Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko lehtien horoskooppeihin? Vai oletko kenties kirjoittanut nitä itse?

Vierailija
15.07.2022 |

Kirjoitin kerran (2000-luvun alusssa) pieneen harrastelija julkaisuun ihan posketoman horoskoopin, siis niin tyhmän etten olisi uskonut kenenkään ottavan sitä tosissaan. Oli olevinaan humoristinen... Yksi lukija kuitenkin lähetti postikortin - kiitteli kun ennustukset tapahtuivat niin kuin kirjoitin 🙃
Sitten minulla oli vuosia työkaveri joka taisi ihan oikeasti uskoa esim. iltalehtien horoskooppeihin. Luki niitä työpaikalla ääneen kaikille ja päivitteli mitä nyt Mikolle tai Marjalle tapahtuu ensi viikolla. Kerran kysyin ihan kaksistaan että uskotko noihin juttuihin. Vastasi että onhan noita ennustuksia oikeasti toteutunut.
Miten sinä, uskotko horoskooppeihin, laatiiko niitä mielestäsi tavalliset toimitajat vai oikeat astrologit? Vai oletko itse kirjoittanut huhaa horoskooppeja kuten minä sen yhden kerran?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin joskus 20 vuotta sitten ihan oikeiden astrologien ennustuksiin lehdissä. Kaikki lupasivat rakkautta elämään mutta lopetin lukemasta ja uskomasta, sitä ei ole vielä tänäkään päivänä näkynyt.

Vierailija
2/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kauan sitten erään henkilön, joka laati lehteen horoskooppeja. Kirjoitti aina jotain rohkaisevaa tai yleisviisasta tyyliin "tällä viikolla kannattaa olla liikenteessä varovainen." Kun hän oli lomalla, lehden toimitussihteeri kaivoi jonkun muutaman vuoden vanhan setin ja laittoi sen lehteen sellaisenaan. Usko siis, että ei niitä horoskooppeja ole pahantahtoisesti laadittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni lukee horoskooppeja ja vituttaa suunnattomasti, että tämä taipumus paljastui vasta perheytymisen jälkeen.

Vierailija
4/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin kauan sitten erään henkilön, joka laati lehteen horoskooppeja. Kirjoitti aina jotain rohkaisevaa tai yleisviisasta tyyliin "tällä viikolla kannattaa olla liikenteessä varovainen." Kun hän oli lomalla, lehden toimitussihteeri kaivoi jonkun muutaman vuoden vanhan setin ja laittoi sen lehteen sellaisenaan. Usko siis, että ei niitä horoskooppeja ole pahantahtoisesti laadittu.

Oliko se alkuperäinen horoskooppeja laativa vain "maallikko" vai oikeasti asiaan perehtynyt?

Vierailija
5/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni lukee horoskooppeja ja vituttaa suunnattomasti, että tämä taipumus paljastui vasta perheytymisen jälkeen.

Ehkä lukee vai huumori mielessä?

Vierailija
6/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, eivät ne yleensä edes perustu astrologiaan vaan ovat hatusta vetäistyjä.

Taitavan astrologin tekemiin karttoihin ja analyyseihin uskon kyllä.

Vierailija
7/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se alkuperäinen horoskooppeja laativa vain "maallikko" vai oikeasti asiaan perehtynyt?

Uskoi astronomiaan.

Vierailija
8/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos horoskoopit olisivat todellisuutta, kaikki samassa synnytyssairaalassa suht samaan aikaan syntyneet olisivat samanlaiseen kohtaloon tuomitut 🙄

Vierailija
9/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäripyöreää pskaa ja sen takia ne toteutuukin, kun lukija itse täyttää aukot. Mutta jos joku saa niistä voimaa elämäänsä niin mikäs siinä, ei ole minulta pois.

Vierailija
10/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään, eivät ne yleensä edes perustu astrologiaan vaan ovat hatusta vetäistyjä.

Mihin ne sitten perustuvat jos ei syntymäaikaan ja paikkaan kuten horoskoopit?

Vierailija
11/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä enemmän kiinalaisiin horoskooppimerkkeihin. Ovat tuhansia vuosia vanhan käytännön muovaamia. Olen itse tiikeri.

Vierailija
12/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, olenhan mies.

Vierailija
13/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhaata. Tyhmä jos uskoo.

Vierailija
14/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko minkäänlaisiin horoskopppeihin.

Vierailija
15/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne sitten perustuvat jos ei syntymäaikaan ja paikkaan kuten horoskoopit?

Siis niitä päivähoroskooppeja keksitään omasta päästä lehtiin, eivät ne perustu yhtään mihinkään. Sitähän ap:kin yritti kertoa.

Ja luonnehoroskoopeissa on vain jotain yleistä lätinää aurinkomerkeistä. Aurinkomerkki ei kuitenkaan ole kuin pieni osa astrologista karttaa, joten ei se kerro juuri mitään ihmisestä.

Vierailija
16/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tavallaan uskon.

Luen ne kaikki, jos vaikka ravulle luvataan jotain tosi hyvää.

Olen sitten se rapu😄

Vierailija
17/17 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi horoskooppi kelpaa ylläpidolle sellaisenaan, mutta tavutettuna se on jotenkin sopimaton sana?

Kokeilenpa siis uudestaan tuota tavutusta: HO-RO-SKOOP-PI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi