Lue keskustelun säännöt.
Minkälaista on leipuri-kondiittorin työ?
12.07.2022 |
Pitäisi uusi ammatti keksiä, aiemmin olen tehnyt kokin hommia. Pidän leipomisesta kyllä, ja eikö palkkakin ole ok, jos tekee varhaisia aamuja. Olen 20-vuotias, jos sillä jotain merkitystä.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Leipomoalalta voin kertoa työntekijän näkökulmasta jotain. Itsellä oli pelkkää yötyötä, koska tuote pitää olla aamulla kaupassa. Myös sunnuntaisin ja pyhinä. Ei kuitenkaan sama henkilö joka yö vaan sen viisi yötä viikossa paitsi, jos oli ryhmästä joku esim. sairauslomalla. Ei ylimääräisiä vapaita yötöiden vuoksi. Sopii hyvin iltavirkuille. Itse tykkäsin, koska ihan hyvin nukuin aamuisin ja päivälläkin. Yötyölisä klo 21.00 - 06.00 100% ja pyhäkorvaukset lisäksi, joten palkka tosi hyvä. Silloin oli viisi palkkaluokkaa tehtävien vaatimusten mukaan. Meillä oli leipäryhmässä erikoisosaamista vaativa työ pakkaus- ja siivutuskoneiden käytöstä ja korkein palkkaluokka plus palvelusvuosilisä. Se tosin poistettiin myöhemmin. Kyseessä keskisuuri leipomo. Ajankohta 90 ja 2000 -luku. Onko muuttunut systeemit? Sitä en tiedä.