Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kärsii epäsosiaalisuudestani ja vertailee jatkuvasti sosiaaliseen elämäänsä entisen vaimonsa kanssa

Vierailija
16.07.2022 |

Viallinen olo. Miksen vaan voisi olla sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole sinussa. Et ole vääränlainen. Miksi muka sosiaalinen olisi se ideaali ja normaali? Ongelma on miehessäsi, joka ei hyväksy sinua sellaisena kuin olet eikä ymmärrä että ihmiset ovat erilaisia. Harkitsisin sinuna vakavasti haluanko olla tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
2/7 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miksi et voisi olla? Miksi et voisi myös olla vaikkapa yksin, jos miehesi ei sinusta välitä? Ihan oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehesi valinnut/valitse sosiaalista kumppania?

Vierailija
4/7 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mun mies on introvertti, itse olen jotain sen ja ekstrovertin väliltä. Tarvitsen itsekin paljon aikaa itsekseni, mutta kaipaan sitten vastapainoksi kyllä ystävien seuraa. Mies taas viihtyisi aina yksin tai vain minun ja lasten kanssa. Meillä sitten meneekin ongelma toisinpäin kuin aloittajalla: 

Minä en valita kun ei halua seurustella ihmisten kanssa, vaan hän minulle siitä, kun haluan viettää aikaa muidenkin kanssa :D Tai siis tästä väännettiin aikoinaan, nykyään on jo oppinut ettei voi muuttaa minua erakoksi hänen kainaloonsa. 

Vierailija
5/7 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jssap.

Vierailija
6/7 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun et ole sellainen. Olet enemmän introvertti ja viihdyt yksin tai pienissä porukoissa. Siinä ei ole mitään vikaa, tuossa asetelmassa taas on.

Oletteko sitten vain miehen kanssa liian erilaisia? Jos toinen on erittäin ulospäinsuuntautunut ja toinen taas selkeästi introvertti, niin kontrasti voi todella olla siinä välillä liian suuri. Se ei tarkoita, että jomman kumman pitäisi yhtäkkiä muuttua ihan päinvastaiseksi kuin todelliselta persoonallisuudeltaan on. Kyse on siitä, pystyykö molemmat hyväksymään toisensa sellaisia kuin olette molemmat omina itsenänne. Mikäli mies koko ajan vertaa entiseensä ja tuo ominaisuutesi jotenkin vääränlaisena esille niin siinä on vikaa. Hän ei silloin pysty sinua hyväksymään sinuna vaan haluaisi sinun muuttuvan joksikin sellaiseksi, mitä et ole. Olipa pohjimmiltaan sitten introvertti tai ekstrovertti, niin on ne sellaisia peruselementtejä ihmisen perusolemuksessa, että ne harvoin yhtäkkiä muuttuu. Helpointa on elää parisuhdetta pitkällä jatkumolla sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa tällaiset piirteet ovat aika yhteneväiset. Silloin on helpompi elää ns. samannäköistä elämää ja "ymmärtää" toista.

Vierailija
7/7 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Saako mies kuitenkin tavata kavereita ja sukulaisia ilman sinua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi