Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkisen väkivallan kokeminen on kamalaa. Kerron omasta kokemuksestani

Vierailija
13.07.2022 |

Minulle on tehty paljon tuota vanhempien toimesta. Siis ovat sallineet minulle tehtävän henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa ja sitten kieltäneet tai vähätelleet sitä tapahtuneen. Jossain kummassa muodossa se jatkuu ja jatkuu, tai sitten kuvittelen vaan. Onhan siihen jotenkin jo sopeutunut ja turtunut. Välillä tulee epäilleeksi perustavalla tavalla järkeään ja todellisuudenhahmottamiskykyään mikä on tietysti pelottavaa ja turvattomuutta aiheuttavaa. Mutta jos ympäristö ei validoi niin minkäs teet.

Esimerkkejä henkisestä väkivallasta :
- puhumattomuus ja tiuskiminen
- perheen yhteisistä touhuista ulossulkeminen
- vihainen mulkoilu
- alatyylinen nimittely
- huutaminen ja raivoaminen
- kotiintuloajat (ei ennen seitsemää)
- manipulointi
- valehtelu

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa lopussa siis tarkoitin minkälaista henkistä väkivaltaa olen kokenut.

Ap

Vierailija
2/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä käyttäytyi kuin olisin ilmaa jos oli jostakin mulle vihainen ja sitä jatkui aina monta päivää putkeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, alat elämään omaa elämääsi

Vierailija
4/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhoissa elät.

Vierailija
5/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä tiuski ja mulkoili pahasti, piti myös mykkäkouluja eikä suostunut käsittelemään riitoja koskaan. Vuosien saatossa masennuin ja nyt muutama vuosi eron jälkeen alan toipua, mietin miten ihmeessä tällasta katselin. 

Vierailija
6/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä tuo on normaalia jos joku ei osaa käyttäytyä, ei henkistä väkivaltaa

Vierailija
7/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin henkistä väkivaltaa lähisuvun taholta vuosikymmeniä.2019 kesä tajusin itse ota kontakti lähisuhde väkivalta yksiköön alueeltani missä asuin. Kävin 7 kertaa terapiassa. Kerta 1h. noin 2 viikon välein ja sain työkalut toimiman itse niin, etten altista itseäni samaan enää koskaan.Vaan katkaisin välit ihmisin vaikka sukua, jotka sitä harjoitti ja en anna yhtään tilaa heille enää yksinäisenä hyväksi käytettynä naisena! Voin äärettömän hyvin voinnut terapian jälkeen ,enkä sylistä itseäni ennä ,joka ydin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme