Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pidätte elämänne kaikki muistettavat asiat kasassa?

Vierailija
14.07.2022 |

Kalenteriin toki tärkeimmät tiettynä päivänä olevat tapaamiset ja deadlinit, mutta miten muistatte kaiken muut mitä haluatte muistaa, ostoslistat, kukkien kastelut, ravintolasuositukset, kirjat jotka haluatte lukea, matkasuunnitelmat, kivan runon, reseptit joita haluat kokeilla jne jne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelimessa on muistiinpanosovellus, johon kirjoitan asioita ylös. Lisäksi laitan google kalenteriin. Rutiinit auttavat muistamaan. Loput unohdan.

Vierailija
2/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puhelimessa on muistiinpanosovellus, johon kirjoitan asioita ylös. Lisäksi laitan google kalenteriin. Rutiinit auttavat muistamaan. Loput unohdan.

Ainiin, lisäksi otan kuvia muistiinpanoiksi ja ne tallentuvat pilvipalveluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on ollut kanssa muistiinpanosovellus, mutta niitä muistiinpanoja alkaa olemaan niin paljon, että en löydä aina haluamaani tietoa kun en muista miten olen järjestänyt muistiinpanot. Sitten osiin muistiinpanoista haluaisin liittää kuvia tai paljon tekstiä (esim. matkasuunnitelma )

T.AP

Vierailija
4/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, lisäksi otan kuvia muistiinpanoiksi ja ne tallentuvat pilvipalveluun.

Mutta miten löydät noista kuvista just sen minkä haluat silloin kuin tarvitset sitä? 

Vierailija
5/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minimoinut kaikki muistettavat. Kissan lääkityksen muistan aamuin illoin, kaikesta muusta saan tekstiviestimuistutuksen edellisenä päivänä. Eli fysioterapiasta ja kampaajalta.

Saatan olla tylsä, muttei se ole keltään pois.

Vierailija
6/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa: Esim. leffoja joita haluan nähdä osa olen merkinny Netflixin omalle listalle, osan Amazon Prime videolle, osa on tallennettuna Googlen Saved movies osioon, osa on muistiinpanoissa. Jotenkin tuntuu että muistiinpanoja on itsellä vähän joka paikassa joka asiasta enkä usein löydä sitä mitä haluan löytää. Just tarvitsin esim. yksityiskohtaista ajo-ohjetta yhteen paikkaan enkä muistanut mihin sen olin tallentanut.

Vierailija
7/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kännykässä. Kalenteri muistutuksineen, muistilappu/-lista, ajastetut herätykset pikkujutuille joita en halua kalenteriin, näyttökuvat kaikesta kivasta on omassa kansiossa, Safarin kirjanmerkissä tärkeät sivut ja lukulistalla ne jotka pitää vielä tsekata tarkemmin.

Lauantai on ollut mun perinteinen get your sh*t together day, eli silloin kastelen kukat, petivaatteet vaihdetaan, auon postit, maksan laskut, tehdään viikon ruokaostokset, tankataan autot ym.

Vierailija
8/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minimoinut kaikki muistettavat. Kissan lääkityksen muistan aamuin illoin, kaikesta muusta saan tekstiviestimuistutuksen edellisenä päivänä. Eli fysioterapiasta ja kampaajalta.

Saatan olla tylsä, muttei se ole keltään pois.

Mulla on koiran lääkkeestä puhelimessa automaattinen muistutussoittoääni, muuten unohtaisin tuonkin. Itse en voi noihin valmiisiin muistutuksiin luottaa kun en välttämättä muista vilkaista koko puhelinta.

Vierailija
9/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tätä miten pidän mutta kyllä se onnistuu.

Vierailija
10/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdan puolet ja sitten korjaan jälkiä, stressasnnun.

Vierailija
11/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitteet puhelimen yhteystietoihin. Ajo-ohjeet kertoo navigaattori. Kalenterimuistutukseen myös osoite tai henkilö jonka tapaan, kalenteri osaa sitten kertoa mihin aikaan pitäisi lähteä ja ehdottaa suoraan navigointia.

Ostoslistat todoistissa (on toki muitakin mahdollisuuksia, mutta tykätään tästä), matkakohteet ja kuvalliset jutut OneNoteen järjestettynä teemoittain.

Vierailija
12/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muisti, ahkeruus ja listoja, listoja, listoja.

Vierailija
13/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bullet journalin hankkiminen kalenterin lisäksi on auttanut mua selvästi. Ei kerry enää muistilappuja, jotka häviää jonnekin vaan kaikki muistiinpanot samoissa kansissa. Siellä listaan asioita esim. tietyn päivän/ viikon/kuukauden/vuoden aikana hoidettavaksi, ruksaan sitä mukaa kun hoidettu. Paksuun muistikirjaan voi tehdä omat osiot esim. kirjoille, leffoille ja yleiselle suunnittelulle esim. reissuja tai jotain projektia varten.

Vierailija
14/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Google kalenteriin kaikki, missä on aikataulu (notifikaatiot päällä), jaettu perheen kanssa

- ostoslista Google Keep muistiinpanoissa, jaettu tiedosto perheen kaa, kaikki voi täydentää

- Keepissä muutkin muistutukset. Juuri vasta lisäsin yhden kuvan, kun oli kiva pikkukauppa, kuvasin aukioloaikakyltin itselle talteen . Kuvankaappauksiakin siihen voi liittää, jos esim joku on kirjoittanut hyvän listan suosituksista.

- Unelmia, inspiraatiokuvia, reseptejä Pinterestissä. Jotkut hyvät sieltä tallennan Keeppiin ostoslistaksi.

- Kirjat Goodreadsissa, myös "to read". Lisäksi "mitä seuraavaksi kirjastosta" laitan Keeppiin tai kirjaston sivuilla listalleni, niin tulee samalla hyllypaikka selväksi (luen paljon tietokirjoja)

Eli pilvessä kaikki

Vierailija
15/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

exelillä

Vierailija
16/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperisessa kalenterissa on kaikki tapaamiset ja muut tärkeät asiat. Lisäksi kännykän kalenterissa lyhyesti joitakin juttuja, jos ei ole paperikalenteria lähellä. Kuvissa taitaa olla jotain muistissa. Kirjalistoja tai muita en tarvitse.

Vierailija
17/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenterin ja kuvien sekä hyvien rutiinien lisäksi minulla on muistivihkoja eri tarkoituksiin. Kun jotain juolahtaa mieleen, eikä vihko ole käden ulottuvilla, lähetän itselleni viestin ja siirrän muistettavan asian myöhemmin vihkoon. Kun kirjoittaa asian käsin, sen muistaa paremmin. Tämä on ihan tutkittu juttu.

Vierailija
18/18 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyrikään muistamaan kuin laskun maksut. Pari kertaa kuussa käyn katsomassa. Auton katsastus on kännykkämuistutuksena, samoin sähkösopimus. Kampaaja, gynekologi ja hammaslääkäri kutsuu minut sovituin ajoin ja ne sitten laitan hälytyksenö kännyyn. Omat lääkkeeni on yöpöydällä. Lapsi on Luoja kiitos jo aikuinen. Lasuilmoitus meistä kyllä meinattiin tehdä, kun muutaman kerran neuvolan unohdin. Aika hetkessä elän siviilissä, töissä sitten muistissa kestää ihan kaikki: asiakkaiden hetut, tilaukset, kokousajat ja sisällöt jne.