Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Loma" pienten lasten kanssa

Vierailija
11.07.2022 |

Saako tätä edes sanoa ääneen, mutta olen ihan totaalisen väsynyt lomaan lasten kanssa ja toivoisin, että pääsisin taas töihin... 2-vuotias yrittää juosta karkuun aina tilaisuuden tullessa. 5-vuotias keksii pienemmälle jekkuja, jotka tämä innolla toteuttaa. Lisäksi tämä suoltaa koko ajan pissakakkajuttuja. Kiva, että sisarukset tulevat toimeen, mutta he näyttävät yhdistävän voimansa vanhempia vastaan. Toki puolet ajasta pitää puuttua riitoihin.

Olen yrittänyt keksiä kivaa lomapuuhaa, uimarantoja, kahviloita, kauempana olevia leikkipuistoja ja ideat alkavat loppua. Mies jää lomalle, kun palaan töihin ja on sitten neljä viikkoa lasten kanssa. Olin ennen lomaa ihan puhki töistä ja nyt olen vielä väsyneempi. Tsempatkaa, että jaksan elokuun alkuun asti...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Toi menee ohi, kun lapset kasvavat!

Me lähdetään huomenna teinien kanssa Turun linnaan. Saadaan jo järkeviä kohteita!

Vierailija
2/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vesiallas takapihalle ja luttaamaan siihen. Legot olkkariin ja leikkivät siinä. Hoplop. Leffat. Äänikirjat. Kerniliina lattialle ja siinä muotoiluvahailut, äitille sohvalle kahvia ja salapullaa. Kaverikyläilyt. Tsemppiä, kyllä se siitä

Vierailija
4/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi pienemmän karkailu on raivostuttavaa! Ei sillä, mun täytyy sanoa, että esimerkiksi eläinpuistopäivä sujui aika hyvin lasten kanssa. Olin myös hotellissa merinäköalaparvekkeella lasten kanssa (ainoana aikuisena), ovat siis aika saman ikäisiä kuin sulla, ja onneksi aktiivisen päivän jälkeen nukahtivat ajoissa ja join sitten parvekkeella lasin viiniä ja ihailin auringonlaskua. Kai ne nopeasti kasvaa. Ensi vuonna voi olla jo järkevämpi meno (ehkä).

Vierailija
5/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuitenkaan ole heidän kanssa tarpeeksi ulkona.Leiki puistot voivat purkaa enerkiaansa ja on muita lapsia joiden kanssa leikiä. Itse olin yksinhuoltaja äiti. Lomaa 4 viikoa.ei raha elämys,ei matkat ymm.Ei miestätukena. Puurot aamulla kello 8. leikki puiston.Vesipulot, laitanen lusikka. siellä söivät noin kelloko 11.30. Kotin päikärit, Takas puiston välipala mukana. Kotin takas kello 16.kun puisto kiinni. Syömään. Kule niin viellä raijasin ne sinne puiston joskus 17-17.30. Ja homan takas kello 19. suihkun ei tv, vaan ilta pala,ilta satu ja sata varmasti ukuivat kiltisit tapelematta kello 20. Ihan joka päivä,Kun ne apset tehty läsnä oloa,ritävästi ulkoiulua.Hommat hoituu lomalla 4 vikoa. ja päiväkotin sit 2 lasta. Ysin matkustin niden kansa USA 1kk. Olivit siloin 6 ja 10 vuotiat minä kielitaidoton.10 v.puhu autetava englantia,pärjätiin vallan mainoiosti.Asenne ja tahto selvii kaikesta,vaikka ei miestä ja tukena!Nyky aikana helpoa ero vanhemat vikko isällä,viiko äidillä.Aina saa vikkon lepo aikaa ja sinkku elämää,vuortelle isätai äiti!.Kuin toisen kesä lomat 4 vikkoa omilla,kun toisella lapset lomalla,Moikka katsoo kaunita ja rohkeita.kersat kun on jo omilla ja maailmalla.

Vierailija
6/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei viikkoon tehty mitään, keskityttiin siihen, että on loma ilman päiväkodin jatkuvaa tuokiorumbaa. Vasta kun oli rauhoituttu kunnolla, oli aika ryhtyä tekemään yhtään mitään muuta.

Vierailija
7/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kuitenkaan ole heidän kanssa tarpeeksi ulkona.Leiki puistot voivat purkaa enerkiaansa ja on muita lapsia joiden kanssa leikiä. Itse olin yksinhuoltaja äiti. Lomaa 4 viikoa.ei raha elämys,ei matkat ymm.Ei miestätukena. Puurot aamulla kello 8. leikki puiston.Vesipulot, laitanen lusikka. siellä söivät noin kelloko 11.30. Kotin päikärit, Takas puiston välipala mukana. Kotin takas kello 16.kun puisto kiinni. Syömään. Kule niin viellä raijasin ne sinne puiston joskus 17-17.30. Ja homan takas kello 19. suihkun ei tv, vaan ilta pala,ilta satu ja sata varmasti ukuivat kiltisit tapelematta kello 20. Ihan joka päivä,Kun ne apset tehty läsnä oloa,ritävästi ulkoiulua.Hommat hoituu lomalla 4 vikoa. ja päiväkotin sit 2 lasta. Ysin matkustin niden kansa USA 1kk. Olivit siloin 6 ja 10 vuotiat minä kielitaidoton.10 v.puhu autetava englantia,pärjätiin vallan mainoiosti.Asenne ja tahto selvii kaikesta,vaikka ei miestä ja tukena!Nyky aikana helpoa ero vanhemat vikko isällä,viiko äidillä.Aina saa vikkon lepo aikaa ja sinkku elämää,vuortelle isätai äiti!.Kuin toisen kesä lomat 4 vikkoa omilla,kun toisella lapset lomalla,Moikka katsoo kaunita ja rohkeita.kersat kun on jo omilla ja maailmalla.

Ap mainitsi kaiken mahdollisen lasten kanssa tehneensä ja on siksi väsynyt. Miksi sitä väsymystä ei saa myöntää?

Vierailija
8/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot miten miehesi hoitaa oman neljäviikkoisensa. Tuskin väsyttää itsensä loppuun. Sitten teet samalla tavalla ensi kesänä.

Vierailija
9/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tuon vaiheen. Oli kiva palata perhearkirumban jälkeen töihin huolehtimaan aikuisten asioista ja nauttimaan normirutiineista.

Vierailija
10/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan ärsyttää kun pomo kysyy mitä aion tehdä lomalla. Hoidan lasta, mitäpä muutakaan. Sitten lomalta tultuani että "no oliko rentouttava loma? onko palauduttu hyvin :)))". No ei oo :D

Vierailija
11/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparat. Älä nyt sit ainakaan tee lisää lapsia.

Vierailija
12/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorastaan ärsyttää kun pomo kysyy mitä aion tehdä lomalla. Hoidan lasta, mitäpä muutakaan. Sitten lomalta tultuani että "no oliko rentouttava loma? onko palauduttu hyvin :)))". No ei oo :D

Koitapa sit keksiä jokin ratkaisu ongelmaan. Ongelmahan to8 on,

Vierailija
13/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Ei ole ikävä noita aikoja.

Vierailija
14/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheissa parasta on, kun ei odota lomilta liikoja. Kyllä sekin aika koittaa. T. Teinien äiti.

Vierailija
15/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitapa sit keksiä jokin ratkaisu ongelmaan. Ongelmahan to8 on,

Ja sitten, me, joilla on tällä hetkellä helppo elämäntilanne ja jaksamista , voimme tarjota apuamme. 

Esim. itse olen sanonut kummilasteni vanhemmille, että tulen mielelläni lasten kanssa yöksi / pariksi , jotta pääsevät vähän hengähtämään ja viettämään kahdenkeskeistä aikaa ( tai omaa aikaa, yksinhuoltajat). 

Vierailija
16/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä rankkaa. Itse olen hyödyntänyt kesälomalla reippaasti isovanhempia ja ymmärrän nyt paremmin, miksi omassa lapsuudessa vietettiin kesällä paljon aikaa mummoloissa.

Kaikki voittaa - isovanhemmat tykkää olla lasten kanssa, pienet lapset tykkää ainakin vielä olla mummolassa, ja vanhemmat pääsee vähän helpommalla.

Vierailija
17/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppärin lattialle vesileikit. Samaan leikkipuistoon voi mennä joka päivä ja piknik. Retki Porin pelle hermannin puistoon. Tampereella pikku kakkosen puisto.

Vierailija
18/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kuulostaa ihan hauskalle. Mene jekkuihin mukaan. Töissä voit olla aikuinen, nyt yrität järjestää pikkulapsille aikuisten lomaa. Lomalla voit hassutella ja riehua vaikka lasten kanssa, se on niidenkin loma. Mahdollisuus että ei jatkuvaa torumista ja kamppailua. Tekeminen sitten sen mukaan. Arkena sitten eri aikataulut.

Vierailija
19/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla väsynyt ja tympääntynyt. Sitä se loma lasten kanssa välillä on.

Nyt voi tuntua siltä, että tätäkö tää on. Mutta usko helpottaa ajan kanssa. Ja elämää on vielä tilastollisesti melkein puolet jäljellä kun lapset aikuistuu.

Itse just puhuin, että mihin ne 30 vuotta ovat kuluneet

Vierailija
20/29 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan yks elämänvaihe. Kohta olet yksin illat ja viikonloput kun teinit juoksee kavereiden kanssa tai lukittautuu omiin huoneisiinsa kännyköiden kanssa. Eivät enää häiritse kuin rahanpyynnöillä ja saat olla rauhassa 😊