En ymmärrä sitä että erotaan ilman hyvää syytä
Jos on perusasiat kunnossa, arki sujuu normaalisti, ei väkivaltaa ym epäkohtia, niin miksi pitää erota? 90% pareista joiden kuullut eroavan niin syy ollut lähinnä
"Emt ei vaan tunnu enää miltään"
"Tylsää"
No voisko noille asioilla tehdä jotain? Yhteisiä kivoja juttuja, jotka luo sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta. Sit kun näiltä kysyy että no mitä te teette yleensä yhdessä niin vastaus on: "ei mitään".
Parisuhdetta pitää hoitaa. Eikä tarvi mitään erikoisia asioita, nytkin kesällä voisi vaikka tehdä voileivät ja ottaa termariin kahvia ja mennä puistoon piknikille. Tai kirpparille kiertämään. Edullisia huvituksia on vaikka kuinka paljon.
Tietysti tänäpäivänä on paljon vässyköitä jotka ei kestä sitä ns. tylsää tavallista arkea yhtään. Ja huvitukset pitäisi aina olla suuria.
Vaikka asiat olisi 95% kunnossa niin ruikutetaan sen puuttuvan 5% perään, eikä nähdä sitä hyvää mikä ympärillä on. Jätetään vaikka hyvä kumppani jonkun ns. "haavekuvan" takia ja parin viikon kuluttua tajutaan että teki virheen, ei se uusi "haavekuva" olekaan ihannekumppani ja ettei se entinen "tylsä" kumppani nyt niin huono ollutkaan.
Eroamiseen oikeasti hyviä syitä ovat
-Pettäminen
-Väkivalta (ei pelkästään fyysinen vaan myös henkinen väkivalta eli haukkuminen, alistaminen, vähätteleminen ym)
-Puolison rikollisuus tai muut vakavat asiat
-Taloudellinen hyväksikäyttö eli yritetään loisia toisen rahoilla
-Päihteiden käyttö joka 1) vaikuttaa merkittävästi rahatilanteeseen tai 2) on yhteydessä väkivaltaan tai rikollisuuteen tai 3) muulla tavalla häiritsee yhteiseloa esim kumppani katoilee useiksi päiviksi ryyppyreissuille ym
Tietysti myös
-Eriävät tulevaisuuden haaveet, esim jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei
Toki esim mahdolliset tulevaisuuden lapsihaaveet olisi pitänyt puhua heti suhteen alussa eikä vasta 5v kuluttua ihmetellä asiaa.
Olipa pitkä kirjoitus ja tää on vain mun henkilökohtainen mielipide. Kertokaa omia näkökulmianne asiaan.
Kommentit (70)
Minä taas en ymmärrä ihmisiä jotka ovat yhdessä ilman hyvää syytä.
"Ei ole kiva olla yksin"
"Joku maksaa puolet asuntolainasta"
Yms.
Nuoruuden aikainen poikaystävä valitti aina miten suhteessa ei ole kipinää. Ei kuitenkaan vaivautunut tekemään mitään asioiden eteen. Oli täysin perässä vedettävä tapaus. Ja syytti miten mun kanssa on tylsää. Ei nähnyt omassa saamattomuudessaan mitään väärää.
Sä et voi tietää mikä niiden erojen taustalla oikeasti on.
Ai hitsi kun erosin siis turhaan. Olisi pitänyt jostain jalasta raahata toista sammuneena puistoon mukaan ja leikkiä onnellista sen sijaan että nyt olisin oikeasti onnellinen.
Erota saa jos ei halua olla yhdessä. Ei siihen mitään erikoisempaa syytä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ai hitsi kun erosin siis turhaan. Olisi pitänyt jostain jalasta raahata toista sammuneena puistoon mukaan ja leikkiä onnellista sen sijaan että nyt olisin oikeasti onnellinen.
No tuossahan lukee että häiritsevä päihteiden käyttö on hyvä syy erota. Opettele lukemaan.
Ymmärrän tavallaan pointtisi eli ei kannata heti luovuttaa ja kannattaa ponnistella ja yrittää, mutta aina sekään ei tuota tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossahan lukee että häiritsevä päihteiden käyttö on hyvä syy erota. Opettele lukemaan.
Ap määritteli häiritsevän päihteiden käytön. Mitään niistä ei ollut. Joten apn mielestä olen eronnut turhaan. Hänestä olisi pahempi etten nyt eläisi omaa elämääni onnellisena.
Ketkä muka eroisvat huvikseen ilman syytä niin että eroon on aina vahvat syyt.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tavallaan pointtisi eli ei kannata heti luovuttaa ja kannattaa ponnistella ja yrittää, mutta aina sekään ei tuota tulosta.
Sitten kun olisi jotain faktaa ettei joku yrittänyt. Meillä on vain aika absurdisti ulkopuolisen mielipide toisten suhteista. Aika nollan arvoinen aloitus siis.
Mieluummin ero kuin pettäminen, joka usein tulee kun se "puuttuva" 5% alkaa houkutella.
Siis reilusti toiselle sanominen, että kaipaa uutta säpinää, eikä salaisuudesta kipinöintiä selän takana.
Itsekin yritin ehdotella eroa, johon mies " EI, ei todellakaan! " ja aloitti suhteen yhteiseen ystävään...
Ero tulee aina syystä. Sitä ei vain myönnä itselleen ehkä ikinä, jos toista kuitenkin rakasti valtavasti.
Olet varmaan aika yksinkertainen ihminen, ap. Ei tullut sulle mieleenkään, että sulle ei vaan kerrota, mikä se eron todellinen syy on? Nuo on aika henkilökohtaisia asioita ja harva haluaa oman erotarinansa draamankaarta muiden viihteeksi kertoa.
Mä taas en edes usko tuohon, että erotaan ilman syytä. Niitä syitä ei vaan haluta kertoilla kaikille. Eikä varsinkaan jos syy on itsessä. Esimerkiksi minä halusin eron koska syy oli ihan itsessäni. Masennuin, menetin kiinnostuksen kaikkeen, myös läheisyyteen. Muuten meillä oli asiat kunnossa. Mutta olisi ollut väärin pakottaa mies olemaan kanssani kun en enää jaksanut panostaa suhteeseen ollenkaan. Kavereille ja vanhemmilleni kerroin, että me "kasvettiin erilleen". Mies ei olisi halunnut erota. Kuitenkin eron jälkeen hän löysi nopeasti paremman naisen jonka kanssa on edelleen 17 vuotta myöhemmin yhdessä ja heillä on lapsiakin. Mun kanssa ei olisi lapsia tullut kun ei mua edes seksi kiinnostanut eikä kiinnosta edelleenkään. Ei tällaisia asioita kerrota ulkopuolisille.
Samaa mieltä ap:n kanssa.
Varsinkin, jos perheessä on lapsia.
Terv. Eräs, jonka lapset sairastuivat mt-ongelmiin eron myötä.
BUAHAHAHAHAA "voisi vaikka tehdä voileivät ja ottaa termariin kahvia ja mennä puistoon piknikille. Tai kirpparille kiertämään". Joo voisinpa lähettää ex-mieheni ap:n kanssa kirppareita kiertämään XD
Ap:lla ei ole selvästikään kokemusta puolisosta, joka ei halua tehdä sun kanssa mitään, siis ei yhtään mitään, ei edes seksiä harrastaa saati lähteä puistoon piknikille. Sohvalla kännykän töllötys vei voiton kaikesta. Sain hirveällä vaivalla ko kivireen kammettua elämästäni ja toista kertaa en muuta kenenkään kanssa asumaan.
Rakkaus ei voi loppua jos se on ollut alun alkaen oikeaa rakkautta. Suurimman osan ihmisten rakkaus ei ole rakkautta vaan eläimellistä himoa. Haetaan koko ajan erillaisia kiksejä ja tuntemuksia. Mikään ei tunnu miltään levottomat oudon lihan perässä. Suurinosa ihmisistä ei tiedä mitä rakkaus on. Se on pyhä asia. Että tietää mitä on rakkaus pitää ensiksi rakastaa Jumalaa Jeesusta. Sitä on rakkaus kun ajattelet Jeesusta ja alkaa kyyneleet valua silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap määritteli häiritsevän päihteiden käytön. Mitään niistä ei ollut. Joten apn mielestä olen eronnut turhaan. Hänestä olisi pahempi etten nyt eläisi omaa elämääni onnellisena.
3) "Muulla tavalla häiritsee yhteiseloa"
Älä nyt jaksa uhriutua ja väittää vastaan.
Rakkauden loppuminen toista kohtaa on aika iso juttu parisuhteelle. Kokemusta on eikä se rakkaus palannut vaikka vielä yritettiin yhdessä. Mä ahdistuin suhteessa kun en toista enää rakastanut ja oli väärin toista kohtaan, että puoliso ei häntä rakasta.
Erosta on aikaa 16 vuotta ja hyvä kun erottiin.