Itsekäs mies.
Taustaa asiaan: avoliitossa yli 12vuotta ja yksi alakouluikäinen lapsi.
Mies on aina ollut hyvin itsekäs ja tehnyt asiat aina niinkuin hän haluaa, muiden tunteista ja haluista piittaamatta. On myös hyvin helposti kiivastuva, eikä ikinä tee aloitetta sovintoon, vaan mököttää vaikka tuomiopäivään saakka. Tai vaihtoehtoisesti mököttää päivän kaksi ja sitten yhtäkkiä onkin niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Mitään asioita ei voi rakentavasti keskustella, riidat ovat aina olleet hyvin repiviä.
Nyt lapsen myötä minulle on alkanut tulla mitta täyteen, koska mies on alkanut mököttää myös lapsellemme!
Meneekö raja tässä ja suhde on päätettävä?
Nytkin mies kiivastui pienestä asiasta, joka ei mennyt hänen tahdon mukaan. Mököttää minulle ja lapselle myös.
Olen ihan loppu :(
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotessa elintaso putoaa dramaattisesti.
Ei muuta kun lettu levälleen OnlyFansissa.
Pilluinflaatio. Äärestä harva siellä oikeasti tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on sellainen mies. Ei välitä toisten tunteista mutta uhriutuu koko ajan.
Huutaa raivopäisenä ja pitää mykkäkoulua. On ilkeä ja huomauttaa ulkonäöstäni ja äänestäni. Joskus innostun selittämään jotain asiaa ja hänen mielestään ääneni on kimeä ja liian kova. Olemme olleet naimisissa kohta 35 vuotta. Muutaman kerran on tehnyt kotitöitä eli ruokaa. Pyykkiä ei ole pessyt koskaan ja siivonnut kerran. Oikeastaan pelkään häntä aina, koska huuto on niin pelottavaa. En jaksaisi enää.
Tuota, mitäs kettua tämä nyt tarkoittaa tuossa tilanteesa????
Miksi ihmeessä olet tuollaisessa liitossa? Vai onko kyseessä porvoolainen suhde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä lisäännyit moisen kanssa?
Se on kumma juttu, mutta monien miesten todellinen luonne ja perustavanlaatuinen itsekkyys paljastuu vasta lapsen saamisen jälkeen. Perhearjessa vasta lopulta koetellaan onko mies oikeasti valmis joustamaan tai laittamaan muiden hyvinvoinnin omansa edelle.
Kyllä ne viat ja puutteet tulee esille jo hyvin varhaisessa seurustelun alkuvaiheessa, mutta niille merkeille ollaan sokeita.
Se on kumma juttu, että naisia kuvataan aina lapsen tasolle typistettynä viattomana uhrina. Ikään kuin hän olisi tahdoton olento vaikka vastuuta omista päätöksistään, arvioistaan ja valinnoistaan omassa elämässään.
Ap oli jo alussa rehellinen ja kertoi miehen olleen aina itsekäs. Pisteet siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä lisäännyit moisen kanssa?
Se on kumma juttu, mutta monien miesten todellinen luonne ja perustavanlaatuinen itsekkyys paljastuu vasta lapsen saamisen jälkeen. Perhearjessa vasta lopulta koetellaan onko mies oikeasti valmis joustamaan tai laittamaan muiden hyvinvoinnin omansa edelle.
Kyllä ne viat ja puutteet tulee esille jo hyvin varhaisessa seurustelun alkuvaiheessa, mutta niille merkeille ollaan sokeita.
Se on kumma juttu, että naisia kuvataan aina lapsen tasolle typistettynä viattomana uhrina. Ikään kuin hän olisi tahdoton olento vaikka vastuuta omista päätöksistään, arvioistaan ja valinnoistaan omassa elämässään.
Ap oli jo alussa rehellinen ja kertoi miehen olleen aina itsekäs. Pisteet siitä.
Aitoa itsereflektiota tarvittaisiin tässä maailmassa paljon enemmän niin miehiltä kuin naisiltakin.
Onko mahdollista "kouluttaa" miehestä vähemmän itsekästä? Jos mies tajuisi, että hänen käytöksensä loukkaa toista ja ei haluisi olla sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista "kouluttaa" miehestä vähemmän itsekästä? Jos mies tajuisi, että hänen käytöksensä loukkaa toista ja ei haluisi olla sellainen.
Joidenkin kohdalla kyllä, jos heidän kanssaan pystyy keskustelemaan avoimesti ja jos he ovat valmiita myöntämään tapansa. Sama pätee itsekkäisiin naisiin.
Mulla on kaverina itsekäs nainen, jolla oli tapana puhua aina vaan itsestään, ei koskaan kysynyt mitä mulle kuuluu tai miten mun perhe voi ja aina olisi pitänyt tehdä mitä hän halusi (vahva persoona). Otin asian puheeksi joskus lopulta ja hän ensi "järkytyksen" jälkeen totesi olleensa vaan ajattelematon ja tottuneensa käyttäytymään noin. Nykyään hän on paljon vastavuoroisempi ja tuntuu myös olevan oikeasti kiinnostunut mun asioista.
Mitä ihmettä sinäkin valitat?! Ensin olet intiimisti hänen kanssaan ja sen jälkeen olet vielä tiineenä hänelle!?
Lopeta valitus, olet itse tulevaisuutesi valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin kohdalla kyllä, jos heidän kanssaan pystyy keskustelemaan avoimesti ja jos he ovat valmiita myöntämään tapansa. Sama pätee itsekkäisiin naisiin.
Mulla on kaverina itsekäs nainen, jolla oli tapana puhua aina vaan itsestään, ei koskaan kysynyt mitä mulle kuuluu tai miten mun perhe voi ja aina olisi pitänyt tehdä mitä hän halusi (vahva persoona). Otin asian puheeksi joskus lopulta ja hän ensi "järkytyksen" jälkeen totesi olleensa vaan ajattelematon ja tottuneensa käyttäytymään noin. Nykyään hän on paljon vastavuoroisempi ja tuntuu myös olevan oikeasti kiinnostunut mun asioista.
Mulla on samanlainen kaveri, tuota on jatkunut liki vuosikymmen. Olen vähän etääntynyt hänestä sen takia mutta pidän häntä yhä läheisenä, ollaan kasvettu yhdessä ja koettu paljon. Miten sä otit asian puheeksi niin ettei hän loukkaantunut? Kun tätä on jatkunut kauan on jotenkin vaikeaa ottaa asia puheeksi nyt.
Kumpi on parempi vaihtoehto? Vähemmän rahaa, mutta elämä rauhallista ja tasapainoista ilman kiukuttelevaa miestä, vai ainainen ahdistus ja pelko, mutta enemmän rahaa? Monet naiset pelkäävät turhaan, että putoavat kauheaan köyhyysloukkuun, jos eroavat. Yksinhuoltaja saa korotettua lapsilisää. Ja jos se änkyrä miehekseen ei suostu maksamaan lapsestaan elatusapua, yhteiskunta maksaa. Ja jos hankkii pienemmän asunnon, niin asumiskustannuksetkin pienenevät. Jos tuloja on vähän, saa asumistukea. Oletko ap kotiäiti vai käytkö töissä? Olipa miten tahansa, niin muista, että vähemmälläkin tulee toimeen, kun on vain lapsi ja yksi aikuinen. Minusta mielenrauha korvaa monta satasta. Kyllä lapsikin kärsii tuollaisesta itsekkäästä Mullqvistista. Käy kunnasta kyselemässä, löytyisikö edullista pienempää asuntoa. Ja jos löytyy, niin ei muuta kuin pillit pussiin ja muuttoauto pihaan. Kiukutelkoon mies itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen kaveri, tuota on jatkunut liki vuosikymmen. Olen vähän etääntynyt hänestä sen takia mutta pidän häntä yhä läheisenä, ollaan kasvettu yhdessä ja koettu paljon. Miten sä otit asian puheeksi niin ettei hän loukkaantunut? Kun tätä on jatkunut kauan on jotenkin vaikeaa ottaa asia puheeksi nyt.
Rohkeasti otin asian puheeksi, mutta vähän asiaa kaarrellen ja kierrellen. Ei se helppoa ollut. Musta tuntui jopa että se oli ystävälle helpompi juttu kun mulle. Juteltiin ensin niitä näitä, oltiin baarissa siiderillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla5kin on sellainen mies. Ei välitä toisten tunteista mutta uhriutuu koko ajan.
Huutaa raivopäisenä ja pitää mykkäkoulua. On ilkeä ja huomauttaa ulkonäöstäni ja äänestäni. Joskus innostun selittämään jotain asiaa ja hänen mielestään ääneni on kimeä ja liian kova. Olemme olleet naimisissa kohta 35 vuotta. Muutaman kerran on tehnyt kotitöitä eli ruokaa. Pyykkiä ei ole pessyt koskaan ja siivonnut kerran. Oikeastaan pelkään häntä aina, koska huuto on niin pelottavaa. En jaksaisi enää.
Mikä on se liima, joka sua pitää kiinni tossa tyypissä? Onko tuttu helvettikin parempi kuin olla omillaan.
Naisilla on fantasia miehen korjaamisesta ja yleensä se korjaava toimenpide on tehdä lapsi.