Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kateellinen ihmisille, jotka käy kaupassa niin huolettomasti.

Vierailija
15.07.2022 |

Ostokset täynnä normaaleja asioita - broileria, jäävuorisalaattia, mehua, kaakaojauhetta, leipää, leikkeleitä, juustoa, maustettuja jugurtteja ja viilejä. Joskus pakastepitsaa, ranskalaisia, eineksiä, suklaata ja sipsiä. Siis ihan laidasta laitaan normaaliin arkeen kuuluvia elintarvikkeita.

Itseni on niin vaikea löytää syötävää, kun "kaikessa" on joku ongelma. On epäterveellistä, epäeettistä, huonoksi ympäristölle, mitättömät ravintoarvot, pakattu liian paljon. Tai siis tuo terveellisyyskin on laaja käsite. Periaatteessa olen sitä mieltä, että kaikkea voi syödä kohtuudella, mutta käytännössä tämä ei toteudu kohdallani vaan olen ihan liian ankara itselleni. En siis missään nimessä halua arvostella muiden ostoksia!

Haluaisin olla rennompi. Tämä "maailmantuska" oikeasti ahdistaa itseäni.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sulla olla ortoreksia? Johon siis voi saada apua.

Vierailija
2/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua. Asiaa ei auta, että sinä olet oikeassa: ruokatuotantoon liittyy todella paljon eettistä ja ympäristöongelmaa. Oma ratkaisuni: en ajattele niitä. Tiedän ettei toimi kaikilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa REKO-lähiruokarengas.

Vierailija
4/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että on turha sanoa, että relaa, mutta siitähän on kysymys.

Vierailija
5/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tässä ei poikkeuksellisesti ollutkaan kysymys ruoan hinnasta ja aloittajan taloudellisista tilanteesta.

Vierailija
6/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa REKO-lähiruokarengas.

Tilaan jo lihat Rekon kautta, joskus munia. Joskus jauhoja, juureksia yms. Syön ainoastaan Rekon kautta ostettua ylämaanlehmän lihaa (joskus maksaa) ja kauppahallista kotimaista hevosta. Riistaakin voisin, mutta jotenkin sitä ei tule ostettua. 

Joitakin tuotteita on kuitenkin kaupunkilaisena pakko ostaa marketista.

Kakkoselle - ortoreksia on käsitteenä tuttu, mutta eikö se liity ainoastaan tuohon terveellisyyteen? Kun tässä on myös eläinten oikeudet ja ympäristö huolena.

- ap

Vierailija
7/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sitten hanki ruokaasi ainakin osittain luonnosta tai kasvata itse?

Vierailija
8/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tulee oikeita ongelmia elämään, niin tuo voi helpottaa ihan itsestään.

Vierailija
9/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tulee oikeita ongelmia elämään, niin tuo voi helpottaa ihan itsestään.

Osa ihmisistä pystyy näkemään omien valintojensa vaikutuksia laajemminkin. Aapee kuuluu heihin. Meillä olisi huomattavasti vähemmän maailmanlaajuisia ongelmia jos useammat meistä olisivat kuin hän.

Vierailija
10/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja huolettomasti ilman maskejakin käyvät vielä kaupassa.

Vierailija
11/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sitten hanki ruokaasi ainakin osittain luonnosta tai kasvata itse?

Teen tätäkin... Keväällä kerään paljon nokkosta ja vuohenputkea. Niistä saa vihreää pinaatin ym tilalle wokkeihin ja näitä voi tunkeä mihin vain, tehdä keittoa jne. Myös pakkasessa on vielä niitä. Syksyllä kerään sieniä ja mustikoita. Kovin isoa kasvatusmahdollisuutta ei ole, yrttejä mulla kasvaa kotona ja chili..

- ap

Vierailija
12/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnellisessa asemassa kun ongelmasi on tuo eikä rahan vähyys. Nauti elämästä ilman huonoa omaatuntoa ja iloitse kun voit ja ostaa mitä mieli tekee ja maistuu otsestä hyvälle.

Minulla on välillä vaikeuksia mennä isompaan - ja pienempäänkin - kauppaan missä hmiset lappavat huolettomasti tavaroita ostoskärryt kukkuroilleen sen paremmin hintoja katsomatta.

Kun omat rahat riittävät vain aivan pakolliseen ja joudun kiertelemään hyllyt ja korit moneen kertaan löytääkseni kaikkein edullisimmat ja välttämättömät tuotteet.

Silti usein joudun, varsinkin nykyisin, jättämään ostamatta jonkun tarpeellisen.

Vierailija
13/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmantuskaa ihmisellä joka ei ole edes vegaani vaan syö hyvillä mielin tapetun eläimen lihaa? Jospa se siitä.

Vierailija
14/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo maailmantuska on ihan perusteltua, eikä sitä tarvitse parantaa. Tuosta aloituksen luettelosta en itsekään ostaisi juuri mitään, enkä pidä sellaista itselleni normaalina arjen ostoskärrynä. Mieletön määrä lisäaineita, sokeria, pitkälle prosessoituja tuotteita, tyhjiä kaloreita, eettisesti ongelmallisia aineksia ja suuri osa ravinneköyhässä paketissa. Miksi sen edes pitäisi olla normaalia?

Osta pääasiassa vain sellaista, minkä koet itsellesi eettisesti sopivaksi ja järkeväksi.

Vierailija
15/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmantuskaa ihmisellä joka ei ole edes vegaani vaan syö hyvillä mielin tapetun eläimen lihaa? Jospa se siitä.

Maailmantuskaa tulisi potea henkilön, joka vaatii, että hänelle kasvatetaan ruokaa toisella puolella planeettaa oloissa, joista ei ole takeita, kuljetetaan Suomeen ja prosessoidaan tunnistamattomaan muotoon ja pakataan muoviin.

Vierailija
16/16 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, syön hyvillä mielin 'tapetun eläimen lihaa'. Olen käynyt tuolla tilalla, josta lihani tilaan ja hyvin ne lehmät on hoidettu. Olen ollut täysin kasvissyöjäkin, mutta kaipasin lihaa sen verran, että syön sitä joskus. Varsinkin kuukautisten aikana/jälkeen keho tuntuu kaipaavan sitä. 

Erittäin kärjistetysti voin sanoa, että olen mennyt kasvissyöjästä ihmiseksi, joka syö ainoastaan sen eläimen lihaa, jonka olen nähnyt elossa. 

Olen ok lihansyönnin ja teurastuksen kanssa, mutta mulle lihan kohdalla eläinten hyvä elämä on tärkeintä. Siksi jätän markettilihat kauppaan enkä koske broileriin/kalkkunaan. Nauta sentään on kallis eläin, joka saa tarvittaessa yksilöllistä hoitoa. En käytä maitotuotteita ollenkaan, koska en voi tietää millaiselta tilalta maito loppujen lopuksi tulee, vaikka tiedän, että iso osa karjatilallisista hoitaa lehmänsä ihan kunnialla.

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä