Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotelli Tornin näköalabaarin oletettu lumo

Vierailija
14.07.2022 |

Olen käynyt yhden kerran hotelli Tornin uskomattoman upeassa näköalabaarissa. Tai minulle oli kerrottu niin monta kertaa, että baarista on niin uskomattoman upeat näköalat, että kaikkien täytyy käydä siellä ainakin kerran. Minulle kerrottiin myös, että baarin naistenvessasta on kaikkein upeimmat näkymät, joten kävin sielläkin. Väkeä oli paljon, kaikkialla oli erittäin ahdasta ja näkymät olivat tasainen matto Helsingin kattoja.

Oletko käynyt ja salpautuiko hengityksesti näköalan edessä? Mikä Tornin näkymissä on lumoavaa? Kertokaa minulle, kun minun silmäni eivät sitä osanneet nähdä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on siinä, että olet vammainen. Asennevammainen.

Vierailija
2/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on tuollainen tasakattoinen harmaa kaupunki. Muutama pilvenpiirtäjä muuttaisi sen profiilin kauniiksi ja kaukaa tunnistettavaksi. Nyt se on kuin venäläinen pikkukaupunki.

Kauneutta ei voi nähdä jos sitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan näköalaa kattojen yli ja haluan mennä korkeille paikoille, sinä et eikä siinä ole mitään väärää. Tiesittekö että Tornin Ateljee-baarilla on jo muutaman vuoden ajan ollut kilpailija: Ruoholahden Clarion-hotellin yläkerran baari. Käykää tsekkaamassa!

Vierailija
4/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan näköalaa kattojen yli ja haluan mennä korkeille paikoille, sinä et eikä siinä ole mitään väärää. Tiesittekö että Tornin Ateljee-baarilla on jo muutaman vuoden ajan ollut kilpailija: Ruoholahden Clarion-hotellin yläkerran baari. Käykää tsekkaamassa!

Kattonäkymät ovat ihan kivoja. Kysymys onkin se, mikä juuri Tornin näkymistä tekee niin erikoisen ja henkeäsalpaavan, että siitä jaksetaan jauhaa.

Ap

Vierailija
5/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattonäkymät ovat ihan kivoja. Kysymys onkin se, mikä juuri Tornin näkymistä tekee niin erikoisen ja henkeäsalpaavan, että siitä jaksetaan jauhaa.

Ap

Kuka jauhaa? En ole tätä ennen kuullut. Ehkä tää on yritys mainostaa sitä?

Vierailija
6/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin just nyt niitylle mihin näy eikä kuulu muuta kuin tuulen humina ja linnun laulu. Makaan siellä heinikossa ja katselen taivasta. Just nyt ajatuksissani olen siellä.

Vierailija
7/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Historia.

Vierailija
8/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinähän tässä jauhat.

Jos minä haluan nähdä kattonäkymiä, menen Torniin tai muualle korkealle.

Jos en, en mene.

On toiminut omalla kohdallani hyvin :)

Vierailija
9/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinähän tässä jauhat.

Jos minä haluan nähdä kattonäkymiä, menen Torniin tai muualle korkealle.

Jos en, en mene.

On toiminut omalla kohdallani hyvin :)

Onko sinulla mitään sanottavaa?

Vierailija
10/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Historia.

Tornin historia onkin mielenkiintoinen, mutta nyt on kysymys näköalasta. Muistan tuosta yhdestä käynnistä sen, että näkymien ääreen oli sellainen tunku, että valkkarilasit läikkyivät yli ja koko ajan oli olkapäätuntuma muihin ihmisiin kummallakin puolella. Vietin aikoinani paljon aikaa alakerran pubissa, ja joka reissulla joku mainitsi näköalan, joka kannattaisi käydä katsomassa. Nyt Torni on taas uutisissa, joten muistikuvia on palaillut, mutta mysteeri säilyy.

Ap

Vierailija
11/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vitsihän on siinä, että se Torni on juuri niitä pilvenpiirtäjiä. Hieno art deco helmi. Näköalat ovat upeat. Käy lukemassa Wikipediasta vähän historiaa, Torniin liittyy niin paljon lähihistoriaa, että hitaampia hirvittää, on Zeppelinin ilmalaivaa, Wehrmachtia ja Lapuan liikkeen vastustusta, sekä neuvostoliittoista valvontakomissiota. Kannattaa tutustua arkkitehtuuriin ja historiaan, niin maailmasta tulee paljon jännempi paikka.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hotelli_Torni

Vierailija
12/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin sanoisi, ettei Tallinnan vanhassa kaupungissa ole nähtävissä kuin vanhoja taloja, että sileeks vaan ja jatketaan sitä sataman ostoskeskus- ja hotellihelvettiä koko kaupungin alueelle.

Vierailija
13/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Historia.

Jäikö vähän levy päälle?

Tornin historia onkin mielenkiintoinen, mutta nyt on kysymys näköalasta. Muistan tuosta yhdestä käynnistä sen, että näkymien ääreen oli sellainen tunku, että valkkarilasit läikkyivät yli ja koko ajan oli olkapäätuntuma muihin ihmisiin kummallakin puolella. Vietin aikoinani paljon aikaa alakerran pubissa, ja joka reissulla joku mainitsi näköalan, joka kannattaisi käydä katsomassa. Nyt Torni on taas uutisissa, joten muistikuvia on palaillut, mutta mysteeri säilyy.

Ap

Vierailija
14/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vitsihän on siinä, että se Torni on juuri niitä pilvenpiirtäjiä. Hieno art deco helmi. Näköalat ovat upeat. Käy lukemassa Wikipediasta vähän historiaa, Torniin liittyy niin paljon lähihistoriaa, että hitaampia hirvittää, on Zeppelinin ilmalaivaa, Wehrmachtia ja Lapuan liikkeen vastustusta, sekä neuvostoliittoista valvontakomissiota. Kannattaa tutustua arkkitehtuuriin ja historiaan, niin maailmasta tulee paljon jännempi paikka.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hotelli_Torni

Tunnen kyllä Tornin historian ilman Wikipediaakin.

Ihmiset kuitenkin vouhottavat näköalabaarista ihan puuttumatta paikan historiaan ollenkaan. Ja se minua tällä hetkellä kiinnostaa. Kommentit kuitenkin ovat sekä asian vierestä että aika päällekäyviä. Sekin on mielenkiintoista. :)

Ap

Vierailija
15/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin NYC:n toisen WTC-tornin näköalabaarissa (Windows Of The World oli nimeltään) vuosituhannen vaihteessa ennen niiden tuhoutumista. Hienot lattiaan asti ulottuvat näköalaikkunat ja koko kaupungin alkuöinen siluetti, mahtava näky! Myös WTC-tornien tillle rakennetun uuden tornin näkymät ovat vertaansa vailla.

Vierailija
16/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeppelin olisi hieno nähdä käyvän parkissa Tornissa.

Vierailija
17/17 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin sanoisi, ettei Tallinnan vanhassa kaupungissa ole nähtävissä kuin vanhoja taloja, että sileeks vaan ja jatketaan sitä sataman ostoskeskus- ja hotellihelvettiä koko kaupungin alueelle.

Michelangelon Pietá on vain hieman tuunattu kokoelma kalkkipitoisia mineraaleja, sillekin varattuun tilaan voisi vaikka laittaa älylaitteiden latauspisteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi