Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä olet saanut karenssia?

Vierailija
11.07.2022 |

Itse odotan työkkärin päätöstä mahdollisesta karenssista. Olin ilmoittanut meneväni töihin n. kuukauden päästä sekä aloittavani opinnot. Kesäajan olen työtön (opetusalalla). Olin kuvitellut että voin tehdä kokoaikaista työtä samalla kun opiskelen mutta sitten kävikin ilmi että (monimuoto)opiskelut vaativatkin läsnäoloa niin paljon ettei kokoaikatyö tulekaan kyseeseen. Niinpä peruin jo sovitun työn ja aion hakea osa-aikatyötä opiskeluiden ohelle. Nyt työkkäri aikoo ehkä rangaista minua katkaisemalla päivärahan lähes koko kesältä, syynä työstä kieltäytyminen. Ei tunnu kovin reilulta mutta minkäs teet. Jonkun selvityksen sinne kirjoitin mutta tuskin auttaa mitään. Nämä opinnot ovat kuitenkin itselleni tärkeämmät kuin taas uusi pätkätyö. Valmistuttuani tulen saamaan takuuvarmasti vakituisen työn.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mitä karenssi on

Vierailija
2/3 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosikausia sitten. Menin unohtamaan työvoimakoulutukseen liittyvän haastattelun. Seurauksena toistaiseksi voimassa oleva karenssi. Lusin sitä noin vuoden verran toimeentulotuen varassa ja lopulta sain "työssäoloehdon" (lainausmerkit, koska en ollut koskaan töissä) täytettyä erilaisilla kurssinpätkillä ja kuntouttavan työtoiminnan pätkällä ja karenssi purettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työt koeajala. Sain 3 kk karenssin.