Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*-* huhtikuisten perjantai *-*

20.10.2006 |

Linkki eilisiin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8633574&p=3&tmode=1&smode…

Eilen oli eka neuvolalääkäri: kaikki hyvin. Hemoglobiin oli laskenut 136:een (nomaalisti n. 160), joten syy väsymykseen löytyi. Toki hemo on ihan ok, mutta laskusuunnassa. Myös verenpaine ja paino on laskenut. Ainoa, mikä on noususuunnassa on kohtu. Maha alkaa selvästi jo pömpöttämään.

Syysloma alkoi! Pitänee mennä siivoamaan :(

Tiikki 13+4

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuo lauantait kyllä aina maailman parhaita päiviä! Nyt pitää mennä reissuun 100 kilometrin päähän kaverin kihlajaisiin. Meiti toimii tietenkin kuskina. Hieman hirvittää jo etukäteen, olen tosi arka ajamaan. Toki kyseessä maantieajoa, mutta pimeä tie jolla voi olla kovastikin hirviä...

Itsellä oli tuo neuvola tiistaina. Samaten on hemoglobiini laskenut ja sen kyllä huomaa. Vähintään yhdet tirsat päivässä on tarpeen. Aluksi arvo oli lähemmäs 150 ja kuukauden aikana se oli tippunut 119 asti. Kuulemma tuota rautaa määrätään vasta kun 110 raja on alittunut, mutta kävin sitä kuitenkin ostamassa vaikka ei neuvolatäti sitä määrännyt. Ei tule mitään jos sitä pitää kaikki vapaa-aika vaan nukkua!

Kivasti kuului taas sydänäänetkin ja kaikki oli muutenkin hyvin.

Tänään oli kunnon pakkasaamu täällä päin ja tiukkaa teki ottaa pyörä esille (kun ne autonavaimetkin olisi ollut niin kutsuvasti pöydällä). Mutta saas nähdä kuinka kauan sitä tulee enää pyöräiltyä. Tuo maha ei ole vielä mitenkään turhan iso, mutta nyt huomasi ensimmäistä kertaa, että jalat tökki mahaa (toki tuota vaatettakin oli tänään melkoisesti). Ja siitä tuli sitten melkein leksa ja samoin meinasi tulla pissa housuun :D Ei ole helppoa tämä elämä! Nojaa, oivalliset viikonloput kaikille!

Coltsfoot rv 15+4

Vierailija
2/6 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olikin jo -5 astetta pakkasta ihanaa,tulis vaan lumikin äkkiä. Olen siis aivan talvi ihminen.Joulun alus aikaa odotan jo kovasti.

Juuri tulin kontrolliultrasta ja kaikki ok.Siellä vauveli vilkutteli ja sydän pumputti villiä kyytiä. Istukan alla ei näkynyt enää hematoomaa ja istukkakin oli noussut takaseinää myöten ylöspäin. Varovasti saa ruveta liikkumaan,mutta nostoja täytyy välttää. Jospa vuodot nyt loppuisi ihan oikeasti kokonaan.

Parin viikon päästä on neuvola ja sitten katellaan muut arvot. Paino on varmaan noussut kun on koko ajan jotenki turvonnut olotila.

Onko muille tullut mitään mielihaluja/himoja?

Itellä tekee koko ajan mieli hedelmäaakkosia ja mandariinejä.Kaupassa pitää karkkihylly yrittää kiertää mahdollisimman kaukaa ettei käsi väkisin pussia sieltä mukaan nappaa :)

Vieläkö Senny joudut olemaan levossa?

Tänään alkaa sitten kauan odotettu syysloma ja lähdetään ajelee mökille. Nyt pitääkin ruveta laittaa huusholli kuntoon.

Netti pimento alkaa joten pitänee sitten ensi viikolla käydä kuulumiset lukemassa.

Hyviä vointeja kaikille

edram ja masu rv 15+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täältäkin. Tosiaan ihanaa musta kun on kirpakat kelit, vaikka kylmältähän tuo taas aluksi tuntuu, mut tunnustaudun itsekin kyllä tosi syystalven ja varsinkin joulunajan kannattajaksi:). Ihanaa kun voi laittaa kynttilöitä palamaan ja takkaan tulet ja kietoa kaulahuivia kaulaan..ehkä oudonlaiset intressit, mut....:).

Edram, loistavaa et tsekkaus meni hyvin ja vuodot on helpottaneet, tosi tosi hyvä.

Mielihaluista, itsellä nuo pahat olot ja etomiset on kyllä vieneet tasan kaikki mieliteot ja halut, mutta nyt kun olen viimesen viikon aikana mielestäni alkanut voida paremmin, niin on alkanut välillä jo tehdä mielikin jotain.....saattaa elkaa tehdä mieli esim. pakaste mansikoita, vichyä, happamia karkkeja.....

Täälläkin menee viikonloppu nettipimennossa kun maalle pitäis lähteä tänään ajamaan, hirvittää kyllä, kun isäntä ajaa kesäa-auton sinne säilöön ja itte pitää ajaa toisella autolla. Oon paljon ajellut, mut mun väsymys on sitä luokkaa et pelkään oikesti pimeellä nukahtavani rattiin...no laitettava popit kaakkoon, niin eiköhän se siitä.

Ens tiistaina se odotettu toka neuvola, meilläkään ei tokakertalaiset saa järin usein aikoja, odotan jo todella et kuullaan taas sydänäänet.

Hauskaa viikonloppua kaikille ja hyvä vointeja.

Inkkkarityttö 15+0

Vierailija
4/6 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakaan ei kyl mitää erikoisii mielihaluja oo ollu..kauhulla oottelin ko kaverit puhu et sit alat syömää suolakurkkui jäätelön kera yms :) mut eipä ainakaa vielä..mulla vast toka neuvola ens perjantain,mut kaipa se toukka siellä on,ko maha ja rinnat kasvaa siihe vauhtii ettei mukana pysy :) mulle on nyte tullu oikee sellane olo et vitsit mun mahas kasvaa ihminen mikä on must itestäni lähtösin..ajatus on kyllä niin ihana!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Niim 16+0

Vierailija
5/6 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edram: Mahtavaa, et sulla oli ultrassa kaikki hyvin, eikä hematoomaa enään näkynyt!! Mulla on edelleen ruskeeta vuotoa. Pienillä kävelyillä oon hyvin rauhalliseen tahtiin yrittänyt päivittäin käydä. Nyt on pari päivää ollut niukempaa vuotoa, joten josko tämä tästä. Mitään en oo nostellut ja äkkiliikkeitä vältellyt, kuten lääkäri kehoitti. Tiistaina kontrolli ultra, joten sit näkee mikä tilanne on, vieläkö hematoomaa. Kovasti siis tiistaita odottelen:)!

Toppavaatteista: Esikoinen syntyi helmikuussa ja silloin meni parit vanhat ja reilut toppahousut jalkaan, joten toivon niihin nytkin mahtuvani. Sit on muutama takki, joihin silloinkin sain mahani ahdettua ja toivon sen onnistuvan nytkin:). Meinasin silloin laittaa vaatteen menemään, mut aattelin sit varuuksi säästää, onneksi!

Sukupuolesta: Me ei meinata kysyä sukupuolta. Esikoisestakaan ei kysytty, mut silloin oli ihan varma poikafiilis. Oon jälkeenpäin sanonutkin, et jos ois tyttö syntynyt, niin en varmaan ois uskonut ihan heti omakseni:), niin vahva oli poikafiilis.

Pahoinvoinnista: Sen loppumista odotan kuin kuuta nousevaa! Yökin, yökin, yökin, tekee pahaa, etoo, mut ONNEKS en oksenna. Mut ei tää jatkuva yökkäilykään oo mitään hääviä. Pari yötä taaksepäin viimeks heräsin kesken yötä ihan vaan siihen, et teki niin kamalan pahaa ja yökkäytti:(. Johan viikkoja alkaa olla niin paljo kasassa, et sen puoleen vois odottaa helpottuvan. No, esikoisestakin yökein loppuun asti. Joskin vähän harvemmin, kun alussa eli saattoi olla välillä päiviäkin, etten yökännyt. Koukistelut ja liikkuminen väliin saattavat pahentaa yökkäilyä, mut eihän sitä ihan rautakankenakaan voi olla:).

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!

Senny ja Lilliputti rv 13+6

Vierailija
6/6 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa esikoinen nukkuu jo toista tuntia ja mies tuli vasta remonttihommista joten olen viimeisen tunnin vaan lojunut sohvalla ja syönyt pitsaa ja suklaavanukkaan =) iltaisin hirvee nälkä jostain syystä vaikka olis syöny ihan oikeaa ruokaa päivällä. onneks vaaka ainakin väitti ettei painoa olis tullu lisää yhtään, vielä...

meillä on toi remppa niin täydessä vauhdissa ja silti ihan vaiheessa ja se vie leijonan osan kaikesta ajasta ja ajattelusta ja just eilen surkuttelin miehelle miten tämä raskaus vaan menee tässä sivussa kun on niin paljon muuta =(

paitsi aina kotona ollessa on kyllä ihan tuoreessa muistissa kun on vaan niin paha olo vieläkin... yököttää ja etoo ja väsyttää mutta ruoka onneks auttaa vähän.

huomenna esikoisen 2-vuotis synttärit =) mun pieni vauveli jo niin iso poika..

marie rv 15+5