Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä mielenterveysongelmat estävät psykologiksi pääsemisen?

Vierailija
14.07.2022 |

Jos olisin aiemmin hakenut apua niin todennäköisesti olisin saanut ensin diagnoosin anoreksiasta ja sitten bulimiasta. Nyt olen suurimmaksi osaksi parantunut. Olen normaalipainoinen jne. Kuitenkin saan ehkä n. kerran kuukaudessa tällaisen retkahduksen, kun olen syönyt vähän liikaa ja ajattelen, että kaikki on pilalla. Voin saman tien ahmia enemmänkin ja sitten oksennan. Silloin tuntuu kuin aloittaisin aina alusta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin siis hakea apua, että saisin keinoja päästä tuosta pisteestä. Haluaisin kuitenkin psykologiksi tulevaisuudessa.

Ap

Vierailija
2/7 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotan nyt sekasin-chattiin, mutta en tiedä voivatko he tarjota minulle mitään konkreettista apua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes on vaihtoehto, että ET hakisi itsellesi apua, et sovellu psykologiksi ilman diagnoosiakaan. Itseään pitää hoitaa.

Vierailija
4/7 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikon kysymykseen: eivät mitkään.

Vierailija
5/7 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiksi opiskellaan yliopistossa linjalla, johon halutaan yo-todistuksella ja pääsykokeiden kautta. Linja on hyvin suosittu, joten sinne voi olla vaikea päästä.

Tautihistoriaasi ei kukaan tarkasta.

Kaikki psykologit eivät työskentele kliinisinä psykologina. Osa sää leipänsä esimerkiksi tutkimuksen, mainonnan, testauskehittelyn tai vaikkapa sotilaskoulutuksen piirissä, noin muutamia vaihtoehtoja mainitakseni.

Vierailija
6/7 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän esim. skisofrenia, mikä ei ole hoitotasapainossa on este psykologiksi hakeutumiselle.

Haussa myös erikseen kysytään onko jotain esteitä hakemiselle.

Ap

Vierailija
7/7 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi kuuluu SORA-aloihin. Varmaan jos hoitotasapaino on riittävä, syömishäiriö ei ole este. Ala on vaativa, joten tarvitsee olla psyykkisesti hyvässä kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme