yksin on ajoittain kiva matkustaa, mutta se hetken jakaminen jonkun kanssa puuttuu. Itse en ole mikään tutustujatyyppi ja ärsyttää nämä jankkaajat kyllä sieltä ja täältä löytyy helposti seuraa kun vaan menee juttelemaan".
Etkö esim sinäkään harrasta mitään? Itse olen esim mukana vpk ja tukihenkilönä seurakunnan kautta. Ei tarvi hetkeäkään mitä sitä tekisi. Nytkin odottelen yhden yh-äidin lapsen heräämistä, joka on ollut minulla hoidossa viikonlopun. Tuolla on tavaton määrä lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva kokonaan ja mitä te teette?!
Tutustu samanlaisessa elämäntilanteessa oleviin.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Voi mennä huvipuistoon! 🎢🎡🎠
Se nyt vasta tylsää yksin olisikin.
Ihan parasta! 🥳
Tarjoutua päiväkahviseuraksi tutuille ja tuntemattomille eronneille, leskille tai muuten poikamiehille!
Lomalle kannattaa suunnitteilla jotain jo hyvissä ajoin, että on jotain jo valmiina tiedossa, kun loma alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku kurssi? Uusi harrastus ja uusia ystäviä, parhaassa tapauksessa. Tekemistä lomalle ainakin. Hyvää lomaa!
Sivusta sanottuna: luoja, miten nää "uusi kansalaisopiston kurssi" tai "uusi harrastus" ärsyttävät täällä. Ikään, kuin tuollaiset olisivat joku kultainen avain yksinäisyyden poistoon. Yhtä jurot suomalaiset istuvat yksin tekemässä käsitöitä tai opiskelemassa turhaan jotain kieltä, jota ei koskaan tule oikeasti oppimaan. Ihan yhtä pintapuolisia ystävyyksiä on tarjolla, kuin muuallakin aikuisuudessa.
Lähden valmismatkalle bussilla viroon. Sitten jotain pieniä päiväretkiä kotimaassa tms. Vähän kämpän laittamista.
Onpa joitakin ilkeitä kommentteja täällä..Ei kai tällaisten vinkkien kysely asiatonta ole? Vai? Verrattuna joihinkin muihin aloituksiin?!!
En ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama mietintä edessä joka ikinen vuosi. Perheellisten kanssa on aina ylimääräinen pyörä ja kaikki menee tietysti lasten ehdoilla ruokailuista lähtien. Tämä jos heistä saa ylipäänsä seuraa koska rahat ovat tiukilla. Samaan autoon ei mahdu, yksi on liian pieni sinne, toinen pelkää tätä ja kolmas on allerginen kaikelle. Perheettömät sinkkuystävät eivät ole kiinnostuneita matkailusta tai muista perinteisistä lomatekemisistä. Istutaan vain kotona ja grillataan.
Yksin on ajoittain kiva matkustaa, mutta se hetken jakaminen jonkun kanssa puuttuu. Itse en ole mikään tutustujatyyppi ja ärsyttää nämä jankkaajat kyllä sieltä ja täältä löytyy helposti seuraa kun vaan menee juttelemaan".
Etkö esim sinäkään harrasta mitään? Itse olen esim mukana vpk ja tukihenkilönä seurakunnan kautta. Ei tarvi hetkeäkään mitä sitä tekisi. Nytkin odottelen yhden yh-äidin lapsen heräämistä, joka on ollut minulla hoidossa viikonlopun. Tuolla on tavaton määrä lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva kokonaan ja mitä te teette?!
No en ainakaan hoida jonkun muun ongelmalapsia. Henkilökohtainen helvetti olisi tuo että pitäisi jonkun kersoja hoitaa omalla vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kurssi? Uusi harrastus ja uusia ystäviä, parhaassa tapauksessa. Tekemistä lomalle ainakin. Hyvää lomaa!
