Haluan häihini englantilaisen High tea-tarjoilun
Tällainen joka pöytään: https://www.jinneyring.co.uk/acatalog/HighTeaStand.jpg
Mitäs sanotte?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen ollut Dorchester-hotellissa high teallä.
Mutta minäpä olen ollut The Rizissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen ollut Dorchester-hotellissa high teallä.
Mutta minäpä olen ollut The Rizissä.
Mä kävin Lontoossa ns. boozy afternoon tea paikassa, jossa tarjoiltiin cocktaileja ja shamppanjaa.
Vierailija kirjoitti:
High long drink with alcohol olisi huomattavasti parempi ja tulisin heti ryyppäjäisiisi ap! Kutsua odotellessa.
Alkoholia en tarjoa. En "edes" alkumaljaa. Ei sellaista high tea-hetkeen kuulu. Häät ovat päiväsaikaan ja kestävät noin 1-2 tuntia. Illalla voi pämpätä se kuka haluaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs keliaakikot? Paljonko vieraita pet pöytä?
Ilmoitan kutsussa tarjoilut ja ettei erik. ruokavalioita huomioida. Voi tuoda omat eväät, tyytyä teehen tai jäädä tulematta. Ap
Aika tympeää ja moukkamaista. Tuohonhan on just helppo laittaa monenlaista tarjottavaa niin, että jokainen löytää siitä itselleen jotain sopivaa.
Tuo on asiallista. Töykeää on se miten vegaanit huomioivat normaalit ihmiset juhlissaan eli eivät ollenkaan.
Huoh taas kääntyi keskustelu veganismin haukunnaksi. Edelleen 'normaali' ihminen pystyy aivan hyvin syömään vegaanista tarjottavaa silloin tällöin. Itse en ole vegaani, mutta ihan yhtälailla maistuu vegaaninen täytekakku siinä missä muutkin, kyllä laadukkaat ja asiansa osaavaat pitopalvelut ja leipomot osaavat tehdä vegaaniset versiot aivan herkullisina.
Suomalaiset haluaa kuitenkin maistaa jokaista eri tarjottavaa joten varaudu varaamaan kaikille ainakin yksi jokaista lajia.
Vierailija kirjoitti:
Väärin koottu tarjotin tuossa muuten. Skonssit laitetaan aina siihen keskitasolle ja pienet leivonnaiset/ makeiset ylös.
https://www.ohhowcivilized.com/wp-content/uploads/2012/10/0218_afternoo…
Suomessa ainakin saa koota miten haluaa, kun ei olla englantilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen "hässäkkä" on yleinen usalaisissa kodeissa mutta siinä on yleisimmin hedelmiä.
Kolme "amerikan asiantuntijaa" alapeukuttaa. Missa osavaltioissa asutte?
Alapeukut tullee siitä, ettei aloituksessa puhuttu tuosta kerrostarjottimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs keliaakikot? Paljonko vieraita pet pöytä?
Ilmoitan kutsussa tarjoilut ja ettei erik. ruokavalioita huomioida. Voi tuoda omat eväät, tyytyä teehen tai jäädä tulematta. Ap
Aika tympeää ja moukkamaista. Tuohonhan on just helppo laittaa monenlaista tarjottavaa niin, että jokainen löytää siitä itselleen jotain sopivaa.
Tuo on asiallista. Töykeää on se miten vegaanit huomioivat normaalit ihmiset juhlissaan eli eivät ollenkaan.
Huoh taas kääntyi keskustelu veganismin haukunnaksi. Edelleen 'normaali' ihminen pystyy aivan hyvin syömään vegaanista tarjottavaa silloin tällöin. Itse en ole vegaani, mutta ihan yhtälailla maistuu vegaaninen täytekakku siinä missä muutkin, kyllä laadukkaat ja asiansa osaavaat pitopalvelut ja leipomot osaavat tehdä vegaaniset versiot aivan herkullisina.
No varmaan osaa ja kyllä minä sekasyöjä voin välillä syödä ihan vegaanejakin ruokia. En vaan silti oikein ymmärrä, että ruoat pitäisi kaikkien rajoitusten mukaisesti. Esim. suolaisissa jutuissa liha ja kala vaan ovat hyviä, enkä ymmärrä, miksei niitä voi syödä ken haluaa. Jos hääpari on vannoutuneita vegaaneja, niin sitten käsitän siltä kantilta, että häät ovat "oman näköiset". Leivon jonkin verran, mutten ole mikään mestari, ja kun perheessäni on yksi gluteeniton, niin voin kyllä sanoa, että minun taidoillani ne gluteenittomat ovat ani harvoin yhtä hyviä kuin muut leipomukset (joitain poikkeuksia on). Jos joku leipomo tekee nämä, ehkä osaavat paremmin, mutta laskuttavatkin kyllä.
Ihana idea!
Paitsi että ...anteeksi.... olisi kiva saada myös kahvia. Mutta sitä voi juoda teekupeista eikä kukaan huomaa mitään.
Kolme "amerikan asiantuntijaa" alapeukuttaa. Missa osavaltioissa asutte?