Millaista on elää täysillä?
Mitä se tarkoittaa, miten se tapahtuu, ja mitä siihen tarvitaan? voisiko joku täysillä eläjä selittää, millainen hänen päivänsä on? Eli miten alkaa, miten etenee ja miten päättyy? ja ihan konkreettisia vastauksia, kiitos? ei mitään "tartun hetkeen ja annan tilanteen viedä" vaan oikeita esimerkkejä.
Kommentit (22)
Täysillä elävä ei voi antaa mitään "konkreettisia" esimerkkejä siitä miten päivä alkaa, miten se etenee ja kuinka päättyy koska ei hän itsekkään sitä tiedä. Menen sen mukaan mihin tilanne johtaa.
Vauhtia, äänekkyyttä, joka paikassa sohlaamista. Jotain enemmän ulkoista touhuamista.
Aloituksen kysymys on sinänsä järjetön, että jokainen elää omaa elämäänsä ja jos esim. on ollut lähellä kuolemaa, se saattaa aikaansaada haluan elää kuin viimeistä päivää. Yleensä täysin vastuuttomasti siis, muiden ihmisten tunteista piittaamatta. Sitäkö ap haluaa?
Tekee mukavia asioita... kaikkien mielestä päätön kiitäminen ei ole mukavaa...täysillä eläminen voi siis näyttää varsin pysähtyneeltä kyse on siitä mitä ihminen tuntee ja haluaa. Sen toteuttamisesta...vajaa elämä voi myös olla vauhdikkaan näköistä mutta sisällä kumisee tyhjyys
Laitetaan nyt alapeukuttajille esimerkki.
Itselläni täysillä eläminen tarkoittaa asennetta. Olen nyt 54 ja tiedostan vahvasti, että asioita ei kannata lykätä. "jos en tee nyt, niin 10 vuoden päästä en ainakaan tee". Opettelen koko ajan uusia asioita, hankin ammatillisia pätevyyksiä. Olen vuoden sisällä vaihtanut kaksi kertaa työpaikkaa, kun on pyydetty. Molemmilla kerroilla palkka ja edut paranivat merkittävästi, mutta tärkein oli mahdollisuus oppia uutta ja kehittyä. Käyn kuntosalilla 3krt viikossa, jotta pysyn fyysisesti hyvässä kunnossa. Lenkkeilen ja uin. Minulla on vaimon lisäksi rakastajatar. Harrastan siis säännöllistä seksiä kahden naisen kanssa. Yleisesti, kun on vaihtoehdot "teen nyt/teen huomenna", pyrin aina valitsemaan "teen nyt" vaihtoehdon.
Hengittää joka solulla, mitä se kenellekin tarkoittaa. Joku elää täysiä joogamatolla, keho ja mieli on yhtä täydellisen keskittyneenä joogaharjoitukseen.
Toinen vetää drinkkejä baarissa viimeisenä päivää. Seksiä harrastetaan niin, että ei ole huolta huomisesta, terveydestä ja taudeista.
Minulle täysiä eläminen tarkoittaa sitä, että hengitän syvään, missä ikinä olenkin. Hengitys maadoittaa aikaan ja paikkaan. Olin sitten Prisman kassajonossa tai kävelyllä meren rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Täysillä elävä ei voi antaa mitään "konkreettisia" esimerkkejä siitä miten päivä alkaa, miten se etenee ja kuinka päättyy koska ei hän itsekkään sitä tiedä. Menen sen mukaan mihin tilanne johtaa.
Olet elänyt täysillä, mutta et kuitenkaan pysty antamaan siitä mitään esimerkkiä? Et pysty kertomaan millainen tuo tilanne on ollut ja mihin se on johtanut?
Mulle se merkitsee sitä, että tartun tilaisuuksiin. Vietin 5 vuotta elämästäni netissä ja pääni sisällä. Siinä meni aikaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen kysymys on sinänsä järjetön, että jokainen elää omaa elämäänsä ja jos esim. on ollut lähellä kuolemaa, se saattaa aikaansaada haluan elää kuin viimeistä päivää. Yleensä täysin vastuuttomasti siis, muiden ihmisten tunteista piittaamatta. Sitäkö ap haluaa?
En ymmärrä, miksi pahoitat mielesi tuosta kysymyksestä, joka sinällään on hyvin yksinkertainen. Eli mitä tarkoittaa täysillä eläminen? Mitä se on esimerkiksi sinun mielestäsi? Minulla ei ole olemassa mitään valmista tulkintaa asiasta, siksi kysynkin sitä? Ei ole mitään, mitä haluaisin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle se merkitsee sitä, että tartun tilaisuuksiin. Vietin 5 vuotta elämästäni netissä ja pääni sisällä. Siinä meni aikaa hukkaan.
Mitä tuo tilaisuuksiin tarttuminen tarkoittaa? sano joku konkreettinen esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo tilaisuuksiin tarttuminen tarkoittaa? sano joku konkreettinen esimerkki.
Puhuin ihmisille, aloin harrastamaan uutta lajia, josta olin haaveillut ja aloitin uuden kielen opinnot vaan huvikseni.
Täysillä eläminen on sopivassa suhteessa työtä ja lepoa, kotona olemista ja matkailua, aktiivisuutta ja vetelehtimistä, perhettä, ystäviä ja yksinoloa, rahaa ja välillä vähemmän rahaa, opiskeluja, lemmikkejä, musiikkia, liikuntaa. Sitä että osaa käyttää aikansa hyvin ja mielekkäästi.
no, tässähän tämä vastaus taitaa olla.