Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan ymmärtää, miksi suomalaisnaiset leikkaavat tukkansa lyhyeksi

Vierailija
11.07.2022 |

Ihan sairas homma ylläpitää pitkää tukkaa ja taistella alituiseen takkuja vastaan, jotka ovat sitä pahemmat mitä pidempi tukka on. Ainakin jos on tyypillinen suomalainen hiuslaatu, tai mikä se nyt sitten onkaan mutta kuiva ja takkuuntuva. Ei perheenäideillä ole aikaa laittaa koko ajan hiuksiaan samoin kuin teineillä. Tosin itse pidän kyllä vielä pitkää tukkaa mutta alkaa tuntua että en voi pitää päässäni muuta kampausta kuin lettiä/lettejä. Niin ei sekään niin hauskaa ole. Harmi vaan, että bulldog-poskieni ja kaksoisleukani takia lyhyt tukka näyttää minulla aivan järkyltä. Pitkät hiukset vievät huomiota edes hiukan jonnekin muuallekin.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele edes harkitsemaan lyhyitä hiuksia, sillä suurin osa kampaajista ei osaa leikata lyhyitä hiuksia. Kokemusta ei tule riittävästi  saati edes opeteltaisiin muotoilemaan, sillä enemmistö kampaajista  keskittyy hiusten värjäämiseen ja kampauksiin. Riskitöntä pipertämistä, jossa huonosti tehty kampaus vain puretaan ja värinkin voi yleensä korjata. Lyhyissä hiuksissa on onnistuttava kerralla.

Viihdyn lyhyissä hiuksissani, olen aina viihtynyt, mutta kampaajien taso on aivan karsea. Hyvää hiusmuotoilijaa  saa etsiä kuin neulaa heinäsuovasta. 

Vierailija
2/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ihan päinvastoin. Pitkät hiukset kasvavat, kun ei tee mitään. Minä pesen, harjaan ja suihkutan hiuksiin jätettävää hoitoainetta. En mitään muuta. Ja eivät ole takkuuntuneet sitten lapsuuden.

Joskus olen kokeillut lyhyempää tukkaa, mutta ne vaativat laittamista, ja erityisesti, säännöllistä kampaajallakäyntiä, mitä en oikeasti jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen alaselkään, mutta nelikymppisestä asti puoleen selkään. Tänä kesänä poikkeuksellisesti niin lyhyet, etteivät yllä edes rintsikan selkämykseen, jäävät vähän sen ylle.

Mutta koskaan ei ole ollut takkuongelmia - paitsi ihan lapsena, mutta sitä ei lasketa. Kyllä aikuisen pitäisi osata olla hiustensa kanssa siten, etteivät ne takkuunnu. Pitkät hiuksethan ovat pese ja pidä. Minä pesen ja hoidan, ja laitan vielä kiellon päälle vähän suihkehoitoainettakin. En aina, mutta usein. Sillä olen pärjännyt. Helppohoitoisempia hiuksia on vaikea kuvitella kuin pitkät hiukset.

Vierailija
4/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perheenäideillä ole aikaa. Facebook ottaa aina omansa.

Vierailija
5/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkkatukka on kätevä.

Ei ole niin pitkä, että takkuuntuisi.

Eikä ole niin lyhyt, että ei saa itse leikattua.

Ja pysyy siistinä pörröiselläkin hiuslaadulla.

Kaiken voi tehdä itse.

Vierailija
6/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei perheenäideillä ole aikaa. Facebook ottaa aina omansa.

Ai aikaa hoitaa pitkiä hiuksia? Juurihan tässä ketjussa on todettu, että mitään aikaa siihen ei tarvita. Sen kun pesee ja antaa kuivua.

Vierailija
7/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla kuuskymppisellä on niin hyvät, vahvat hiukset, että ne näyttäisivät pitkinä hyviltä. Niin se vain on. Polkka tai longbob näyttävät hyvältä vanhemmallakin ja hiuksiin voi tehdä kiharoita tai syviä laineita juhliin.

Vierailija
8/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele edes harkitsemaan lyhyitä hiuksia, sillä suurin osa kampaajista ei osaa leikata lyhyitä hiuksia. Kokemusta ei tule riittävästi  saati edes opeteltaisiin muotoilemaan, sillä enemmistö kampaajista  keskittyy hiusten värjäämiseen ja kampauksiin. Riskitöntä pipertämistä, jossa huonosti tehty kampaus vain puretaan ja värinkin voi yleensä korjata. Lyhyissä hiuksissa on onnistuttava kerralla.

Viihdyn lyhyissä hiuksissani, olen aina viihtynyt, mutta kampaajien taso on aivan karsea. Hyvää hiusmuotoilijaa  saa etsiä kuin neulaa heinäsuovasta. 

Tämähän se! Kun löytää itselleen hyvän luottokampaajan, niin siitä ei sitten irti päästetä. Minulla oli nuoruudessa vakikampaaja ja siitähän tuli ihan kriisi, kun hän muutti 200 kilometrin päähän ja jouduin etsimään uuden kampaajan. Yritystä ja erehdystä piisasi :-( Nykyisen luottokampaajani löysin suosituksen kautta, hän on viisikymppinen niin kuin minäkin. Taitava leikkaamaan ja ikä riittää myös siihen, että osaa tehdä näitä taas muotiin tulleita permanentteja. 

Yli kymmenen vuotta olen käynyt nykyisellä kampaajalla ja tällä hetkellä on menossa jo neljäs kampaamo, missä hän on töissä. Minä kuulun siihen asiakaskuntaan, joka seuraa häntä kampaamosta toiseen. Hän tekee töitä kuukausipalkalla, mihinkään vuokratuoliin ei hänen tarvitse suostua. Nykyiselle työnantajalle vaihtoi paremman palkan ja parempien työaikojen perässä. 

Kampaajassani on parasta se, että hän kyllä tietää mitä tehdä, jos itselläni ei ole ideoita. Osaa miettiä sopivan leikkauksen silloin kun haluan vaihtaa tyyliä ja osaa ehdottaa hyvät värisävyt silloin kun haluan värjätä. Ja aina on tullut hyvä!

Vierailija
9/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suomalinen olen ja hiukseni ongelma oli pälvikalju naisena ,kuin hiusteni lähtö tressi,ymm.Päädyin korona epidemian aikana kun kaikki rajoitettua.Ajamaan itse pääni kaljuksi. Kun en nuori neito,syy kai? Minut muut profiloivat siksi vaikka miksi!Esim. Marssein tasa arvon ja ihmisoikeuksien puolesta 2.7. Helsinki pide kulkueessa,jonkun ryhmän kanssa!Sallein antaa kuvani laitaa heidän sivu F.B. siellä löytyy kuva kun tanssin naisen kanssa,joku muu aika, heidän juhla. No miehiä ei hakemassa tanssiin, toinen nainen haki. Mikä etten tanssisi. Olen nyt sit muiden mielikuvituksissa Lespo. Kiitos vaan! Ihan yhä ihastun Miehistä,en naisista. Valitettavasti miestä ei nyt rinnalla kun hän kuoli sydis yli vuosi sitten.Kalju aijon olla tulevaisuuskin!

Vierailija
10/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu yhtä polkkatukkakokeilua (hirveää, hiustenkärjet kutitti poskia koko ajan) lukuunottamatta pitkät hiukset koko aikuisikäni (n. 40v.) eikä takkuongelmaa ole ollut kuin hyvin harvakseltaan. Ehkä mulla sitten ei ole suomalaiset hiukset? Käytän myös hiusiinjätettävää hoitoainetta, pidän lettejä ja ponnaria ja toisinaan nutturaa. Pesu ja kuivuminen on oikeastaan ainoa, mistä on vaivaa ja ajankulua.

Vierailija
11/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tukka vanhentaa!

Vierailija
12/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kotiäidin hiukset ole aina kätevällä ponnarilla :)

Aamulla kun sitaisee kiinni.

Vierailija
13/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tukka vanhentaa!

Mä olen eri mieltä. Moni tuttu on leikannut lyhyempiä hiuksia tässä viidenkympin iässä, ja sen jälkeen näyttävät ihan mummeleilta.

Vierailija
14/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lähtenyt niin paljon hiuksia että lyhyt on vaan paras.

T.60v

Vierailija
15/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin työssäkäyvälle pitkä tukka sopii kyllä paremmin. Itselläni on luonnonkiharat hiukset, niin ei niitä tarvitse edes kammata, vähän sormilla vain asettelee. Mitään hiustenhoitotuotteita en käytä, shampoota ja hoitoainetta lukuunottamatta, ja aina saan kehuja hiuksistani. Mun ystäväpiirissä on kyllä toisinpäin, kuin aloittaja mainitsi. Monet koko ikänsä lyhyitä hiuksia pitäneet ovat alkaneet nyt kasvatella monikin pitkiä hiuksia. 

Vierailija
16/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen erittäin tyytyväinen pixie cutiini :) Olen täysin wash & go -tyyppi, pikkusen suolasuihketta suihkautan kosteaan tukkaan, muotoilen sormilla ja annan kuivua. Mutta totta on, että kampaajalla täytyy käydä n. 4-6 viikon välein, jotta näyttää hyvältä.

Vierailija
17/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kunnon hoitoainetta niin ei ole kuiva. Tuossahan nuo pitkät hiukset on mukana roikkuneet 30 vuotta eikä mitään vaivaa ole kun en enää edes värjää. Pesu ja hyvät hoitoaineet riittää.

Vierailija
18/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tukka vanhentaa!

Mä olen eri mieltä. Moni tuttu on leikannut lyhyempiä hiuksia tässä viidenkympin iässä, ja sen jälkeen näyttävät ihan mummeleilta.

Riippuu vähän kasvojen muodosta!

Vierailija
19/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalla kuuskymppisellä on niin hyvät, vahvat hiukset, että ne näyttäisivät pitkinä hyviltä. Niin se vain on. Polkka tai longbob näyttävät hyvältä vanhemmallakin ja hiuksiin voi tehdä kiharoita tai syviä laineita juhliin.

Meidän suvussa monessa polvessa on ollut naisilla loppuun asti paksut pitkät hiukset ja oman värisinä eivät ole harmaantuneet kuin ohimolta.

Minulla oli 40 vuotta lyhyet tai polkkahiukset. Oli vaikeaa saada pysymään hiukset laitetun näköisinä, kun hiuslaatu on luonnostaan liukas ja suora. Permanentti kuivatti hiukset hampuiksi ja hyvää kampaajaa/leikkaajaa oli mahdoton löytää enää 2000-luvulla. Ennen oli hyviä leikkaajia vielä 1990-luvulla. 

Annoin hiusten kasvaa, enkä enää leikkauta. Harmittaa, että nuorempana aikuisena leikkautin, värjäsin ja permanenttasin tukkaa, ihan suotta. Kenelläkään ei pitäisi olla sanomista kun hiukset ovat luonnolliset.

Vierailija
20/60 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen naisen tukka myös ohentuu ikääntyessä, että ei semmonen ohut pitkä hiirenhäntä kaunis ole. Monilla mummoilla päälaki paistaa ohuen tukan läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi