Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsimme 3-vuotta lapsettomuudesta ja saimme lapsemme ICSI-hoidolla.

Vierailija
19.08.2008 |

Olemme tyytyväisiä ja kiitollisia lapsestamme, mutta koska raskaus ja synnytys olivat hyvin vaikeita, voisimme tyytyä yhteen pienokaiseen. Nyt pohdituttaa ehkäisy. Emme tähänkään mennessä ole tulleet raskaiksi luonnollisesti eli onko aivan turhaa käyttää hormonaalisia ehkäisykeinoja. Onko muita vastaavassa tilanteessa olevia? Tai kenties vinkkejä pohdintaamme?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun syntymäni jälkeen vanhempani alkoivat heti yrittää toista ja kävi ilmi, että isälläni ei ole juuri ollenkaan liikkuvia eläviä siittiöitä. Itse kuitenkin sain alkuni luomusti.

Vierailija
2/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni serkulla ja hänen miehellään oli huomattavia vaikeuksia lapsensaannissa ja ICSI:llä saivat monen vuoden hoitojen jälkeen lapsen. Mitään mahdollisuuksia luomuraskauteen ei pitänyt olla. Mutta kappas vaan, niin se serkku nyt kuitenkin on raskaana, luomusti.

Joten jos ette oikeasti halua lisää lapsia, niin on se ehkäisy ihan suositeltavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 3

(enkä oikein jaksa uskoa että serkkutyttö olis vieraissakaan käynyt...)

Vierailija
5/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä myös synnytys, voi toinen olla ihan erilainen. Itselläni esikoista odottaessa vuosin verta ensimmäiset 20 viikkoa, ja jouduin olemaan vuodelevossa pari kuukautta, pyörtyilin ym. Toinen raskauteni oli taas tosi helppo, pelkkiä lihaskipuja. Ja synnytyskin aika kivuton. Eli ei kannata pelätä liikaa yhden kokemuksen perusteella.

Mutta jos vauvanne on pieni, kannattaa käyttää ehkäisyä, jos ei ole vielä toista toiveissa. Tunnen pari pariskuntaa, joilla ensimmäistä vauvaa "tehtiin" pari vuotta ja toinen tulikin sitten pikaisena yllätyksenä :-).

Mitä tahansa päätättekin, onnea lapsestanne! Hienoa, että on olemassa hoitoja lapsettomuuteen, vanhemmuus on upea asia :-).

Vierailija
6/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitten ehkäiset. Olisi varmasti tosi raskasta päätyä aborttiin tuolla taustalla. Itselläni on myös lapset hoidoilla, mutta koska luomuplussa olisi tervetullut emme käytä ehkäisyä.

Vierailija
7/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syymme ovat mieheni heikot siittiöt.

meillä on kaksi lottovoittoon verrattavaa ihmettä :)

syyksi sanottiin todella heikot siittiöt+vielä lisänä mun monirakkulaiset munasarjat

Vierailija
8/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen antoi ilmoitusta tulostaan, kun vauva oli 5kk (täysimetin)

Vierailija
9/21 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos uusi raskaus ei ole katastrofi, niin älkää käyttäkö ehkäisyä

tai

jos ette missään nimessä halua enää lisää lapsia, niin tehkää sterlisaatio jommalle kummalle.

Sitten tietysti päästään siihen aiheeseen, että jos teille tuleekin joskus ero ja haluaisitte uusien kumppanien kanssa lapsia. Siinä tapauksessa sinun kannattaa käyttää esim. kierukkaa tämän hetkiseen ehkäisyn tarpeeseen.

En tiedä miten huonot siittiöt miehelläsi on, mutta ainahan niitä "ihmeitä" tapahtuu. Minun miehelläni oli diagnoosina oligoastenoteratozoospermia eli siittiöitä on erittäin vähän ja ne ovat epämuodostuneita ja liikkumattomia. ICSI:llä olemme saaneet kolme lasta eikä luomuihmettä ole sattunut meille vuosien kuluessa.

Vierailija
10/21 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä tapahtuu ja niistä voi tulla lapsiakin.

Käenpoikasia.

Vierailija
11/21 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille esikoista "tehtiin" 3 vuotta, toisella hedelmöityshoidolla saatiin lapsi ja emme aloittaneet ehkäisyä, kun ajattelimme että "saa tulla jos on tullakseen", kun ei se kumminkaan onnistu luomusti. No, sisaruksilla on ikäeroa vuosi ja yksi päivä...

Vierailija
12/21 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kysymyksiä olen pohtinut. Meillä lapsettomuus kesti 2,5 vuotta ja lapsi syntyy parin kuukauden kuluttua.

Kannattaa muistaa se, että näistä yllätysplussista kerrotaan mielellään, sattui ne sitten itselle tai kumminkaiman serkulle. Tämä saattaa hieman vääristää lopullista totuutta. Moni lapseton joutuu loppujen lopuksi turvautumaan jälleen hoitoihin saadakseen uuden pienokaisen.

Me olemme ns. selittämättömästi lapsettomia, vaikkakin miehellä on teratozoospermia. Uskon, että tämä on syynä lapsettomuuteemme, vaikka lääkärien mielestä luomuplussa olisi mahdollinen. Toisaalta toinen lapsi olisi tervetullut, joten ehkä jätämme ehkäisyn pois. Hoitoihin emme enää jaksa lähteä.

Vierailija
13/21 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kysymyksiä olen pohtinut. Meillä lapsettomuus kesti 2,5 vuotta ja lapsi syntyy parin kuukauden kuluttua.

Kannattaa muistaa se, että näistä yllätysplussista kerrotaan mielellään, sattui ne sitten itselle tai kumminkaiman serkulle. Tämä saattaa hieman vääristää lopullista totuutta. Moni lapseton joutuu loppujen lopuksi turvautumaan jälleen hoitoihin saadakseen uuden pienokaisen.

Me olemme ns. selittämättömästi lapsettomia, vaikkakin miehellä on teratozoospermia. Uskon, että tämä on syynä lapsettomuuteemme, vaikka lääkärien mielestä luomuplussa olisi mahdollinen. Toisaalta toinen lapsi olisi tervetullut, joten ehkä jätämme ehkäisyn pois. Hoitoihin emme enää jaksa lähteä.

Vierailija
14/21 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki kolme lastamme on saanut alkunsa PAS hoidoilla. Ehkäisystä emme ole koskaan huolehtineet, sillä yllätysraskaus ei olisi mikään katastrofi.

Yhdeksän vuotta ehdimme olla ilman ehkäisyä kun luonto yllätti meidät totaalisesti. Olikin "luomusti" raskaana. Valitettavasti raskaus meni kesken kymmenennellä raskusviikolla, joten lapsia on edelleen vain tuo kolme PAS-tyttöä.

Vierailija
15/21 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän mulle totesi eräs gynekologi, että hän on nähnyt monta tapausta että eka ei ole meinannut millään tulla mutta sitten seuraavat lapset ovat tulleet vähän liiankin "helposti". Eiköhän gynekin tiedä mistä puhuu kun on kokemusta monista potilaista. Hän sanoi, että naisen keho ikäänkuin ekan raskauden myötä tietää "miksi se on tarkoitettu" ja hedelmöityminen tapahtuu helpommin.

Omaltakin osaltani pitää paikkansa. 3 vuotta yritystä, kierto päälaellaan, ei yhtäkään raskautumista. Sitten IVF - > terveet kaksoset. Kaksosten imetyksen lopetuksen jälkeen alkoi kiertokin yllättäen normalisoitua, mitä mulle ei ollut IKINÄ tapahtunut aikaisemmin. Kierto kun oli aina ollut jotain 30-50 väliltä. Kaksosten jälkeen kierto säännöllinen 28-30 päivää. No tulinhan mäkin sitten luomusti raskaaksi, vaikkei yritettykään erityisen aktiivisesti. Siinä kuussa taidettiin kerran "s***tailla".

Kolmas lapsemme on kohta 3-vuotias hänkin. Nykyään kyllä ehkäistään, ehdottomasti. Kiertoni pelaa tosi hyvin, luulen itse että tulisin taas raskaaksi jos yrittäisimme.

Mun ystävällä samoja kokemuksia. Eka ei tullut kuin raskailla hoidoilla, toinen kevyemmillä ja kolmas lähempänä 40 vuoden ikää ihan luomusti!

Toki voi olla vaikeampaa jos molemmissa on vikaa. Riippuu siis varmasti ihan lapsettomuuden syystäkin.

