Ylipainoa noin 50 kg ja on päälle astmaa, kroonista allergista nuhaa ym, mutta...
elimistöni puolustuskyky on huomattavasti parempi kuin valtaosalla perusterveistä hoikista ihmisistä. Olen ollut töistä saikulla viimeksi viime vuosikymmenen puolella ja koronaakaan en ole saanut. Lukemattomat hoikat ja liikunnalliset työkaverit ovat saikulla useamman kerran vuodessa ja ovat saaneet jotkut vielä koronastakin pitkittyneitä oireita.
Olenkin tullut siihen tulokseen, että meikäläiselle on kenenkään ihan turha tulla terveydestä jeesustelemaan.
Kommentit (10)
Mäkään en ole koskaan saikulla, kun menen sairaanakin töihin. Eihän ne siellä ilman mua pärjäisi, niin pakko.
Totuus on se, että rankat treenit aiheuttavat aina tulehdustilan kehoon ja ihmiseltä kestää palautua sitä kauemmin mitä vanhempi on. Itse treenasin yhteen aikaa lähes joka päivä ja aina sairaana. Mm. jatkuvat angiinat piinasivat. Nyt liikun vain rennosti ja kevyesti, paljon vähemmän, olen pulskempi enkä vuosikausiin sairaana ole ollut. Koronakin jättänyt rauhaan. Raskas kuntoilu tekee sairaammaksi ja rasittaa myös niveliä ja tulee rasitusvammoja.
Vähän sama, 130 kg sairaalloisen ylipainoinen keski-ikäinen, flunssakin viimeksi teininä. Koronalle altistuin useasti vaan tautia ei tullut. Mulla ei myös ole mitään pitkäaikaissairauksia tai lääkityksiä. Toki ymmärrän että iso riski on että jotain ennemmin tai myöhemmin tulee, mutta sille ei voi mitään kun olen jo todennut että laihtumaan en pysty (yritin 15 vuotta).
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että rankat treenit aiheuttavat aina tulehdustilan kehoon ja ihmiseltä kestää palautua sitä kauemmin mitä vanhempi on. Itse treenasin yhteen aikaa lähes joka päivä ja aina sairaana. Mm. jatkuvat angiinat piinasivat. Nyt liikun vain rennosti ja kevyesti, paljon vähemmän, olen pulskempi enkä vuosikausiin sairaana ole ollut. Koronakin jättänyt rauhaan. Raskas kuntoilu tekee sairaammaksi ja rasittaa myös niveliä ja tulee rasitusvammoja.
Miten olisi kohtuus kaikessa?
Niin siinä syömisessä, kuin treenaamisessakin.
Silloin pysyisi kunto hyvänä ja vaikka lopettaisi kuntoilun ei tulisi ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Pöllö!
Lepopäivät ja palautumisesta huolehtiminen ovat osa sitä treeniä.
sama homma täällä, en ole koskaan sairas.
en myöskään syö terveellisesti, en liiku koskaan...