Kertokaa mitä tulee parhaimpiin lohkoperunoihin joita olette syöneet?
Kommentit (27)
Perunalaji pitää valita oikein. Minulle se on syksyllä siikli ja ilman mitään turhia öljyjä tai mausteita. Riittää, jos vähän ripsauttaa suolaa sekaan raakoihin lohkoihin ja sekoittaa kannellisessa kulhossa. Sitten vain kuumaan uuniin ja antaa paistua vaalean ruskeiksi.
Lohkot pyöritellään pellillä öljyssä, suolassa, valituissa mausteissa (paprikamaustetta ja/tai yrttejä, ripaus mustapippuria kenties)
Paistetaan rapsakoiksi pinnalta.
Aaah. 🤤
Teen itse parhaat mitä oon syönyt.
Pestyt raa'at perunat neljään lohkoon.
Marinaadiin rypsi (tms) öljyä, valkosipulijauhetta, paprikajauhetta, chilijauhetta ja suolaa oman maun mukaan. Ei välttämättä paljoa. Perunat pyöritellään marinadissa ja annetaan maustua noin puolituntia.
Sitten uunin keskitasolle pellille noin 30-40min. Tulee rapeapintaisia ja keskeltä pehmeitä.
Grillimaustetta ja kuivattua tilliä reilusti. Sitten öljyä ja sekoitetaan koko satsi. Valmiina sitten vielä suolaus.
Vierailija kirjoitti:
Siiis lohkoperunoiissa on se vaaraa kun ne on paksuja etttä jää sisältä raaaksi.
Täytyyy keittää ensin ja paahtaa kuori.
Vierailija kirjoitti:
Perunalaji pitää valita oikein. Minulle se on syksyllä siikli ja ilman mitään turhia öljyjä tai mausteita. Riittää, jos vähän ripsauttaa suolaa sekaan raakoihin lohkoihin ja sekoittaa kannellisessa kulhossa. Sitten vain kuumaan uuniin ja antaa paistua vaalean ruskeiksi.
Mukavaa, että otit keskusteluun mukaan näkökulman oikean perunalajikkeen valinnasta.
On ne kyllä hyviä. Yli 20 vuotta tehnyt roasties. Maustaa voi miten haluaa, käyttää voita, oliiviöljyä, goose fat. Mitä ikinä mieli tekee. Normilohkot vie vähemmän aikaa tietysti.