Odottaminen tampereella
Odotan esikoistamme, ja soitin neuvolaan että millon sinne pitää tulla ensimmäistä kertaa. Antoivat ajan raskausviikolle 11.
Tuntuu niin tyhmältä mennä vasta sitten,ku en muutenkaan tiä mistään paljon mitään.
Ei oo ees huono olo, vähän vaan nipistelly alavatsassa ja vihlonu mut, ei muuta. Mikään muu ei ällötä, kuin tupakanhaju. Oon polttanu ennen tätä raskautta monia vuosia, mutt lopetin heti ku tein plussaavan testin.
Täällä ei ees pääse ultraan ku yhden kerran raskauden aikana. ihme touhua..
Kommentit (6)
Niin...
Mietityttää vaan kaikki asiat. Vasta kuudes viikko menossa, mutta ei pysty mitään miettiin, muuta ku vauvaa..
Ja tietty herää kysymyksiä, " onko kaikki ok?" jne.
ja kun ei tosiaan oo paskaa oloa ollut, niin herää ajatus et onko se ees mahassa.. vaikka on se siellä. En oo huomannu, et vertakaan olis tullu...
Muissa paikoissa on pari ultraa tai enemmänkin, jne. Ja täällä pitää valita joko vk. 13 tai sit se 20vk tai jotain..
Vähän outoa :(
Tiiätkö, paljonko maksaa jos haluu molemmat ?
ajatukset harhailee...
Moi!
Asun kans Tampereella ja esikoistani odotan. Odottele ihan rauhassa sitä neuvolaa ja kysäse siellä sitten kaikki mitä päässä pyörii!! Itse olin niin jännittynyt ekalla kerralla, et puolet asioista jäi kysymättä, vaikka oma neuvolan täti on aivan ihana!!
Mä pääsin vapaaehtoisena sellaiseen sikiön istukan ja sydämen verenkierron tutkimukseen ja sain näin 3 ultraa. Ja kaikki on jo käyty. Sitä tarjottiin ihan neuvolassa.
Meille ei tullut edes mieleen, et vois yksityisellä käydä ultrassa. Ja kun nyt jälkeenpäin kuulin hinnoista, niin en olisi mennyt vaikka olisin kuullut aikaisemmin.
Tylsää että Tampere säästää näin tärkeistä asioista, mut niin kuin edellinen tuossa sanoi, niin jos on pienintäkään syytä lisäultria otetaan. Et kyllä meistä huolta pidetään!
Mukavaa syksyn jatkoa ja odotusaikaa!!
rv 18
Odotan nyt toista lasta ja molemmissa raskauksissa on hyvää huolta kyllä pidetty.
Tosiaan eka neuvolakäynti on vasta noilla viikoilla, mutta eipä siellä vielä silloinkaan juuri mitään tehdä. Täytellään papereita ja tietoja, otetaan verikoetta, ei välttämättä edes sydänäänet vielä noilla viikoilla kuulu ja kaikki neuvolantädit ei niitä kuuntelekaan vielä.
Ultrasta sen verran, että me kyllä saatiin se toinenkin ultra ihan vaan sen perusteella, että ekassa ultrassa hoitaja ei vielä nähnyt kaikkea tarpeellista tarkasti. Eli ihan helposti saatiin siis se toinenkin eikä välttämättä tarvitse mitään ihmeellisempää olla.
Mulle sano terkkari juuri viime vklla, että täällä on otettu taas kahden ultran systeemi käyttöön, koska monissa tapauksissa kaikkea tarpeellista ei nähty tuossa np-ultrassa. Itse olen myös siinä verenkiertotutkimuksessa mukana ja ensi vklla on se toinen ultra näistä kolmesta.
nasuttaja02 rv 14+3
Itse odotan kanssa viimeisilläni esikoista ja tosi hyvää sanottavaa on kyllä Treen neuvoloista ja toiminnasta. Me päästiin ainakin kyllä 2 ultraan; toinen oli muistaakseni viikolla 14 ja rakenneultra viikolla 22. Lisäksi viimeisellä lääkärikäynnillä sain ultran, koska halusin tietää, minkä kokoinen vauveli on tulossa. Kannattaa siis rohkeesti pyytää, niin kyllä varmasti pääsee :) Ja sukupuolen saimme tietää, kun kysyimme.
Muutenkin vauvanhoito ja imetysvalmennus sekä synnytysvalmennus oli tosi hyviä apuja näin ensikertalaiselle. Osallistukaa siis ihmeessä kaikkeen, mitä tarjotaan!
Tsemppiä odotuksiinne!
Susuliini 39+0
Itse odotan toista lasta ja asun myös Tampereella. Kyllä siellä neuvolassa saat vielä ravata ja ainakin ensimmäisessä raskaudessani neuvolassa pidetiin hyvää huolta. Ja jos jotain mieleen tulee jo näin alussa, soita vaan terkalle.
Ja Tampereella on todellakin vain yksi ultra, mutta jos jotain ilmenee, niin kyllä sinne helposti lähetetään useampaankin kertaan. Kokemusta on!
Hyvää raskauta!