Kuinka yleistä on nykyään parisuhde, joka alkaa aivan nuorena ja jatkuu montakymmentä vuotta?
Tunnen yllättävän monen esim koulussa tavanneen parin (oman liittoni mukaan lukien), joka on edelleen yhdessä 20-30+ vuoden jälkeen.
Tunnetko itse monta tällaista paria vai onko todella sattumaa, että näitä omassa tuttavapiirissäni on?
Kommentit (10)
Monet suhteet jatkuu käytännön syistä.
Omassa tuttavapiirissäni on myös. Oma suhteemmekin on alkanut yli 30 vuotta sitten, ja samanlaisia pareja on useampi, joten kyllä meitä on.
Mun tuttavapiirissä on useita tällaisia. Itsekin olen ollut 20 vuotta naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään väärää, jos kaikki ovat tyytyväisiä.
Olen ollut mieheni kanssa yli neljäkymmentä vuotta.
Toista yhtä pitkään yhdessä ollutta paria ei tuttavapiirissämme ole.
Vierailija kirjoitti:
Olisko epäkäytännöllisyys parempi syy?
Syksyllä tulee 50 vuotta siitä kun tavattiin, naimisissa on oltu pari vuotta vähemmän. Tosin ei oltu ihan nuoria, itse täytin 20 juuri seurustelun alussa ja mies oli jo 22.
No, arvioisin että nyky-viisikymppisissä ja sitä vanhemmissa on melko paljon pareja jotka on alkaneet seurustella nuorena. Nyt parikymppisten ollessa viisikymppisiä noin pitkät liitot on harvinaisempia. Eroaminen on niin normaalia ja vakavaan suhteeseen aletaan keskimäärin myöhemmin kuin aiemmin. Tämä on toki vain mutua.
Vierailija kirjoitti:
No, arvioisin että nyky-viisikymppisissä ja sitä vanhemmissa on melko paljon pareja jotka on alkaneet seurustella nuorena. Nyt parikymppisten ollessa viisikymppisiä noin pitkät liitot on harvinaisempia. Eroaminen on niin normaalia ja vakavaan suhteeseen aletaan keskimäärin myöhemmin kuin aiemmin. Tämä on toki vain mutua.
Naiset haluaa nykyään pyöriä eka CulliCarusellissa 10-25 vuotta alfachadien kanssa, ennen kuin pystyvät vakiintumaan tasoisensa miehen kanssa.
Tämä on hassu kysymys. Av:lla oli aikoinaan ketju, jossa kysyttiin, uskotko eroavasi joskus. Minä vastasin, että 99,9 % todennäköisyydella en eroa. Olimme olleet yhdessä 20 vuotta. Ennen kuin 21 vuotta tuli täyteen, olimme jo eronneet ja muuttaneet erilleen.
Itse vastaus: meillä on kaveripiiri, jossa oli alun alkaen viisi pariskuntaa. Nyt on kaksi eronnut, yksi leskeytynyt ja kaksi vieläkin yhdessä.