Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähdet hoitoalalta?

Vierailija
14.07.2022 |

Miksi lähdet hoitoalalta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alalla yli 20 v, pyrin pääseemään lukemaan toista alaa. Olen kokenut, että hoitaja on sellainen jota voi heitellä pailasta toiseen ja aina vaan hymyillään ja suostutaan, ei enään.

Lisäksi meillä ei ole enään mitään päätäntä valtaa omaan kehoomme alalla.

Vierailija
2/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opsikelin sosionomista sairaanhoitajaksi. Nyt olen tyytyväinen ja koen, että työtäni arvostetaan toisin kuin lastensuojelussa. Palkkakin nousi monta sataa euroa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sossusta saa rahaa tekemättä mitään

Vierailija
4/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hoitsukoulun ja sinnittelin alan töissä alle kaksi vuotta.  Vaihdoin alaa kärsittyäni asiattomia esihenkilöitä ja törkeää työpaikkakiusaamista.  Uusi ala on mielekkäämpi ja paremmin palkattu.

Pitäisi vielä pyytää oikeuksien poistoa Valviralta, jos ja kun pakkotyölaki tulee voimaan. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008943551.html

Hoitajat hakeutuvat pois alalta - Valviraan tulleiden poistohakemusten määrä räjähti

Harkinnassa ollut laki velvoittaa hoitajat töihin potilasturvallisuuden nojalla.

Vierailija
5/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpina syinä työolot ja palkkaus. Hoitoalalla ei ole Suomessa mitään tulevaisuutta, jo nyt ollaan niin isoissa ongelmissa ja ongelmat tulevat vain lisääntymään jatkossa.

Nykyään olen töissä vakuutusyhtiössä, palkka on isompi kuin sairaanhoitajana, liukuva työaika, etätyö, edut on aivan toista luokkaa..

Vierailija
6/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten hoitajien takia. En jaksanut sitä koko ajan jatkuvaa valitusta miten huonosti asiat olivat. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten.

Vierailija
7/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minulle suunnattu ketju, mutta en vielä ainakaan edes harkitse alalta lähtemistä. Olen lh, syksyllä aloitan sairaanhoitajan opinnot. Tän hetkiseen työhön ja palkkaan olen tyytyväinen, mutta tosiaan asiat voisivat olla hoitoalalla paremmin. Työolosuhteet kun saataisiin kuntoon, niin mikäs siinä.

Ymmärrän kuitenkin heitä jotka lähtevät.

Vierailija
8/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei vastaa vastuuta ainakaan omassa yksikössäni

Vierailija
9/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse töihin, koska en ole iskenyt piikkiä kehooni... Että voin siis edelleen sairastua vakavasti......

Vierailija
10/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. johtamisongelmat

2. pakkolait ja -rokotukset

Vierailija
11/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen henkilökuntapula, jatkuva kiire ja painostus tehokkuuteen. Kaikki tämä tarjolla p*skalla palkalla.

Vierailija
12/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajista vain harva suosittelisi omaa alaansa lapsilleen.

Lääkäreistä useimmat suosittelisivat omaa alaansa lapsilleen.

Vierailija
13/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoitotyön esimies n 15 v. Pidin työstäni pääsääntöisesti. Viime vuosina rekrytoinnista vaan tuli entistä työläämpää ja hankalampaa. Työajasta meni jatkuvasti yli puolet rekrytointiin eikä se aina tuottanut tulosta. Joitakin vuosia sitten paikkoihin oli hakijoita, nyt yhä useammin paikkaan ei tule yhtään hakemusta. Jotenkin kyllästyin ihan kokonaan siihen "tyhjästä nyhtämiseen". Sain maisteritutkinnolla töitä teollisuuden hr:stä.

Vierailija
14/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa johtajuutta

Palkka pieni

Vastuu ei näy palkassa

Pakko lait alkaa ärsyttää

Hyvät, taitavat, kollegat jo lähteneet

Vierailija
15/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alati valittavat asiakkaat

Vierailija
16/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan kaikki lähihoitajat ovat niitä TE-toimiston tuohon pakottamia. Sairaanhoitajien kohdalla tuo tilanne ei varmastikaan sentään ole niin nopeasti edessä, koska sairaanhoitajan koulutus on kuitenkin AMK-tasoinen ja lähihoitajaa vaativampi, eikä sinne suinkaan kaikki edes pääse.

Vierailija
17/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin, kun jäin yksinhuoltajaksi ja totesin, että päivätyötä tekevänä sairaanhoitajana palkkani ei riitä sellaiseen elintasoon, minkä halusin itselleni ja lapsilleni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän