Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistäkin, että kuukautisten ekana päivänä vuotaa varmaan 2/3 koko kuukautisvuodon määrästä?

Vierailija
11.07.2022 |

Itselläni on kuukautisten eka päivä aina ollut se rajuin. Tuntuu, että vuotaa joka askeleella ja aina noustessa seisomaan, tai jos muuten liikkuu. Normiside tulee jopa parissa tunnissa reunasta reunaan täyteen, uusi tosin yleensä ei ihan niin radikaalisti. Iltapäivällä tuntuu ulkosynnyttimissä siltä, että ihan kuin olisi vasta synnyttänyt.

Sitten seuraavana päivänä ei vuoda juuri mitään, ihan vähän vaan, eikä vaihtaa periaatteessa tarvitsisi kuin ehkä kerran päivässä, sekin muista syistä kuin täyttöasteesta johtuen. Kolmantena ja neljäntenä päivänä hyvä jos mitään tulee siteeseen.

Miksi menkat on näin rajut ja nopeat?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on kohdun limakalvo mikä poistuu, ei se kuulu viikkoa kestää. Itsellä sama, kuukautiset kestää noin 2pv. Ole tyytyväinen, elämä on helpompaa ja mukavampaa ilman mitään viikon kestävää vaippasulkeista.

Vierailija
2/10 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla valuu se 3/3, koska nykyään menkat kestää suurinpiirtein sen 24h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös 2 päivää rajua mutta sitten tulee tipoitellen kokonaisen viikon. Välissä saattaa olla neljäntenä tai viidentenä päivänä vuodoton päivä, sitten kaksi päivää ruskeaa, tahmeaa vuotoa.

Vierailija
4/10 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko riesa jo jäänyt historiaan, mutta kaava oli aina tämä: Eka päivänä tuli niukasti ja yleensä kipujen kera. Toka päivänä kipu oli poissa, vuoto runsaimmillaan ja kolmannen päivän loppupuolella alkoi jo vähentyä. Neljäntenä enää pientä tihkuvuotoa ja sitten pari päivää pikkuhousunsuoja viimeisiä tippoja varten. Eli kaikkineen melkein viikko. Eka päivä oli aina pahin, koska kivut. Tavallaan se runsas vuoto, vaikka olikin muuten hankalaa, oli tervetullut, koska koin sen niin, että vuoto vei kivun mennessään. (En yritä olla tässä tieteellinen, vaan kerron miten sen koin.)

Vierailija
5/10 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun menkat kestää ehkä 5 pv ja suurin osa, melkein kaikki, vuodosta tapahtuu kahtena ekana päivänä ja juuri silloin on tota herkkyyttä myös ulkosynnyttimissä ja ylipäätänsä alavatsa kipeenä ja väsymystä. Vikat päivät verta tulee tosi vähän, eikä kuppia tarvitsisi välttis edes päivittäin tyhjentää, mutta sen tietenkin teen.

Vierailija
6/10 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokote toimii

Vierailija
7/10 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka päivä niukka, suurin osa vuodosta tokana päivänä, pari päivää tiputtelua. Itellä viä sellanen, että tona pahimpana päivänä "pissattaa vähän väliä" ja enimmät vuodot menee suoraan pönttöön.

Vierailija
8/10 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että olin ainoa. Tuntuu että vuodan kuin tapettu eläin koko ekan päivän :o Ja sitten niukkenee.... En oikein pysty liikkuun ekana päivänä minnekään

Vierailija
9/10 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten noin, nuorempana aluksi niukkaa, sitten heviä, lopuksi niukkaa ja kesti sen 7 päivää. 

Nyt siis jo 50v ja ekana päivänä horottaa menemaan, loput 2- 3 päivää niukkaa/olematonta vuotoa.

Vierailija
10/10 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka päivänä holvahtaa pari kertaa sillein pienehkösti, ei siis mitään tulvaa kuitenkaan. Toisena päivänä saan siirtyä pikkuhousunsuojiin ja koko prosessi ohi 3-4 päivässä. Ikää 50v ja aina ollut tuo sama sykli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä