Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan ymmärtää, miksi suomalaisnaiset leikkaavat tukkansa lyhyeksi

Vierailija
11.07.2022 |

Ihan sairas homma ylläpitää pitkää tukkaa ja taistella alituiseen takkuja vastaan, jotka ovat sitä pahemmat mitä pidempi tukka on. Ainakin jos on tyypillinen suomalainen hiuslaatu, tai mikä se nyt sitten onkaan mutta kuiva ja takkuuntuva. Ei perheenäideillä ole aikaa laittaa koko ajan hiuksiaan samoin kuin teineillä. Tosin itse pidän kyllä vielä pitkää tukkaa mutta alkaa tuntua että en voi pitää päässäni muuta kampausta kuin lettiä/lettejä. Niin ei sekään niin hauskaa ole. Harmi vaan, että bulldog-poskieni ja kaksoisleukani takia lyhyt tukka näyttää minulla aivan järkyltä. Pitkät hiukset vievät huomiota edes hiukan jonnekin muuallekin.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ennen alaselkään, mutta nelikymppisestä asti puoleen selkään. Tänä kesänä poikkeuksellisesti niin lyhyet, etteivät yllä edes rintsikan selkämykseen, jäävät vähän sen ylle.

Mutta koskaan ei ole ollut takkuongelmia - paitsi ihan lapsena, mutta sitä ei lasketa. Kyllä aikuisen pitäisi osata olla hiustensa kanssa siten, etteivät ne takkuunnu. Pitkät hiuksethan ovat pese ja pidä. Minä pesen ja hoidan, ja laitan vielä kiellon päälle vähän suihkehoitoainettakin. En aina, mutta usein. Sillä olen pärjännyt. Helppohoitoisempia hiuksia on vaikea kuvitella kuin pitkät hiukset.

Pitäisi osata olla? Jos hiuslaatu on sellainen että takkuuntuu helposti.

Vierailija
22/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ihan päinvastoin. Pitkät hiukset kasvavat, kun ei tee mitään. Minä pesen, harjaan ja suihkutan hiuksiin jätettävää hoitoainetta. En mitään muuta. Ja eivät ole takkuuntuneet sitten lapsuuden.

Joskus olen kokeillut lyhyempää tukkaa, mutta ne vaativat laittamista, ja erityisesti, säännöllistä kampaajallakäyntiä, mitä en oikeasti jaksa.

Sulla on sitten varmasti hyvä hiuslaatu. Hauraan ja kuivan hiuslaadun kanssa on elo ihan toista ja muuta ei paljon ehdikään kuin selvittää takkuja ja hoitaa tukkaa. Vaikka edelleen pitkää tukkaa olosuhteiden pakosta pidänkin ja kärvistelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät helpoimmat. Itsellä ainakaan ole mitään takkuja. Sileät paksut hiukset. Ei tarvi rampata kampaajalla pullittamassa satoja euroja. Pesu harjaus ja kiinni. Elämä on helppoa ja halpaa.

Vierailija
24/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen naisen tukka myös ohentuu ikääntyessä, että ei semmonen ohut pitkä hiirenhäntä kaunis ole. Monilla mummoilla päälaki paistaa ohuen tukan läpi.

No sitä ei kyllä leikkaaminen auta...

Vierailija
25/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät helpoimmat. Itsellä ainakaan ole mitään takkuja. Sileät paksut hiukset. Ei tarvi rampata kampaajalla pullittamassa satoja euroja. Pesu harjaus ja kiinni. Elämä on helppoa ja halpaa.

Mikä pakko tulla tähän ketjuun elvistelemään, kun puhe oli HEIKOSTA HIUSLAADUSTA?? Sulla selvästi riittää ilonaihetta ilman leuhkimistakin.

Vierailija
26/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ole edes geeneistä kiinni syökää oikein hoitakaa hiuksia. Jos on aikaa lätistä turhuuksia täällä palstalla on myös aikaa 2min levittää hoitavia tuotteita.

Vierailija
27/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko tulla tähän ketjuun elvistelemään, kun puhe oli HEIKOSTA HIUSLAADUSTA?? Sulla selvästi riittää ilonaihetta ilman leuhkimistakin.

Puhuttiin kyllä suomalaisista. Kaikilla tosiaan ei ole mikään rotan häntä.

Vierailija
28/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ennen alaselkään, mutta nelikymppisestä asti puoleen selkään. Tänä kesänä poikkeuksellisesti niin lyhyet, etteivät yllä edes rintsikan selkämykseen, jäävät vähän sen ylle.

Mutta koskaan ei ole ollut takkuongelmia - paitsi ihan lapsena, mutta sitä ei lasketa. Kyllä aikuisen pitäisi osata olla hiustensa kanssa siten, etteivät ne takkuunnu. Pitkät hiuksethan ovat pese ja pidä. Minä pesen ja hoidan, ja laitan vielä kiellon päälle vähän suihkehoitoainettakin. En aina, mutta usein. Sillä olen pärjännyt. Helppohoitoisempia hiuksia on vaikea kuvitella kuin pitkät hiukset.

Sä et selvästi ymmärrä mitä on takkuuntuvat hiukset. Kyllä mäkin pesen, hoidan ja harjaan, käytän öljyjä ja makseta, mutta jos tukka on päivän auki niin illalla on semmoiset takut joiden selvittelyyn tarvitaan ainakin puoli tuntia. Sellaista aikaa ei kiireisellä perheenäidillä monesti ole.

Vierailija
29/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiin kyllä suomalaisista. Kaikilla tosiaan ei ole mikään rotan häntä.

No voi helvetti luepa uudestaan!

Vierailija
30/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei perheenäideillä ole aikaa. Facebook ottaa aina omansa.

Lisäksi takkuuntuvan tukan pitäminen pitkänä maksaa pitkän pennin. Juuri niiden takkujen takia. Ja kyllä, rentoutumiselle täytyy myös varata aikaa.

Vierailija
31/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ole edes geeneistä kiinni syökää oikein hoitakaa hiuksia. Jos on aikaa lätistä turhuuksia täällä palstalla on myös aikaa 2min levittää hoitavia tuotteita.

Jos 2 minuuttia riittäisi niin ei tarvisi edes puhua aiheesta mitään.

Vierailija
32/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri 10 pv allinclusivessa, jossa oli paljon 40-60-vuotiaita brittejä, saksalaisia ja itävaltalaisia. Oikein kiinnitin huomion siihen, että 90 prosenttisesti hiukset olivat lyhyet. Miksi vain suomalaisia tästä mollataan?

Vierailija
33/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se perisuomalainen maantienharmaa tukka, vähän taipuisa. Ei ole koskaan ollut takkuja. En käytä mitään SLS-shampoita, vaan esimerkiksi Herbinaa, Organic shopia, yms, jotka eivät sisällä mitään kuivattavia ainesosia. Voin olla myös käyttämättä hoitoainetta, ei mitään ongelmaa, silloin hiukset ovat vähän kuivemmat ehkä, mutta se tarkoittaa vain sitä, että ne jäävät pesun jälkeen suoraksi, jos ne harjaa. Kiharat tulee esiin, kun laittaa suihkussa hoitista ja suihkun jälkeen hoitovoidetta (edelleen, silikonittomia yms). Hiukset on tuuheat ja paksut, yksittäinen hius tosin ohut. Leikkasin nyt polkan, koska kasvatin ihan lyhyistä (ei oma valinta) pidemmäksi, ja hiuksissa ei ollut mallia.

Vierailija
34/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla kuuskymppisellä on niin hyvät, vahvat hiukset, että ne näyttäisivät pitkinä hyviltä. Niin se vain on. Polkka tai longbob näyttävät hyvältä vanhemmallakin ja hiuksiin voi tehdä kiharoita tai syviä laineita juhliin.

Meidän suvussa monessa polvessa on ollut naisilla loppuun asti paksut pitkät hiukset ja oman värisinä eivät ole harmaantuneet kuin ohimolta.

Avainsana "paksut"

Vierailija
35/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et selvästi ymmärrä mitä on takkuuntuvat hiukset. Kyllä mäkin pesen, hoidan ja harjaan, käytän öljyjä ja makseta, mutta jos tukka on päivän auki niin illalla on semmoiset takut joiden selvittelyyn tarvitaan ainakin puoli tuntia. Sellaista aikaa ei kiireisellä perheenäidillä monesti ole.

Juurisyy ei välttämättä ole hiuslaatu, vaan se skeida, mitä kaikkien shampoiden, maskien ja  "öljyjen" muodossa tukkaasi työnnät.

Vierailija
36/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurisyy ei välttämättä ole hiuslaatu, vaan se skeida, mitä kaikkien shampoiden, maskien ja  "öljyjen" muodossa tukkaasi työnnät.

Jaa no mikä on vaihtoehto?

Vierailija
37/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se perisuomalainen maantienharmaa tukka, vähän taipuisa. Ei ole koskaan ollut takkuja. En käytä mitään SLS-shampoita, vaan esimerkiksi Herbinaa, Organic shopia, yms, jotka eivät sisällä mitään kuivattavia ainesosia. Voin olla myös käyttämättä hoitoainetta, ei mitään ongelmaa, silloin hiukset ovat vähän kuivemmat ehkä, mutta se tarkoittaa vain sitä, että ne jäävät pesun jälkeen suoraksi, jos ne harjaa. Kiharat tulee esiin, kun laittaa suihkussa hoitista ja suihkun jälkeen hoitovoidetta (edelleen, silikonittomia yms). Hiukset on tuuheat ja paksut, yksittäinen hius tosin ohut. Leikkasin nyt polkan, koska kasvatin ihan lyhyistä (ei oma valinta) pidemmäksi, ja hiuksissa ei ollut mallia.

Kuinka pitkiksi kasvatit? Ei mullakaan vielä lapaluumitassa esim. ole ongelmia.

Lisäksi tyypillinen suomalainen hiuslaatu ei mielestäni tarkoita tiettyä väriä vaan juuri sitä että tukka on ohut, hauras ja kuiva. Jos tukka ei takkuunnu, se ei minusta silloin voi olla kuiva.

Vierailija
38/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tukka vanhentaa!

Mä olen eri mieltä. Moni tuttu on leikannut lyhyempiä hiuksia tässä viidenkympin iässä, ja sen jälkeen näyttävät ihan mummeleilta.

Niinpä ja jos on paksu kaula ja isot korvat, näyttävät ihan miehiltä lyhyessä tukassaan

Vierailija
39/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkiksi kasvatit? Ei mullakaan vielä lapaluumitassa esim. ole ongelmia.

Lisäksi tyypillinen suomalainen hiuslaatu ei mielestäni tarkoita tiettyä väriä vaan juuri sitä että tukka on ohut, hauras ja kuiva. Jos tukka ei takkuunnu, se ei minusta silloin voi olla kuiva.

Puoleen selkään eli pidemmäksi kuin rintaliivien takaosa. Mulla on ohut hius, yksi hius siis. Mutta niitä on monta. Miksi se tukka pitää olla kuiva? Laita laadukkaita hoitoaineita. Laatu ei sitten tarkoita hintaa. En ole koskaan tarviimalla tarvinnut hoitoaineita, vaikka hius on kihartuva, eli kuivahko, mutta en värjää enkä lämpökäsittele hiuksia, en pese niitä jatkuvasti enkä käytä huonoja pesuaineita.

Vierailija
40/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallopää siili, sellanen rock n roll, vaikka ei niissä piireissä liikkuosikaan, hiukset ja päänahka helppo pestä eikä hikoile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän