Mietin että miten Suomesta on tullut niin poikkeuksellisen hyvä maa. Kaikki turistit kiittelee että kuinka Suomi niin poikkeaa edukseen
Onko suomalaiset mistäkö lähtöisin kun ollaan näin hyviä? Tuppurainenkin meni Saksaan neuvottelemaan näillä suomalaisten erinomaisilla geeneillä.
Ällikällä tämä meidän hyvyys lyä ja oikein meinaa jalat mennä alta. Revontuletkin on Suomessa kaikkein parhaimman näköiset.
Mitä mietteitä herättää Suamen ja suomalaisten poikkeuksellisuus?
Kommentit (6)
Homogeeninen populaatio. Edellytys sosiaaliturvalle ja ihmisten yhteenkuuluvaisuuden tunteelle.
Ollaan tosin viimeinen sukupolvi kun näin on.
Olen asunut noin 30 vuotta ulkomailla, ja Suomessa en käy kovinkaan usein.
Ymmärrän tuon turistien kiitttelyn, itse koen asian samalla tavalla. Kun saa kuoria vain sen kerman päältä, ei joudu asumaan Suomessa ja elämään arkea siellä kaikki näyttää paljon paremmalle.
Minulla on aika hatara kuva nyky-Suomessa asumisesta, mutta sen muistan minkälaiseksi elämä alkoi mennä 90-luvulla kun lama päätettiin järjestää. Silloin lähdin itsekin pois, en katsonut voivani tai haluavani asua enää siellä ja suoraan sanoen en kyllä kadu.
Ainahan lomakohteessa on kiinnostavaa ja uutta ja kun on vapaalla ja voi vain rentoutua kaikki tuntuu hienolle. Arki sitten pudottaisi maan päälle niin että jysähtää. Eiköhän tuo ole tuttua kaikille jotka ulkomailla ovat käyneet?
Suomi oli hyvä maa koska täällä ei ollut muita kuin suomalaisia. Ahkeria valkoihoisia jotka teki töitä, vaurastutti maata, jätti heimosodat ammoisille ajoille ja keskittyivät elämään rauhallisesti.
Paskaa kaikki puhuu ja suomalaiset sen uskoo. Toimittajat esittää totena:)