Kuka siivoa kerrostalon rapun ja hissin jos vuokralainen sotkee ne oksennuksella ja paskalla?
Kommentit (32)
Siivooja. Kai teidän talossa on rappusiivoussopimus jonkun siivousfirman kanssa? Tosin eritetahrojen siivouksesta tulee erillinen maksu! ( toivottavasti siivooja on älynnyt laittaa sen sopimukseen)
Meillä kaupungin vuokratalossa kukaan ei tullut siivoamaan ulosteita hissitä vaikka tehtiin useita vikailmoituksia. Tekijäkin oli tiedossa.
Eroaako tämä mielestäsi jotenkin siitä jos kyseessä olisi osakkeenomistaja? Kun niin piti erikseen mainita vuokralainen.
Vierailija kirjoitti:
Siivoja mutta jos sotkija on tiedossa lasku menee hänelle.
On tiedossa koska jäljet johtavat hänen ovelleen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tiedossa koska jäljet johtavat hänen ovelleen. Ap
Onhan joku voinut lavastaa naapurinsakin.
Taloyhtiön siivooja tai kiinteistöhuolto siivoaa, jos oksentaja ei itse siivoa sotkujaan. Ja lasku sotkijalle, mikäli tiedossa, tai vakuutusyhtiöön, mikäli niin laaja vakuutus.
T. Rappusiivooja
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Huoltoyhtiö siivoaa, mutta sotkija maksaa, jos on tiedossa. Tollaisesta käytöksestä kannattaa myös pyytää isännöitsijää tekemään asukkaalle varoituksen, jolloin hän lentää kämpästä pihalle, mikäli vastaava toiminta talossa jatkuu. Jos saat sotkijan rysän päältä kiinni, niin kannattaa salaa ottaa kuvia tai nauhottaa puhelimella joku keskustelu asukkaan kanssa todisteeksi, mikäli asukas kiistää kaiken isännöitsijälle.
Tietysti se joka sotki. Muita tyhmiä kysymyksiä?
Fiksu jos olisi niin tämä sotkija siivoaisi itse.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön siivooja tai kiinteistöhuolto siivoaa, jos oksentaja ei itse siivoa sotkujaan. Ja lasku sotkijalle, mikäli tiedossa, tai vakuutusyhtiöön, mikäli niin laaja vakuutus.
T. Rappusiivooja
Selvennän vielä, että siivousfirma laskuttaa taloyhtiötä, joka maksaa sen laskun ja perii sen jälkeen kuluja sotkijalta (jolta ei todnäk rahaa heru), ja/tai vakuutusyhtiöltä (joka myös keplottelee maksamasta mitään). Lopullinen maksaja on siis todennäköisesti taloyhtiö. Oma kokemus on tämä.
Kaikkien asukkaiden vuokraan tai yhtiövastikkeeseen ne siivouskulut lisätään kuten remontti kulutkin. Vuokria nostetaan sitä mukaa mitä enemmän kuluja tulee. Kaikki asukkaat maksavat vaikka itse eläisi kuinka siistiksi eikä tuhoa paikkoja kotieläin laumalla.
Sillä me asumme omakotitalossa niin ettei tarvitse palveluista maksaa toisten ihmisten siivottomuudesta ja kotieläinten, lapsiperheiden aiheuttamista tuhoista. Tulee paljon halvemmaksi kun ei laskuteta toisten ihmisten aiheuttamista vahingoista ja tuhoista.
Siivooja siivoo ja Laskut löytää aina perille!!
Kyllä ne vuokrat nousevat koko ajan kun niillä katetaan tietysti kaikkien ihmisten aiheuttamat tuhot. Kaikki joutuvat maksamaan vaikka itse eläisi kuinka siististi.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja siivoo ja Laskut löytää aina perille!!
Elikkä kaikille vuokralaisille.
Jos ei töhrijä itse siivoa, niin kai se siivooja joutuu siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaupungin vuokratalossa kukaan ei tullut siivoamaan ulosteita hissitä vaikka tehtiin useita vikailmoituksia. Tekijäkin oli tiedossa.
Varmaan oli oletettavissa ettei tekijältä saada laskutettua mitään. Siksi ei siivoojaakaan oikein saa hommiin, jos palkka uhkaa jäädä saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti se joka sotki. Muita tyhmiä kysymyksiä?
Ei kai siinä tapauksessa, jos sotkija on alempaa sosiaaliluokkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. RappusiivoojaSelvennän vielä, että siivousfirma laskuttaa taloyhtiötä, joka maksaa sen laskun ja perii sen jälkeen kuluja sotkijalta (jolta ei todnäk rahaa heru), ja/tai vakuutusyhtiöltä (joka myös keplottelee maksamasta mitään). Lopullinen maksaja on siis todennäköisesti taloyhtiö. Oma kokemus on tämä.
Mitä? Ei kai tunnollinen ja korkeamoraalinen alempi sosiaaliluokka yritä luistaa aiheuttamansa sotkun maksamisesta? Eihän?
lasku vuokranantajalle, joka antaa sen vuokralaiselle ja sossu maksaa