Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirppislöytöjä

Vierailija
15.07.2022 |

Mitä olet lähiaikana ostanut kirppiseltä? Minulle itselleni tulevat paidat, mekot ja hameet ovat sellaista, mitkä ostan aina kirppiksiltä. Vähän vaivaa se vaatii, ja kirppiksen alussa on tunne "äh ei jaksa etsiä", mutta lopputulos on yleensä aina hyvä.

Olen tänä kesänä ostanut itselleni mm. Vero Modan uudenveroisen kukikkaan puseron, Espritin t-paidan, ja vaalean pellavahameen ihan todellisilla kirppishinnoilla (pusero 3,5 e, t-paita 4 e, pellavahame 4 e). Kriteerinä ostoksille on aina "käyttäisinkö heti", en osta mitään "sitten joskus ehkä" -ajatuksella. Hyviin löytöihin jää siinä mielessä koukkuun, etten todellakaan motivoidu maksamaan vaatekauppojen hintoja omista vaatteista.

Myyn myös itse kirppisellä, ja aina alhaisilla hinnoilla että tavara kiertää nopeasti.

Kertokaa tuoreita kirppislöytöjänne!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin löysin juuri pari mageeta tuotetta, toinen armyvihreä trikoo maximekko 1 € ja toinen oli raidallinen t-paitamekko 2 €, jotain kesäistä olikin haussa. Ja suunnittelin tänään meneväni taas uudelle kirppikselle mutta meninkin kampaajalle niin täytyy säästää ensi viikkoon se reissu :) Kampaajankin sain yllättäen puolella hinnalla siitä mihin olin varautunut :)

Vierailija
2/10 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta tuolta mitään. Olen toki köyhä työtön, mutta olen sitten mielummin ilman. Pelkään siis yli kaiken tuholaisongelmia. Kerran olen jo joutunut tuon kokemaan ja sairastuin siitä ja nyt on taas epäilys tuholaisista. Toivottavasti olisivat vain jotain kesäötököitä, mutta pahoin pelkään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ostin pojalle neulepaidan, 2 €. Itselleni ostin toissaviikolla Nanson kukikkaan paidan, Vero Modan hameen ja leggingsit. Erään yhdistyksen kirppiksellä oli pussitarjous vaatteista, eli kahdeksalla eurolla sai valita pussillisen vaatteita ja mehän teinien kanssa valittiin. Noiden mun löytöjen lisäksi tytär otti kolme paitaa tuunattavaksi ja poika puseron ja kaksi krakaa. Enemmänkin pussiin olisi mahtunut, mutta ei viitsitty ahnehtia, kun ei ollut muuta mieleistä. Viime viikolla tytär osti kahvikuppeja ja asetteja 50 snt/ kappale, sekä englantilaisia posliinilautasia 2 €/kpl. Niistä näkyi olevan pyynti netissä 14-15 euroa.

Tuo on kyllä totta, että kun kiertää kirppiksiä, niin kaupan hinnat tuntuvat aivan järkyttävän korkeilta. Harvoin tulee edes kauppojen valikoimia enää katsottua.

Vierailija
4/10 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta tuolta mitään. Olen toki köyhä työtön, mutta olen sitten mielummin ilman. Pelkään siis yli kaiken tuholaisongelmia. Kerran olen jo joutunut tuon kokemaan ja sairastuin siitä ja nyt on taas epäilys tuholaisista. Toivottavasti olisivat vain jotain kesäötököitä, mutta pahoin pelkään muuta.

Pistän ostetut vaatteet pakkaseen viikoksi, niin ei ole tullut ötököitä eikä pötököitä. Matkaohjeissa kuulemma laukun voi kotiin tullessa pistää 60c saunaan sisältöineen, niin ei tuo epätoivottuja tuliaisia. En ole itse tätä kokeillut.

Sänkyä/sohvaa en kyllä helpolla lähtisi käytettynä ostamaan. Ei saa millään ötökkävapaaksi jos sellaisia lymyilee. Välillä on kuullut kun lutikkatalo lavoiltakin on ihmiset jotain dyykkailleet, vaikka niissä kai käsittääkseni selvästi varoitetaan.

Vierailija
5/10 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aiheellista varovaisuutta. Joku vastuuton voi esim. lutikkaongelman myötä laittaa vaihtoon menevät kalusteet kirppikselle myyntiin :(

Minäkään en osta pehmeitä osia sisältäviä huonekaluja, tyynyjä tai pehmoleluja kirppikseltä. Ainoastaan vaatteita, jotka pesen koneessa.

Ap

Vierailija
6/10 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin pari hyvää kirjaa 1€/kpl.

Vierailija
7/10 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin Esmara-merkkisen mekon kaupan hintalapulla varustettuna. Metsästän aina hintalapullisia tuotteita. Niitä on yllättävän paljon nykyään kirppiksillä.

Ne ei haise toisten hieltä.

Se on hyvä kun rikkaat osteleeeeee heräteostoja ja köyhät saa ne sit puolta halvemmalla käyttämättömänä.

Kiitos!

Vierailija
8/10 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin Gaborin laukun 10 € Uffilta. Katsoin normihinnaksi 98€...... kirppikset on löytölaareja

Vierailija
9/10 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kirppiksillä, mutta en koskaan osta itselleni sieltä vaatteita, koska jotenkin inhottaa vaate, jota toinen ihminen on käyttänyt. Kun lapsi oli vauva, ostettiin hänelle paljon kyllä vaatteita kirppikseltä. Ostelen esim. vanhoja kahvipurkkeja ja kahvimyllyjä, joita keräilen, sekä lasitavaraa, joskus astioita.

Vierailija
10/10 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintalapullisten käyttämättömien vaatteiden ja sisustustavaroiden ostelu on kirppistelyn "ensiaste", jonka tunnistan omastakin kirppiskäyttäytymisestä. Huono puoli tuossa on heräteostokset; tulee osteltua sellaista mitä ei tarvitse, mutta ostaa kun se kerran tuli vastaan.

Vasta sitten kun opin etsimään täsmävaatteita tarpeeseen, aloin saada todellista hyötyä kirppistelystä. Ostan vain sen mitä tarvitsen (tiedän siis mitä haen ennen kuin menen kirppikselle), mutta en hae sitä kaupasta vaan kirppikseltä. Tässä varsinkin nettikirppikset on helppoja, mutta kesäaikaan ja lomilla tulee kierrettyä kirppisliikkeitäkin.