Kuivuuko umpeen
Onko legendaa vai totta että pimpero ns kuivuu jos sillä ei ole säännöllistä käyttöä.?
Kommentit (12)
Kuivuu ja tulee ongelmia. Valkojäkälää jne... Ei ole terveellistä naisillakaan jo ei pillua käytä edes itsetyydytyksessä.
Kuivuu ja muurautuu umpeen, jos ei käytä
"säännöllistä käyttöä"? Kerran joka vuosi?
Hupireikä menee umpeen. Pissa ja persereikä vaan jää :(.
ei en usko
itse käytän vain ikkunaa tai parvekkeenkaidetta myös bussin- tai junanpenkki käy ja auttaa liukkauteen myös
Säännöllinen hoonaaminen on välttämätöntä. Työkaluksi käy vaikka miehen kalu.
Täällähän on ilkeämielisiä ihmisiä vastaamassa ja kommentoimassa. Kyllä se pillu pelaa aina kunhan käytät liukastetta, niinhän se käy kyrvänkin kanssa. Älä huoli :D
Kun oikea mies osuu lohdalle niin kyllä kostuu ja vautuu pitkänkin tauon jäkeen, etten sanoisi ahnaasti.
Mutta turha kuvitella, että näin kävisi alkupään vastaajien kanssa.
Gynekologi Maija Kajan kirjassaan kirjoittaa, että emätin lyhenee ja kapenee, ellei sitä käytä. Kun tämä tapahtuu, niin emätin ei enää palaudu entisiin mittoihinsa. Muutokset ovat siis pysyviä.
Siksi puhutaan seksuaaliterveydestä ja dildoista ja niiden käytöstä.
Olen myös itse keskustellut gynen kanssa asiasta ja gyne neuvoi tekemään dilaatioharjoituksia.
Tämä on arkea monelle naiselle joilla seksielämää ei ole moniin vuosiin.
Että ei se mitään legendaa ole.
Emättimeen dilaatiosettejä ihan myydään.
Pimppa tykkää, kun sitä käytetään. Se on terveellistä.
Mitä tulee kuivumiseen, niin se on hormonaalista. Naisen hormoneihin vaikuttaa stressi ja ikä.
Jo 35v naisilla estrogeeni tasot laskee ja nainen saattaa tarvita paikallista estrogeenihoitoa.
Apteekista saa ilman reseptiä vagifemiä ja reseptin kanssa estring estrogeenirenkaan, jota pidetään 12 vkoa putkeen emättimessä. Vaikutus paikallinen ja erittäin suositeltava.
Oma 40v pimpsani nuoreni estrogeenirenkaan avulla teinitytön pimperoksi.
Kova stressi saattaa laukaista naisella ennenaikaiset vaihdevuodet jonka ensioireena ovat vaalenneet kuivat limakalvot, kipu ja kirvely yhdynnän jälkeen ja virtsaamiskivut. Ja heti ei ehkä nuorehkolla naisella tule mieleen, että mistä on kyse. Mutta estrogeenillä asia korjaantuu.
Miehen kieli ja sormet pimppaan, nii kaikki käy!
Päinvastoin. Kostuu ja kuumenee.