Mikä ois hyvä perusimuri?
Ihan tavalliseen kotiin ja käyttöön. Yksi lemmikki on ja lapsia, eli vähän karvaa ja eteisessä hiekkaa. Muuten normikäyttö. En kaipaa mitään erikoista mutta mielellään varma ja pitkään kestävä perusimuri. Onko joku merkki esim luotettava ja kestävä?
Kommentit (26)
Merkillä ei kai ole niin väliä, mutta kannattaa valita mahdollisimman tehokas, että saa hiekat imuroitua.
Myös robotti-imuri on hyvä. Sohvia yms. sillä ei tietenkään saa imuroitua.
Vierailija kirjoitti:
Sihteeriopiston sivuilta löytyy perusmallejakin
"vähän karvaa ja eteisessä hiekkaa"
Mulla oli aiemmin, ennenkuin lasteni isä "korjasi", (lue: rikkoi) sen ilman mitään syytä AEG:n Vampyr, ja täytyy sanoa, että se oli paras imuri mitä minulla on koskaan ollut. Pieni, mutta erittäin hyvä. Ei kaatuillut sinne tänne ja todella toimi.
Vierailija kirjoitti:
Miele.
Mulla on arviolta 25 vuotta vanha Miele, joten on ainakin kestävä ollut. Muutaman osan olen joutunut vuosien varrella uusimaan, letkun ja pari suutinta.
Mikään alle satasen ei ole hyvä. Olen ostanut viime vuosina useita ja ne on kaikki osoittautuneet sekundaksi. Yhdessä jäi johto käsiin ekalla käyttökerralla. Sain takuusta uuden, siinäkin oli johtdossa kosketushäiriö. Hinta oli n.60 e. Ostin uuden (hinta 79) siinä oli pitkät lepsut harjakset jotka tukki putken heti kun laittoi virran päälle. Kaverilla oli joku 80 e imuri siinä ei pysynyt putket paikoillaan ja jos yritti liikaa ne murtui-oli niin heikkoa muovia. Joko ostaa kirppikseltä tosi halvan että hajoamisella ei ole väliä tai ostaa kalliimman.
Ihan käsittämätöntä pas---kaa
Electroluxin imurit on aivan skeidaa tavaraa. Niistä hajoaa se varren pituuden säädin, ei pysy siellä ylimmällä tasolla jolloin varsi pisimmillään. Imuroidessa yhtäkkiä laskee alimmalle tasolle, joskus jäi mukavasti käden nahka väliin ja sattu ihan hemmetisti. Ja sama ongelma tullut mm. anopillakin imurissaan.
Ei ikinä enää.
Vierailija kirjoitti:
Electroluxin imurit on aivan skeidaa tavaraa. Niistä hajoaa se varren pituuden säädin, ei pysy siellä ylimmällä tasolla jolloin varsi pisimmillään. Imuroidessa yhtäkkiä laskee alimmalle tasolle, joskus jäi mukavasti käden nahka väliin ja sattu ihan hemmetisti. Ja sama ongelma tullut mm. anopillakin imurissaan.
Ei ikinä enää.
Eikä niillä voi imuroida mattojakaan, puree kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miele.
Mulla on arviolta 25 vuotta vanha Miele, joten on ainakin kestävä ollut. Muutaman osan olen joutunut vuosien varrella uusimaan, letkun ja pari suutinta.
25 vuotta vanhaa Mieleä tuskin saa mistään ja nykyajan Miele onkin ihan eri vehje.
Vierailija kirjoitti:
nilfisk ehkä vähä kalliimpi mutta kestävä
50 vuotta sitten päti. LOL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä enää.
Eikä niillä voi imuroida mattojakaan, puree kiinni
On kyllä sekundakamaa!
Dyson. Olen ollut tosi tyytyväinen sen tehoon. Eikä ole tarvinnut ostaa pölypusseja vuosiin.
Dyson v10 animal on hyvä tuohon, ei ole mihinkää pussillisiin paluuta kun on kerran Dysonia kokeillut.
Miele.