Tiesitkö, että makkaran kuumentaminen avotulella tikun päässä on loimuttamista, ei paistamista?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan makkaraa liekeissä pidä, mikä varmaan olisi tuota loimuttamista. Jos makkaraa aikoo nuotiolla kypsentää niin varmaan jaksaa odottaa hiilloksen muodostumista.
Hiilloskin on avotuli.
"loimuttaa = kypsentää avotulen loimussa"
Eipä kiinnosta semanttinen tarkkuus tässä asiassa.
Menenkin paistamaan parit Campingit lasten kanssa, ensin avotulella ja toivottavasti vähän enempi kuitenkin hiilloksella.
Täällä ei ilmeisesti saa puhua asioiden oikeilla termeillä jos joku minä minä ihminen ei niin tahdo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan makkaraa liekeissä pidä, mikä varmaan olisi tuota loimuttamista. Jos makkaraa aikoo nuotiolla kypsentää niin varmaan jaksaa odottaa hiilloksen muodostumista.
Sekoitat nyt hiiligrillaamisen ja nuotiomakkaran. En ole ikinä nähnyt , että tikkumakkaroita varten olisi odotettu hiilloksen muodostumista.
No kyllä niinkin ON tehty. Kumpaakin käytetty.
On vain kaksi tapaa paistaa makkaraa avotulella, ja aloittajan tapa ei ole oikea vaan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä paistan pannulla vaikkei siinä rasvaa olisikaan. PERKELE!
Saahan niinkin tehdä ja niin ON tehtykin.
Minä loimutan pannulla, pakastan uunissa, otan löylyt jääkaapissa. Kuka tulee estämään?
Vierailija kirjoitti:
Minä loimutan pannulla, pakastan uunissa, otan löylyt jääkaapissa. Kuka tulee estämään?
MINÄ. Koska minäkin olen minä-minä-ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä paistan pannulla vaikkei siinä rasvaa olisikaan. PERKELE!
Saahan niinkin tehdä ja niin ON tehtykin.
mutta wiki sanoo: Paistamista pannulla ilman rasvaa sanotaan paahtamiseksi tai pariloimiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ. Koska minäkin olen minä-minä-ihminen.
Mäkin voin tulla estämään! Joukossa on voimaa! Voin tuoda omat makkarat.
Sekoitat nyt hiiligrillaamisen ja nuotiomakkaran. En ole ikinä nähnyt , että tikkumakkaroita varten olisi odotettu hiilloksen muodostumista.