Viestien lähettäminen iltamyöhällä on minulle ihan ok, mutta entä sinulle. Olen asiantuntija ja asiakkaat varaavat aikoja tai kommentoivat joskus ennen nukkumaanmenoa, ei haittaa. Puhelin on kiinni kun koen viestit häiriöksi.
Saan viestejä työasioissa myöhään, ja joskus vastaankin nukkumaan mennessäni, mielestäni se on osa alamme nopeaa kauppatapaa.
Nyt kun itse lähetin viestiä sopimusasiassa, taisi olla Suomen aikaa klo 22.30 tuli vastaukseksi: "olen jo nukkumassa..." Ok, hyvät yöt, sori jos herätin", vastasin.
En edellytä vastaamista samantien, vaan, kun ehtii.
Onko epäkohteliasta lähettää työviestejä kun tulee jokin asiaan liittyvä mieleen, kommenttina tms, vai pitääkö odottaa aamuun? Laitta kello herättämään klo 8, vai onko se liian aikaista, suuttuuko joku?
Enkö voi olettaa, että ihmiset pitävät puhelimen kiinni kun haluavat olla kuulematta tai näkemättä viestejä ja olla tavoittamattomissa?
Minulle voi lähettää työviestejä 24/ 7. Vastaan niihin kun se itselleni sopii. En loukkaannu erikoiseen aikaan tulevista viesteistä.
Kommentit (13)
Työpuhelin ja privapuhelin erikseen.
Työpuhelin on käytössä vain klo 8-16 tai mikä sitten onkaan työaika.
Se on epäammattimaista ja antaa kuvan, että teillä pakka sekaisin. Tulee myös asiakkaalle fiilis, että eivät ole A-luokan asiakkaita, vaan niitä joille vastataan iltaisin kun muut asiakkaat on palveltu. Antaa myös kuvan, että teillä on kulttuuri, jossa työntekijöiden työaikoja ja työn ja muun elämän tasapainoa ei kunnioiteta. Se ei ole vastuullista ja myös likaa brändiänne.
Kai teillä on yhtenäiset tavat miten asiakkaita palvellaan? Älä sooloile vaan noudata sääntöjä.
Kaivat omaa hautaasi, jos teet ylilaatua, ja sitten joskus et jostain syystä samaan yllä. Silloin asiakas kokee, että olet laskenut laatutasoa, vaikka olet tehnyt ekstraa.
Terveisin konsultti, joka tietää yhtä sun toista asiakaspalvelusta.
En pidä puhelinta makuuhuoneessa. Luen aamulla/päivällä viestit, mutta yöllä en puhelinta vilkuile.
Vain arkisin noin 9-17 saa kiinni.
Etkö yhtään pidempää otsikkoa keksinyt?
Antaa musta rajattoman vaikutelman. Olin joskus luovalla alalla töissä, missä tuota tehtiin, mut en oikein tykännyt. Itsekin joskus edelleen käyn läpi sähköposteja ym. iltaisin, mutta ajastan vastaukset lähtemään vasta aamulla.
Globaali firma, joten on ihan normaalia, että viestejä tulee kellon ympäri. Jokainen vastaa oman työaikansa puitteissa, ellei vapaa-aikana viitsi.
Kyllä pitäisi aina heti vastata, ja kännykkä pitää olla täydellä volyymillä jos nukkuu. Esim tänään aamulla kello 3 heräsin kun sain asiakkaalta viestin. Vastasin viestiin ja menin takaisin nukkumaan.
Ei minua haitaa viestit kun en minä työpuhelimeen iltaisin katso. Siellä se on laukussa.
Mulle on aivan sama milloin tulee viestiä, kännykkä on aina äänettömällä.
Työpuhelin on päällä silloin jos olen töissä, muuten kiinni. Oma puhelinnumero piti laittaa salaiseksi kun ihmiset ottivat numeroni Fonectasta ja soittelivat illalla myöhään, jopa yöllä ja olisivat halunneet keskustella työhöni liittyvistä asioista, joista en voi puhua mitään työn ulkopuolella. En myös itse tykkää soitella tai laittaa kenellekään viestiä illalla tai öisin.
Käyn usein aikaisin nukkumaan.
Olisi hyvä jos joillakin on työpuhelin erikseen, ellei ole pääministeri tai päivystäjä asiantuntija, tai haluaa innolla päivystää viestejä. Nykyään on sähköposti (senkin saa äänettömälle), voi olla nettiajanvaraus, voi hiljentää puhelimen, laittaa jopa kiinni ja nettisivujen jumimiseen voi olla joku it-päivystys maksulla, joka korjaa sivun kun tulee hälytys. Ei ole kiva jos asiakas tilaa vaikka verkkokaupasta jotain (yrittää tehdä sen mahdollisimman hiljaisesti ja huomaamattomasti) ja kaupasta vastataan illalla yhtäkkiä henkilökohtaisesti tai on chat ponnahdusikkunassa, kun ei asiakas kaipaa henk.koht viestiä silloin ja pelkää että häiritsi kauppiasta /myyjää hänen vapaa-ajalla. Eri asia jos joku kysyy jotain tärkeää paikasta, jossa on jonkinasteinen päivystys tai kauppias /yrityksen työntekijä tykkää itse ilta-ajoista työaikana, että on osittain paikalla. Mitä itsenäisemmin sivut toimivat, kaikille parempi, eli on eri toimintoja sivustolla lisäämiseen ja poistoon.
Mulla kanssa voi chattaa millon vaa