Sivusta sanottuna: luoja, miten nää "uusi kansalaisopiston kurssi" tai "uusi harrastus" ärsyttävät täällä. Ikään, kuin tuollaiset olisivat joku kultainen avain yksinäisyyden poistoon. Yhtä jurot suomalaiset istuvat yksin tekemässä käsitöitä tai opiskelemassa turhaan jotain kieltä, jota ei koskaan tule oikeasti oppimaan. Ihan yhtä pintapuolisia ystävyyksiä on tarjolla, kuin muuallakin aikuisuudessa.
Siinä luki "parhaassa tapauksessa" eli yleensä niin ei tosiaan varmaan käy, mutta voihan toki joskus käydäkin. Ja on kurssituttavuuksillakin oma arvonsa yksin nököttämisen sijaan vaikkeivat nyt sielunkumppaneita oiskaan. Mun mielestä.
Minä olen tavannut ystäviä ja sukulaisia. Itsekseni olen lukenut kirjoja, kuunnellut äänikirjoja, lenkkeillyt, neulonut ja käynyt kesätapahtumissa, museoissa ja elokuvissa.
Minä manageroin fanifiktioimperiumiani, hengailen kummilasten kanssa, käyn museoissa ja näyttelyissä, syön ulkona, pelaan pelejä puhelimella, lueskelen silloin tällöin faktaa tai fiktiota ja teen päiväreissuja lähellä oleviin suurempiin kaupunkeihin. Suosittelen erityisesti ulkona syömistä ja sen reitin ottamista, jota ei ole koskaan aiemmin käyttänyt
Olen tosin ja 60+, mutta luotettavien tietojen mukaan keski-ikä (ihmisessä ei tapahdu isoja muutoksia, vain pientä rapautumista siellä täällä) on 25-75(+).
Voi tehdä ihan mitä huvittaa, kuten muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn aktiivisesti kuntosalilla ja lenkkeilen. Jotenkin vaan jännästi lomalla on aikaa kun ei ole työvuoroja? Pikkupaikkakunnalla aikuisille suunnattuja harrastusmahdollisuuksia ei juurikaan ole noiden lisäksi ja kesäaikaan järjestäjätkin (mm. kansalaisopistot) lomailevat. Teet arvokasta työtä vapaaehtoisena, mutta ei tarvitse syyllistää jos toinen ei tunne paloa viettää aikaa samalla tavalla.
Minun äitini 60v (eli joo yli jo keski-iän) on lomalla käynyt tapaamassa sukulaisiaan, festareilla tuttavan kanssa, viettää paljon aikaa kesämökillään (kyllä, ihan yksin, toisinaan kutsuu jonkun kylään), vielä on suunnitteilla käydä tapaamassa lapsuudenystäviä, heillä on tapana kerran vuodessa kokoontua ja mietti lähtisikö vielä viimeisellä lomaviikolla onnibussilla pohjoiseen retkeilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsityöt ovat itseasiassa aika sosiaalinen harrastus, neulekerhossani käy jatkuva pulina kirjonnassa hilitty kiroilu ja koneompelussakin kannattaa hakeutua laneihin. Käsityöretriiteissäkään ei tarvitse olla hiljaa. Mutta jollei niistä tykkää, niin ei tykkää.
Ei kai sitä nyt suurta määrää sydänystäviä kaipaa, kaikenlaisia kevyempiäkin tapauksia kannattaa olla matkassa
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun perheelliset ystävät muka ikinä tee mitään ilman lapsiaan? Minä ainakin näin perheenäitinä olisin oikein mielellään lähdössä vaikka festareille tai johonkin parin päivän reissuun sinkkukaverin kanssa. Ja itseasiassa yksi ilman lapsia-viikonloppu onkin kavereitten kanssa suunnitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun perheelliset ystävät muka ikinä tee mitään ilman lapsiaan? Minä ainakin näin perheenäitinä olisin oikein mielellään lähdössä vaikka festareille tai johonkin parin päivän reissuun sinkkukaverin kanssa. Ja itseasiassa yksi ilman lapsia-viikonloppu onkin kavereitten kanssa suunnitteilla.
Miun kavereilla ei oo varaa lähteä koska käyttävät rahat lomailuun lasten kanssa. T:eri
Se nyt vasta tylsää yksin olisikin.