YLE: Hedman Partners alkaa lähettämään suomalaisille 450 - 3 000 euron laskuja. Laskun maksamisesta kieltäytyminen voi maksaa 40 000 euroa. Aiotko maksaa, jos saat laskun?
https://yle.fi/uutiset/3-12529258
Aika moni maksaa aiheettoman laskun, koska vastassa on lakifirma. Aika hyvä bisnes.
Kommentit (609)
Vierailija kirjoitti:
VPN on vain hypetuote. Jos sinne firmaan laitetaan oikeasti etsintälupa, niin kyllä kummasti sieltä ne logit ja reititykset alkaakin löytymään. Ja kyllä se sun vpn ip siellä swarmissa näkyy kaikille siinä oleville. Sieltä päästä sitten aletaan vaan perkaamaan.
Logittaminen maksaa niille rahaa ja käyttäjiä. Tietysti, jos on syytä epäillä vakavasta rikoksesta, kuten terrorististen iskujen suunnittelusta tai vastaavasta, voidaan väliaikaisesti laittaa logitukset käyttöön.
Herra Hedmanin kannattaa tehdä testamentti kun terveysasiat voivat yllättää. Jos vaikka tulee onnettomuus eli herra saattaa jäädä auton alle tms.
Mites noi yleiset wifit? Niitähän käyttää tuhannet ihmiset? Ei kaikilla edes ole salasanaa nettiinsä. Mä käytin pitkään varmaan jonkun naapurin nettiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VPN on vain hypetuote. Jos sinne firmaan laitetaan oikeasti etsintälupa, niin kyllä kummasti sieltä ne logit ja reititykset alkaakin löytymään. Ja kyllä se sun vpn ip siellä swarmissa näkyy kaikille siinä oleville. Sieltä päästä sitten aletaan vaan perkaamaan.
Höpöhöpö. VPN firmoja myös auditoidaan ja toiminta omien statementtien vastaisesti toisi lapun hyvin nopeasti luukulle,
No sitten tämä firma esim tämän firman kohdalla se auditointi on ollut aika heikkoa...
https://restoreprivacy.com/ipvanish-provides-logs-to-authorities/
En ole moisesta firmasta koskaan edes kuullut ja tuskinpa on auditoitu
Markkinoilla on paljon ilmaisia VPN palveluntarjoajia, jotka taatusti pitävät logit ja jopa myyvät niitä. Mutta, sitten on se toinen puoli totuutta. Näissä ei niitä logeja löydy
https://www.techradar.com/vpn/best-vpn
Tässäkin ketjussa on viitattu kuuluisaan poliitikon murhaan, jossa murhaaja oli käyttänyt express VPN:ää, mutta logeja ei löytynyt kun poliisit esittivät pyynnön saada ne logit
Well, there have also been a few VPNs that have had their logging claims verified by criminal cases. Here are three brief examples of these cases:
In 2016 Private Internet Access (based in the US) had their “no logs” claims tested in an FBI case involving a fake bomb threat. PIA publicly stated before the court that they did not have any logs that they would be able to provide for the investigation.
In 2017 Perfect Privacy (based in Switzerland) had two servers seized in Rotterdam. Thanks to no logs and all servers operating in RAM disk mode, no customer data was affected. (The exact reason for the server seizure has not been publicly disclosed by Dutch authorities.)
In 2017 ExpressVPN (based in the British Virgin Islands) had servers in Turkey seized. Authorities were not able to obtain any user data. ExpressVPN also issued a public statement explaining that they are not be able to provide any data to authorities due to their no logs policy.
Noistakin Kape Technologies on sittemmin ostanut kaksi ja sillä on vähintäänkin hämärä menneisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne pysty todistaan kuka on ladannut mitä aivan turhaa yrittää laskuttaa
Jos joku asuu yksin ja reitittimessä on salasanat ja muut kunnossa, niin aika heikonlaista voi olla yrittää väittää että öööö naapurin jonne varmaan hakkeroi mun wifin tai jotain.
Omituinen olettama, että kaikki yksinasuvat olisivat erakkoja. Minulla ainakin lappaa jatkuvasti milloin ketäkin kylässä lapsistani ja lapsenlapsistani kavereihin ja muihin tuttaviin ja sukulaisiin. Osa käyttää tarvittaessa tietokonettani, osa wlaniani, enkä minä heidän tarpeitaan kysele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku kopioi leffoja, siis nykyisellä striimipalveluiden aikakaudella?
Tätäkään en ymmärrä. Onhan se nyt ihan eri asia pitää tallennetta fyysisesti itsellään kuin olla riippuvainen jonkun striimauspalvelun toiminnasta. Striimauspalvelut sopii niille jotka haluaa jatkuvasti jotain uutta katsottavaa ja joille ei ole sen suurempaa väliä mitä sieltä katselevat.
Vieläkään ei kukaan ole saanut aikaiseksi palvelua, josta voi kuukausimaksulla katsella kaikki maailmassa tuotetut ohjelmat ja elokuvat.
Kun ei ole firmoilla halua tuollaiselle palvelulle niin ei sellaista tulekaan. Saa nähdä käykö loppujen lopuksi spotifyt....
Ei tietenkään ole halua, koska ne haluavat maksimaalista tuottoa ja pitävät täten omia palveluitaan joilla rahastaa mahdollisimman tehokkaasti. Jos kaikki läntättäisiin samaan kulhoon niin jokaisen kakku kutistuisi koska pitäisihän kk-maksun silti olla järkevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. VPN firmoja myös auditoidaan ja toiminta omien statementtien vastaisesti toisi lapun hyvin nopeasti luukulle,
No sitten tämä firma esim tämän firman kohdalla se auditointi on ollut aika heikkoa...
https://restoreprivacy.com/ipvanish-provides-logs-to-authorities/
En ole moisesta firmasta koskaan edes kuullut ja tuskinpa on auditoitu
Markkinoilla on paljon ilmaisia VPN palveluntarjoajia, jotka taatusti pitävät logit ja jopa myyvät niitä. Mutta, sitten on se toinen puoli totuutta. Näissä ei niitä logeja löydy
https://www.techradar.com/vpn/best-vpn
Tässäkin ketjussa on viitattu kuuluisaan poliitikon murhaan, jossa murhaaja oli käyttänyt express VPN:ää, mutta logeja ei löytynyt kun poliisit esittivät pyynnön saada ne logit
Well, there have also been a few VPNs that have had their logging claims verified by criminal cases. Here are three brief examples of these cases:
In 2016 Private Internet Access (based in the US) had their “no logs” claims tested in an FBI case involving a fake bomb threat. PIA publicly stated before the court that they did not have any logs that they would be able to provide for the investigation.
In 2017 Perfect Privacy (based in Switzerland) had two servers seized in Rotterdam. Thanks to no logs and all servers operating in RAM disk mode, no customer data was affected. (The exact reason for the server seizure has not been publicly disclosed by Dutch authorities.)
In 2017 ExpressVPN (based in the British Virgin Islands) had servers in Turkey seized. Authorities were not able to obtain any user data. ExpressVPN also issued a public statement explaining that they are not be able to provide any data to authorities due to their no logs policy.
Juuri näin. Rikostapauksissa saavutetaan siis korkeintaan viitetodisteita siitä, että epäilty on voinut kuulua VPN palvelun tilaajiin. Raskauttavia todisteita ei logittomalta palveluntarjoajalta saa. Joku suomalainen tekijänoikeusrike, jota ajaa vielä yksityinen asianajotoimisto ei kiinnosta näitä kavereita pätkänkään vertaa.
Vierailija kirjoitti:
VPN on keksitty. En todellakaan rupea etsimään minkään klassikkoleffan VHS-nauhaa esim. divareista, vaan lataan sen netistä.
Todellisia klassikoita voi latailla ihan laillisestikin. Tällä hetkellä tekijänoikeuksista vapaita ovat leffat joiden tekijöistä viimeinenkin on kuollut viimeistään 1952.
Tuo, että tekijänoikeus on voimassa 70 vuotta tekijän kuoleman jälkeen on aivan naurettavaa, koska ei niitä rojalteja tuonpuoleiseen voi tulouttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VPN on keksitty. En todellakaan rupea etsimään minkään klassikkoleffan VHS-nauhaa esim. divareista, vaan lataan sen netistä.
Todellisia klassikoita voi latailla ihan laillisestikin. Tällä hetkellä tekijänoikeuksista vapaita ovat leffat joiden tekijöistä viimeinenkin on kuollut viimeistään 1952.
Tuo, että tekijänoikeus on voimassa 70 vuotta tekijän kuoleman jälkeen on aivan naurettavaa, koska ei niitä rojalteja tuonpuoleiseen voi tulouttaa.
No mut miten esim sibben perikunta tulee nyt toimeen kun ei saa tuloja jannen sinfonioista enää kohta?!
Kiva että keksitään uusia bisnesmalleja. Ehkä tästä saisi vientituotteen eli laajentaisi tuota kirjeidenlähettelyä koko maailmaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää olevansa syytön niin vastasyyte Hedmanille laittomasta uhkauksesta, kunnianloukkauksesta ja kiristyksestä.
Miten sitä kunniaa tässä tapauksessa loukataan?
Kunnianoikeus rikoksena on mammoilta täysin hakusessa
Mites teille muille, onko tullut kirjeitä? Minulle on kuuden vuoden aikana tullut nyt näitä kirjeitä muutama ja aina uhkaillaan, että parasta olisi maksaa. Ongelma on se, että vaikka en itse edes osaa tuota toimintaa mistä minua syytetään, niin minulla oli siihen aikaan suojaamaton verkko, joten aika helposti sitä olisi voinut joku muukin käyttää tuohon toimintaan. Olen jättänyt nuo kirjeet huomioimatta, mutta nyt tuli jotenkin erityisen uhkaavan sävyinen kirje. Ehkä pitää soittaa nyt ensin kuluttajaneuvontaan. En edes tiedä uskoisivatko nämä tyypit että verkko on ollut suojaamaton, ja kenellä siinä on todistustaakka jos oikeuteen joutuu.
Ei ookkaan pitkään aikaan tullu. Avaamatta roskiin niin loppuivat ajan kanssa, eikös ne ihan oo rinnastettavissa roskapostiin 🤷🏻
Älä tee mitään, säästä kirjeet. Olet turvassa jos ei ole haastettu kuuteen vuoteen niin ei haasteta jatkossakaan. Kuluttajansuojassa eivät auta. Itseasiassa kukaan ei auta. Muron palsta auttoi, mutta sitäkään ei ole.
Ihan perus huijauskirjeitä nämä, älä ota yhteyttä.
Itse olen maksanut kun en viitsi alkaa riitelemään. Pääsee helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Sama, maksoin 6000€ koska oli aika varma keissi ja oikeudessa olisi pitänyt maksaa 38000€
T. Joni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, maksoin 6000€ koska oli aika varma keissi ja oikeudessa olisi pitänyt maksaa 38000€
T. Joni
En siis tehnyt itse tekoa, mutta oikeudessa ne uskoo noita ja joutuu maksumieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä sinne Hedmanin toimistoon.
Aikaa myös vauvapalstaan?
Ei todellakaan kannata maksaa
Maksamalla saat uuden kirjeen ja oot jo maksamalla myöntänyt, että teet tuollaista
Että ei muuta kun shekkivihko auki shitten