Miehen siivoaminen = tavarat kasoihin ja kasojen siirtelyä
Olen tällä hetkellä sairauslomalla, enkä sen takia jaksa siivota samalla tavalla kuin normaalisti. Olen joutunut pyytämään miestä siivoamaan puolestani. Sen seurauksena jokikinen asunnon taso on täynnä epämääräisiä kasoja. Esimerkiksi ruokapöydässä ei mahdu tällä hetkellä syömään, koska se on täynnä vaatekasoja. Kun pyydän siivoamaan pöydän, mies siirtää vaatekasat toiselle tasolle. Ja kun pyydän siivoamaan tuon tason, vaatteet siirtyvät takaisin ruokapöydälle eivätkä esimerkiksi vaatekaappiin.
En enää kestä! Olen jo pari kertaa joutunut tekemään puolikuntoisena suursiivouksen, kun mies ei vaan tajua laittaa tavaroita paikoilleen. Hänen avustaan on vain enemmän haittaa, koska asunto muuttuu vain sekaisemmaksi, kun jokainen taso on täynnä roinaa.
Ja joo, eka vastaus on varmasti opeta kädestä pitäen, miten siivotaan, mutta siihen minulla ei tällä hetkellä vaan ole voimia.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
osaako istua ja antaa tassua?
Vähän vaihtelevasti. ap
Ymmärtääkö suomea, normaaia puhetta? "Laita vaatteet vaatekaappin. Hyllylle." jne.
"mies" ei tietenkään ole täysijärkiseksi ihmiseksi laskettava olento (huolimatta kaikesta tieteestä, taiteesta ja kaikesta muusta) vaan naista alempi ja tyhmempi otus - ainaki palstan kirjoituksista päätellen. Olisiko kuitenkin niin, että ylimielisyys olisi katteetonta?
Vierailija kirjoitti:
"mies" ei tietenkään ole täysijärkiseksi ihmiseksi laskettava olento (huolimatta kaikesta tieteestä, taiteesta ja kaikesta muusta) vaan naista alempi ja tyhmempi otus - ainaki palstan kirjoituksista päätellen. Olisiko kuitenkin niin, että ylimielisyys olisi katteetonta?
Tuollainen ihminen tulee kodista jossa ei ole opetettu järjestämään.
Minun mieheni on tuollainen ja hänen kaksi siskoaan myös. Ei se sukupuolesta ole kiinni.
Muuta käytöstäsi.
Älä sano enää siivoa keittiön pöytä. Vaan sano vie nuo vaatteet paikoilleen kaappiin.
Mies yrittää ilmeisesti tehdä pyytämäsi asiat mutta mahdollisimman vähällä vaivalla. Siksi on tärkeää että pyydät oikein. Jos pyydät tyhjää keittiönpöytää niin se on aivan eri asia mitä pyyntö viedä vaatteet kaappii oikeisiin paikkoihin. Jos pyydät viemään kaaappiin niin vie todennäköisesti kaikki läjänä yhteen kaappiin ja tunkee sinne missä koko läjälle tilaa.
Pukeudu nahkadominaksi. Miehelle sisäkön essu ja rusetti kaulaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on tuollainen ja hänen kaksi siskoaan myös. Ei se sukupuolesta ole kiinni.
Silti palstan kirjoituksissa alentuva sävy miesreppanoita kohtaan on tosiasia. Ylimielisyyksissänne ette kai sitten huomaa koko asiaa?
Itse lähtisin ulos välittömästi tuollaisesta suhteesta, mutta joitakin sairaita parisuhteita miehen lompakko voi pitää yllä vuosikymmeniä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti palstan kirjoituksissa alentuva sävy miesreppanoita kohtaan on tosiasia. Ylimielisyyksissänne ette kai sitten huomaa koko asiaa?
Sinulla on vain huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vain huono itsetunto.
Voi olla molemmatki?
Kaikki ne vuodet, kun seurustelitte, hän piti kotinsa siistinä ja viihtyisänä, mutta yhtäkkiä se taito hävisi?
Sitä se on, kun laittaa miehen asialle.
Vierailija kirjoitti:
Muuta käytöstäsi.
Älä sano enää siivoa keittiön pöytä. Vaan sano vie nuo vaatteet paikoilleen kaappiin.
Mies yrittää ilmeisesti tehdä pyytämäsi asiat mutta mahdollisimman vähällä vaivalla. Siksi on tärkeää että pyydät oikein. Jos pyydät tyhjää keittiönpöytää niin se on aivan eri asia mitä pyyntö viedä vaatteet kaappii oikeisiin paikkoihin. Jos pyydät viemään kaaappiin niin vie todennäköisesti kaikki läjänä yhteen kaappiin ja tunkee sinne missä koko läjälle tilaa.
Kyseessä on 32-vuotias mies, ei 14-vuotias poika. Ilmeisesti minun sairauslomalla olevan, fyysisesti heikossa kunnossa olevan ihmisen täytyy nyt opettaa, että tavarat kuuluu laittaa paikoilleen, ei vain siirtää paikasta toiseen. ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne vuodet, kun seurustelitte, hän piti kotinsa siistinä ja viihtyisänä, mutta yhtäkkiä se taito hävisi?
Nyt vasta alkaa korostua, kuinka paljon olen itse tehnyt ja kuinka eriytyneet tehtävämme ovat olleet. Mies on pessyt pyykit, kun minä olen ensin kerännyt asunnosta likapyykit pyykkikoriin ja lajitellut pyykit. Hän on vuorostaan laittanut pyykit koneeseen, roikkumaan kuivaustelineeseen ja koonnut kasoihin, josta minä olen laittanut ne kaappiin. Nyt hän ei ymmärrä, että hänen pitäisi tehdä nuo minun vastuullani olleet välivaiheet, vaan vaatteet jäävät edelleen kasoihin. ap
Meillä vaimo "siivoaa" aina pahalla päällä joten silloin en voi osallistua. Siivous on lähinnä tavaroiden siirtelyä myös. Olen yrittänyt sanoa että kaatopaikka kuorma tai pari auttaa. Rauhottuisi ja yhdessä katsottaisiin mitä hävittää. 13v. Asuttu omakotitalossa. Itse vien kuorman silloin tällöin, mutta en voi toisen tavaroita hävittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta käytöstäsi.
Kyseessä on 32-vuotias mies, ei 14-vuotias poika. Ilmeisesti minun sairauslomalla olevan, fyysisesti heikossa kunnossa olevan ihmisen täytyy nyt opettaa, että tavarat kuuluu laittaa paikoilleen, ei vain siirtää paikasta toiseen. ap
Miksi miehen täytyy siivota siten kuin sinä haluat? Ja vielä olla sulle "apulainen"? Minkälainen parisuhde teillä oikein on? Emäntä ja pikku apulainen? Voi jessus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta käytöstäsi.
Miksi miehen täytyy siivota siten kuin sinä haluat? Ja vielä olla sulle "apulainen"? Minkälainen parisuhde teillä oikein on? Emäntä ja pikku apulainen? Voi jessus!
Emäntä voi erota. Aikuisen miehen luulisi osaavan siivota tai vähintään ostavan siivoojan joka maksetaan puoliksi. Miksi jäädään tuollaisiin suhteisiin? Ap on aikuinen aivan kuten mieskin.
osaako istua ja antaa tassua?