Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juurihoidettu hammas äkkiä arka kylmälle ja kuumalle!

Vierailija
19.10.2006 |

Mikähän voisi olla? Eikös tuollaisen hampaan pitäisi olla tunnoton, vaikkka olisi reikäkin? Kellään tietoo?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli ekan kerran jälkeen kaikkea muuta kun tunnoton ...

Edelleen on lääkepaikka siinä ja nyt ei vaivaa enää mitenkään .



Mutta oli siis kauan kipeänä koko leukaluu.

Vierailija
2/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ihmettelenkin, miksi yhtäkkiä nyt kipeytyi. Kai se on varattava aika hammaslekurille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ientulehdus, joka voi aiheuttaa kipua , tuntuu ihan samalta kuin " oikean" hampaan särky. Mulla on johtunut yleensä narskuttelusta.

Vierailija
4/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

intin että kyllä se on. Madallettiin paikkaa, oireet jatkui. Vihdoin otettiin röntgenkuva ja todettiin että hammas pitää poistaa. Oli yhtä tuskaa kun lääkäri kiskoi hammasta kun se ei puutunut ja sitten vihdoin lähti.



Yllätys oli suuri kun hampaan juuri oli ihan pehmeä ei kuitenkaan rikkoontunut oli sellainen pehmeä juurenmuotoinen pussi. Ihmetteli sitä lääkäri kovin ja esitteli mullekin.



Kipu selittyi sillä että se mätäni alhaaltapäin se hammas. Joten vaadi että ottavat kuvan heti.

Vierailija
5/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisi sikäli kuvaan, että raskaana olen..



Kiitos muuten vastauksista!



t:ap

Vierailija
6/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla oireita! Mutta kun on.



t:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ientulehdus voisi aiheuttaa myös kylmä /kuuma -arkuutta. Tietty jos kovasti on kipeä niin kannattaa käydä näyttämässä. Itse kävin kerran , kun juurihoidettua alkoi särkemään ja hammaslääkäri selitti mistä oli kyse.

Vierailija
8/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on kuitenkin tosi harvinaista,että juurihoidettu oireilee " vaarallisella" tavalla hoidon jälkeen. Siis jos hoito on tehty kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidettu hammas voi toki särkeä. Kylmän tai kuuman aiheuttamaa kipua ei tosin hyvin juurihoidettuun hampaaseen pitäisi tulla. Joko juurihoito ei ole siis kunnolla tehty tai oireet tulevat jostain muusta hampaasta. Kipu voi hampaissa heijastua, ei tosin vasemmalta oikealle tai päinvastoin. Juurihoidettu hammas voi alkaa särkeä kun sen juurten kärkeen kehittyy esim. märkäinen infektio. Silloin hammas voi olla puruarka tai sitä voi särkeä kovaakin. Märkäisessä infektiossa poski voi turvota muutamassa tunnissa. Eli ilman muuta kannattaa ottaa yhteyttä hammaslääkäriisi ja mielestäni röntgenkuva kuuluu silloin ihan rutiini tutkimukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä