Tulin kotiin kolmen viikon kesälomamatkalta ja tuolla välin taloyhtiö oli tyhjentänyt pyörävarastoista kaikki merkkaamattomat pyörät
En ollut yllättäen merkannut pyörääni kun en ollut kotona ja nyt pyörä on hävitetty. Onko taloyhtiö velvollinen ostamaan minulle uuden pyörän?
Kommentit (48)
Eikö tuollaisesta pitäisi laittaa ilmoitus monta kuukautta aiemmin? Minä olin yksi kesä kaksi kuukautta poissa.
Näistähän pitäisi ilmoittaa paljon aikaisemmin, mutta olen itsekin asunut taloyhtiössä jossa lappu ilmestyi taululle 2 päivää ennen kuin pyörävarasto siivottiin. Amatöörejähän on taloyhtiöt täynnä, niin enpä ihmettele. Tosiaan aina keskellä kesää tehdään tämä kun porukka on ties missä mökeillä ja ulkomailla. Tunareita on maailma täynnä.
Meillä tuli viime kesänä laput. Vieläkin on samat romut paikallaan. Ei mitään kiirettä. Täällä kaikki muutenkin tapahtuu sitten joskus, jos koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tehdä tyhjennys keskellä kesää, kun ihmiset ovat usein poissa kotoa?
Ihan samaa mietin. Vaikka mun järki sanoo, että tuollaisesta olisi tullut ilmoitta pari kolmea kuukautta ennen ja vielä vaikka muistuslappua vähän ennen jonnekin ilmoitustaululle. Kyllä mun matkani on joskus kestänyt yli kolmekin viikkoa, joten minkäs teet jos annetaan kovin lyhyt aika valmistautua.
Etkö ollut keväällä yhtiökokouksessa? Asia on päätetty osake enemmistön toiveesta yhtiökokouksessa. Yhtiökokouksessa tehdään muitakin tärkeitä päätöksiä, eikä niistä voi hakea vahingonkorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistöhuolto kyllä laittaa ilmoituksen asiasta jokaisen postiluukusta, siinä on kerrottu päivä milloin laputtamottamat tavarat viedään pois. Turha ap:n väittää ettei sellaista lappua ole saanut.
Meidän taloyhtiössä ei ole kertaakaan tullut lappua postiluukusta. Alakerran ilmoitustaululla on lappu, mikä pitää itse huomata.
Varaston siivouksesta ja tarpeettomien tavaroiden poistosta päätetään yhtiökokouksessa, jotka pidetään maalis-toukokuussa. Jos asuu vuokralla, vuokranantaja ilmoittaa.
Meidän taloyhtiössä ei ole kertaakaan tullut lappua postiluukusta. Alakerran ilmoitustaululla on lappu, mikä pitää itse huomata.