Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisen alkoholisoituminen

Vierailija
10.07.2022 |

Onko muilla kokemusta siitä, että eläkkeelle jäänyt vanhempi alkaa tissutella? Siis ei kalja silloin tällöin, vaan että on melkein aina tavatessa esim. viikonloppuisin tai iltaisin huppelissa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja minun molemmat vanhemmat puolisoineen eläkkeellä ja kuppi maistuu kaikille. Aamusta alkaen viinilasi nenän alla. Tajuttoman rasittavaa😞

Vierailija
22/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin aiheuttama dementia on sitten ikävä seuraus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tai aloitti tuon kyllä jo paljon ennen eläköitymistä. Jostain viiskymppisestä pahentunut ja siis mun äiti kyseessä. Omasta mielestään ongelmaa ei hänellä ole. Isänsä oli aikoinaan ns. oikea juoppo sen mielestä. Sellainen, joka ei käynyt töissä, eli ryyppyremmeissä, oli välillä vankilassa, ajoi perheen pakkaseen aina välillä. Äiti ei aikuisena pitänyt välejä häneen enkä tietenkään ihmettele, ihan oikein teki. Nyt ainoa verrokki on isänsä, jonka tasoinen ei hän toki ole. Eikä veljensä, joka aiemmin oli siisti työssäkäyvä fiksu mies, mutta joka masentui, alkoi juoda, erosi, joi itsensä maksakirroosiin asti ja kuoli siihen. Ei äiti sellainen juoppo ole. Mutta jotain alkoholiongelmaa hänelläkin mielestäni on. Kun nähtiin vaikka kaupungilla ja käytiin ostoksilla + syömässä, oli pakko saada se siideri. Tai huvipuistossa lapsenlapsen kanssa (ei minun lapsi), pakko käydä terassilla "yhdellä". "Jotain iloa pitää olla elämässä" ja "voin lopettaa koska vain, mulla ei ole ongelmaa, sulla on". On myös huolissaan suvun joidenkin nuorten alkoholin käytöstä. Samalla itse tuputtaa sitä, kun joku tulee käymään. "Hae sieltä jääkaapista yksi".

En aina tiennyt onko kännissä vai ei, kun soitti. Välillä raivosi jostain asiasta, sitten myöhemmin soitti ja oli ihan toinen ääni kellossa, "nautitaan nyt". Moni asia johti siihen, ettei olla tekemisissä, kun oma lapseni syntyi. Tää oli yksi. En pidä mallista, mitä näyttää lapsille. Omasta puolestani toisaalta saisi juoda, jos haluaa, en voi sitä estää. Mutta haluan suojella omaa lastani ja omaa mielenterveyttäni. Syyllinen olo ratkaisustani, vaikka "kuuluu" kai asiaan ja aina välillä saan tekstareita ja kirjeitä, koska ei ymmärrä miksei olla yhteydessä. En tiedä, mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
24/25 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa juoda jos janottaa.

Demonisointimammat taas liikkeellä...

Vierailija
25/25 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

----

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi