Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on rinnanympäryksesi rintsikat päällä? Mekkotehdas-kirjan kokotaulukoista, ompelijat ja miksei muutkin?

Vierailija
14.07.2022 |

Mittaan mekon kaavaa varten ja tuo on hassun tuntuinen tuo kokotaulukko eli mun pitäis olla rinnanympäryksellä 105 kaikkein suurinta kokoa 46? Ostovaatteista menee esim 40/42. Tai muuten M-koko ja juuri ostin jopa yhden maximekon trikoota ja se oli S ja täysin sopiva, ei pursua eikä tursua mitään mistään. Ja mitä kokoa oikeasti isot ihmiset käyttävät jos mun A-kupin rinnoillakin ollaan miltei kokotaulukon ulkopuolella, ylärajoilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän törmää oikeastaan jokainen, joka ryhtyy ompelemaan. Joustamattomissa kankaissa vaatekoko noudattaa yleisiä mittataulukoita. Ne ovat lahjomattomia, toisin kuin kauppojen trikoovaatteiden kokonumerot, joiden pääasiallinen tarkoitus vaikuttaisi olevan hyvän mielen tuominen asiakkaille.

Oma rinnanympärykseni on noin 90, ja olen yleisissä mittataulukoissa kokoa 40.

Vierailija
2/8 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän törmää oikeastaan jokainen, joka ryhtyy ompelemaan. Joustamattomissa kankaissa vaatekoko noudattaa yleisiä mittataulukoita. Ne ovat lahjomattomia, toisin kuin kauppojen trikoovaatteiden kokonumerot, joiden pääasiallinen tarkoitus vaikuttaisi olevan hyvän mielen tuominen asiakkaille.

Juuri muuten tilasin Cubukselta mittataulukon mukaan t-paitoja L-kokoa ja ne roikkuivat päällä eli palautukseen menivät kaikki. Eli ei noi ostovaatteidenkaan taulukot paikkaansa pidä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri muuten tilasin Cubukselta mittataulukon mukaan t-paitoja L-kokoa ja ne roikkuivat päällä eli palautukseen menivät kaikki. Eli ei noi ostovaatteidenkaan taulukot paikkaansa pidä. ap

Cubuksen t-paitojen koko vaihtelee tosi paljon. Sovitan aina ehdottomasti kaupassa ennen kuin ostan. Tykkään kyllä materiaaleista.

Vierailija
4/8 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Mulla rintsikat kokoa 70I ja rinnanympärys 97 cm. Joustamattomat kauluspaidat tms yleensä kokoa 40.

Vierailija
5/8 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cubuksen t-paitojen koko vaihtelee tosi paljon. Sovitan aina ehdottomasti kaupassa ennen kuin ostan. Tykkään kyllä materiaaleista.

Mulla on vaikka kuinka paljon heidän toppeja ja trikoopaitoja ja nuo kaikki ovat M-kokoa. Niin kerrankin sitten ajattelin oikein mitata suositukset :D ap

Vierailija
6/8 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnanympärys 90 mutta ostan L tai XL kokoisia paitoja koska inhoan tiukkoja. Menisi kevyesti M koko mutta en tykkää ihonmyötäisistä.

Vierailija
7/8 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos a-kupin rinnoilla rinnanympärys on 105cm, niin on kyllä aika läski muutoin, vaikka kuinka saisi itsensä tungettua joustavista(!) kankaista valmistettuihin s/m kokoisiin vaatteisiin.

Vierailija
8/8 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuppikoko 75G ja rinnanympärys 103-105 cm. XL pitää olla.

Koska minulla on myös suht leveät hartiat ja pitkät kädet (olen 176 cm). L-koko mahtui päälle 10 kg sitten (nyt 75 kg).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä