Pakkaset jatkuu pitkälle toukokuulle
Kommentit (20)
Rinneyritykset ja suksivuokraamot kiittävät.
Höpö höpö
Eikös se pitkän ajan ennuste kertonut että kohta alkavat lumisateet. Pakkaskelejä, varsinkin öisin, on pitkälle huhtikuuta, pohjoisessa toukokuussakin. Kevään lasketaan lopuvan vasta vähän ennen juhannusta. Sitten lämpenee, mutta alkavat sateet. Elokuu oli kesän lämpimin kuukausi. Jotenkin noin se meni.
Tänä vuonna ei tule kesää vaan kesän tilalla on pitkä ja pimeä ydintalvi. Koko kansa näkee nälkää ja kurjuutta, sanokaa minun sanoneen.
Kyllä ne jouluun mennessä helpottaa!
Vit uttaa jos ei voi ottaa jenkki v8saa ajoon
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna ei tule kesää vaan kesän tilalla on pitkä ja pimeä ydintalvi. Koko kansa näkee nälkää ja kurjuutta, sanokaa minun sanoneen.
Pum, 26.6.26.
Vierailija kirjoitti:
Maailmanloppu
Ilmastonmuutos on maailmanfloppi.
Pakkaset jatkuu vielä toukokuulle 2030 asti...
Ihan luonnollista, että tähän aikaan on vielä kunnolla pakkasta. Kesällä voi sitten valittaa, että on liian kuuma. Hulluus ei katso ikää eikä sukupuolta.
Minä olen kyllä rohkeasti veikannut, että jäät lähtisivät Saimaasta jo ennen juhannusta, Ennen toista maailmansotaa oli joskus Saimaakin jäässä vielä juhannuksenakin?
Niin, nyt on helmikuu, joka on yleensäkin talven kylmintä aikaa yhdessä tammikuun kanssa. Luntakaan ei etelässä ole mitenkään poikkeuksellisen paljon. Mikään ei viittaa siihen etteivätkö kevät ja kesä tulisi tänäkin vuonna.
Se mikä toki on uutta, on säätilan jämähtäminen samaan säätyyppiin pitkäksi aikaa. Ei ole ollut suojakelejä. Se ei ole ollut Suomessa kovin tyypillistä ja se on osa ilmastonmuutosta. Kesällä jämähdetään sitten helpommin helteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan luonnollista, että tähän aikaan on vielä kunnolla pakkasta. Kesällä voi sitten valittaa, että on liian kuuma. Hulluus ei katso ikää eikä sukupuolta.
Tämäpä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole ollut liian kuuma.
No mut joulu on sitten taas vihreä ja leuto.
Juhannuksena on vielä maa jäässää