Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi paras kahvimerkki?

Vierailija
11.07.2022 |

Mitä niitä nyt yleensä kaupassa myydäään eri kahvilaatuja?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivittäkää, mutta Lidlin Hieno Mokka. Sitä vähän liian vahvana ja liian seisoneena, aah!

Ja myönnän, minulla on erittäin epäkultivoinutunut makuaisti tämän asian kanssa. Välillä baristana toimiva tuttavana keittää minulle mitä hienompia kahveja ja toki ne ovat erittäin hyviä. Mielestäni ne eivät vaan ole yhtä kahveja, kun pannussa seisonut Lidl-kahvi.

Vierailija
22/26 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko mua. Oon käyny läpi kaikki kahvihifistelyn vaiheet, ja palannut suodatinkahveihin, en jaksanut enää capuccinokeittimellä leikkiä.....

Paras hintalaatusuhde ihan heittämällä on Lidlin "Bellarom Italian Style" valmiiksi jauhetusta kahvista. Jos et jaksa nähdä vaivaa, se on paras suodatinkahvi, mitä on. Voittaa kaikki Pauligin kahvit mennen tullen. kokeile vaikka.

Mikä hitto on cappuccinokeitin?

No se on se espressokeitin, niin kuin hyvin tiiät, taneli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow pikakahvi

Vierailija
24/26 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko mua. Oon käyny läpi kaikki kahvihifistelyn vaiheet, ja palannut suodatinkahveihin, en jaksanut enää capuccinokeittimellä leikkiä.....

Paras hintalaatusuhde ihan heittämällä on Lidlin "Bellarom Italian Style" valmiiksi jauhetusta kahvista. Jos et jaksa nähdä vaivaa, se on paras suodatinkahvi, mitä on. Voittaa kaikki Pauligin kahvit mennen tullen. kokeile vaikka.

Mitkä Pauligin kahvit?

Paulig on vain suomalainen kahvipaahtimo.

Kysymys on aina kahvipavuista, millaisia ne ovat, ja miten kallista tuontitavaraa.

Mikä on niiden laatu?

Lisäksi kysymys on paahtamisesta ja paahtoasteesta. Eri maissa on erilaiset tavat paahtaa kahvi, suomalaiset ovat tottuneet tiettyyn paahtamiseen.

Myös veden kovuus asteella on suurehko merkitys kahvin makuun.

Sen huomaa jo kun vierailee Etelä-Ruotisissa.

Onko Lidlillä oma kahvipaahtimo, vai mistä se ostaa kahvinsa.?

Sama mies vastaa. Olen sen verran monet capuccinot juonut Roomassa seisaallaan carabinieerien kanssa, että kyllä tiedän, mistä puhun. Arabicaa 100% tietenkin. Mitään vaaleapaahtoista en mielelläni juo kyllä. Ootkos muuten käynyt koskaan Aasiassa juomassa kahvia? Vietnamilainen kahvi on ihan pirun hyvää.

Tietenkin oletan tässä nyt, että pyritään saamaan helppoa suodatinkahvia valmiiksi jauhetuista pavuista. En millään jaksaisi mennä tuohon hifistelyyn, koska oletan, että aloittaja vertailee nyt näitä vaihtoehtoja. Varmaan tiedämme, että jos lähdetään espressokeittimiin, se avaa skoupin alueelle, jota en käsittele.

Suomalaisten tottumukset kahvinpaahtoon (Brazil, Juhlamokka jne.) on vastenmielisiä.

Saako kahvin makuun huonomman tuntuman, kun ei ole santarmisaattuetta kahvittelukaverina?

Ehdottomasti. Olet hyvin asian ytimessä. Myös rakastajien alhainen määrä vaikuttaa.

Vierailija
25/26 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta kaikista maailman kahveista.

Vierailija
26/26 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä Pauligin kahvit?

Paulig on vain suomalainen kahvipaahtimo.

Kysymys on aina kahvipavuista, millaisia ne ovat, ja miten kallista tuontitavaraa.

Mikä on niiden laatu?

Lisäksi kysymys on paahtamisesta ja paahtoasteesta. Eri maissa on erilaiset tavat paahtaa kahvi, suomalaiset ovat tottuneet tiettyyn paahtamiseen.

Myös veden kovuus asteella on suurehko merkitys kahvin makuun.

Sen huomaa jo kun vierailee Etelä-Ruotisissa.

Onko Lidlillä oma kahvipaahtimo, vai mistä se ostaa kahvinsa.?

Sama mies vastaa. Olen sen verran monet capuccinot juonut Roomassa seisaallaan carabinieerien kanssa, että kyllä tiedän, mistä puhun. Arabicaa 100% tietenkin. Mitään vaaleapaahtoista en mielelläni juo kyllä. Ootkos muuten käynyt koskaan Aasiassa juomassa kahvia? Vietnamilainen kahvi on ihan pirun hyvää.

Tietenkin oletan tässä nyt, että pyritään saamaan helppoa suodatinkahvia valmiiksi jauhetuista pavuista. En millään jaksaisi mennä tuohon hifistelyyn, koska oletan, että aloittaja vertailee nyt näitä vaihtoehtoja. Varmaan tiedämme, että jos lähdetään espressokeittimiin, se avaa skoupin alueelle, jota en käsittele.

Suomalaisten tottumukset kahvinpaahtoon (Brazil, Juhlamokka jne.) on vastenmielisiä.

Miksi latkit kahvia kuppikaupalla italialaisten miliisien kanssa? Ja miten se muka on tae siitä, että tunnistat hyvän kahvin? Käyvätkö sikäläiset miliisit, jonkin kahvikoulutuksen virkautumiseen liittyen?