Vierailija
16/21 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi tuli luomusti. Seuraavaa yritettiin vuosia. Ensimmäisestä IVF hoidosta tärppäsi. Poika on nyt 5 v. Tuskin tulen enää luomusti raskaaksi, jos näin kuitenkin tapahtuisi, olisin varmaan lääketieteellinen ihme.

Vierailija
17/21 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän mulle totesi eräs gynekologi, että hän on nähnyt monta tapausta että eka ei ole meinannut millään tulla mutta sitten seuraavat lapset ovat tulleet vähän liiankin "helposti". Eiköhän gynekin tiedä mistä puhuu kun on kokemusta monista potilaista. Hän sanoi, että naisen keho ikäänkuin ekan raskauden myötä tietää "miksi se on tarkoitettu" ja hedelmöityminen tapahtuu helpommin.

Omaltakin osaltani pitää paikkansa. 3 vuotta yritystä, kierto päälaellaan, ei yhtäkään raskautumista. Sitten IVF - > terveet kaksoset. Kaksosten imetyksen lopetuksen jälkeen alkoi kiertokin yllättäen normalisoitua, mitä mulle ei ollut IKINÄ tapahtunut aikaisemmin. Kierto kun oli aina ollut jotain 30-50 väliltä. Kaksosten jälkeen kierto säännöllinen 28-30 päivää. No tulinhan mäkin sitten luomusti raskaaksi, vaikkei yritettykään erityisen aktiivisesti. Siinä kuussa taidettiin kerran "s***tailla".

Kolmas lapsemme on kohta 3-vuotias hänkin. Nykyään kyllä ehkäistään, ehdottomasti. Kiertoni pelaa tosi hyvin, luulen itse että tulisin taas raskaaksi jos yrittäisimme.

Mun ystävällä samoja kokemuksia. Eka ei tullut kuin raskailla hoidoilla, toinen kevyemmillä ja kolmas lähempänä 40 vuoden ikää ihan luomusti!

Toki voi olla vaikeampaa jos molemmissa on vikaa. Riippuu siis varmasti ihan lapsettomuuden syystäkin.

Eka tulee kertalaakista ja toka vasta hoidoilla. Enkä ihan usko tuohon, että raskautuminen olisi helpompaa, etenkin jos vika on miehessä. Jos vika on ollut naisen hormonitoiminnassa ja kierron säännöllisyydessä, niin toki raskaus ja imetys voi vaikuttaa siihen, mutta en tajua, miten esim. oma kroppani tulisi raskauden jälkeen helpommin raskaaksi mieheni huonoista siittiöistä...

Vierailija
18/21 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Eka tulee kertalaakista ja toka vasta hoidoilla. Enkä ihan usko tuohon, että raskautuminen olisi helpompaa, etenkin jos vika on miehessä. Jos vika on ollut naisen hormonitoiminnassa ja kierron säännöllisyydessä, niin toki raskaus ja imetys voi vaikuttaa siihen, mutta en tajua, miten esim. oma kroppani tulisi raskauden jälkeen helpommin raskaaksi mieheni huonoista siittiöistä...

-- Kirjoitinhan että tottakai johtuu lapsettomuuden syystäkin. Jos vika naisessa niin tuo "vika" voi ihan hyvin korjautuakin raskauden ja imetyksen myötä. Tai ihan sillä että nainen laihduttaa, useinhan monirakkulaisuus voi "parantua" jos nainen laihduttaa. Tai sitten pelkkä stressi vaikuttaa kiertoon ja raskautumiseen.

Toki on olemassa paljon sekundääristäkin lapsettomuutta. Mutta ihmeitä tapahtuu kuitenkin tosi paljon.

Vierailija
19/21 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti olemme selvinneet 10 vuotta ilman ehkäisyä ilman "luomu" raskauksia. Onneksi hoidoilla lapsia on saatu 2 (nyt 6- ja 3-vuotiaat).

Vierailija
20/21 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan ns selittämättämästi lapseton pari, mutta silti ollaan pärjätty 10 vuotta ilman ehkäisyä ja ilman ainuttakaan "luomu"raskautta.

Onneksi hoidoilla ollaan saatu nuo kaksi maailman ihaninta lasta (6- ja 3-vuotiaat)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän