Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa mitään hoitoa, jolla kasvojen lehahtelusta ja punoituksesta pääsisi eroon?

Vierailija
10.07.2022 |

Ainakin helpottaisi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakuna uimarannalle.

Vierailija
2/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kasvohoitotuotteita joissa on niasiiniamidia tai suun mautta b3-vitamiinia? Se aiheuttaa joillekin kasvojen punoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on couperosa niin ainakaan mulle ei auta mikä muu kuin peittävä meikkivoide.

Vierailija
4/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö kasvohoitotuotteita joissa on niasiiniamidia tai suun mautta b3-vitamiinia? Se aiheuttaa joillekin kasvojen punoitusta.

Minulla on aina ollut jieman pinoittava iho, koska olen niin kalpea, kaiken lisäksi couperosaa hieman.

Ap

Vierailija
5/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on ruusufinni, niin ei sellaista millä pääsisi lopullisesti eroon, oireita kyllä pystyy usein vähentämään. Tämän sairauden syytähän ei kunnolla ymmärretä. Itselläni puhkesi tänä vuonna ruusufinni, ja ei tähän minulla mikään kunnolla auta. Rosazol-voidetta olen nyt käyttänyt, mutta ei näytä minulla paljon tehoavan. Toisilla se helpottaa oireita paljon. Minulla oli ennen todella vaalea, tasaisen värinen iho. Ei ole enää, ja tähän on ollut todella vaikea tottua.

Tärkeintä on välttää aurinkoa. Aurinko on ruusufinni-ihon pahin vihollinen. Ei siis tarkoituksellista auringonottoa, ja mahdollisuuksien mukaan kannattaa muutenkin hakeutua pois suorasta auringonpaisteesta. Joka päivä, siis ihan joka päivä, myös muuten kuin kesällä, on käytettävä aurinkosuojavoidetta korkealla suojakertoimella. Ja nimenomaan fysikaalista suojaa, koska kemiallinen suoja muuttaa uv-säteilyn lämmöksi ja lämpöhän taas lisää ihon lehahtelua. Itse olen käyttänyt Heliocaren mineral tolerance fluidia. Tässä on myös se hyvä puoli, että se on kuin kevyt meikkivoide joka peittää ihon punoitusta ja epätasaisuutta hyvin. Toisin kuin iso osa fysikaalisista suojista, tämä ei paakkuunnu iholle tahmaklönteiksi.

Vierailija
6/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihdevuodet, korvaushoito vaikuttaa.

Vierailija
7/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus, yleensä tuollaiset ylipainoisten vaivoja.

Vierailija
8/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punasteluako tarkoitat?

Vierailija
9/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittävä mekkivoide.

Vierailija
10/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus, yleensä tuollaiset ylipainoisten vaivoja.

Jälleen kerran näitä kommentteja joissa esitetään mielipiteitä asiasta josta ei mitään tiedä. Ylipainolla ei ole yhteyttä couperosaan ja ruusufinniin. Ihan on kuule kaiken kokoisilla näitä. Erityisen yleisiä ne ovat vaalean, ohuen ihon omaavilla pohjoismaalaisilla.

Vierailija
11/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan miten ruusufinnin ja perhosihottuman erottaa toisistaan? Tavalliseen punasteluun on auttanut aikoinaan joe plascon meikkivoide, mutta nykyään mikään tuote ei peitä poskien ja nenänvarren punoittelua ja pigmentoitumisia. Kaikki aurinkovoiteet testattu ja tietenkin korkeimmalla suojakertoimella aina käytössä. Punoituksen syyn hoito tai poisto tietysti auttaisi parhaiten, mutta ei ole tiedossa eikä tutkimuksiin julkisella puolella pääse.

Vierailija
12/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidatko liikaa ihoasi. Se lisää ihon reaktiivisuutta.

Itse lopetin kaiken ylimääräisen. Pesu vedellä ja joka toinen päivä hajusteettomalla misellivedellä. Päälle tarvittaessa ohut kerros apteekin Ceralan Plussaa.

Lehahtelu, punoitus ja jopa nenän rasvoittuminen on loppunut kokonaan.

Ja kun meikkivoidetta tarvitaan yhå vähemmän, iho voi entistå paremmin.

Isomman meikkikerroksenkin voi emulgoida pois Ceralan Plussalla ja päälle misellivettä.

Vierailija
13/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paha ruusufinni, niin ainoastaan usean kuukauden antibioottikuuri auttaa tai pahimmassa tapauksessa kuuri Roaccutania. Laajenneisiin verisuoniin ei auta kuin laserhoidot, yleensä vaatii 2-3 kertaa että hyvä vaikutus. Tämän lisäksi pitää laseroida säännöllisesti ainakin kerran vuodessa koska laajenneita suonia tuppaa muodostumaan lisää.

Vierailija
14/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan miten ruusufinnin ja perhosihottuman erottaa toisistaan? Tavalliseen punasteluun on auttanut aikoinaan joe plascon meikkivoide, mutta nykyään mikään tuote ei peitä poskien ja nenänvarren punoittelua ja pigmentoitumisia. Kaikki aurinkovoiteet testattu ja tietenkin korkeimmalla suojakertoimella aina käytössä. Punoituksen syyn hoito tai poisto tietysti auttaisi parhaiten, mutta ei ole tiedossa eikä tutkimuksiin julkisella puolella pääse.

Vaikea varmaan sanoa ellei ole lääkäri, mutta minusta nuo kyllä näyttävät erilaisilta kun vertaan kuvia. Itsellä siis ruusufinni ja kyllä tuo perhosihottuma on erilainen. Aika selvärajainen ensinnäkin, ja se itse ihottuma näyttää erilaiselta. Ainakin minulla ruusufinnissä näkyy "hämähäkkiluomia" eli niitä verisuonia selvästi, ja lisäksi joukossa sellaista röpöliäistä ihoa, pieniä näppyjä jotka eivät kuitenkaan ole sellaisia talipäitä kuin aknessa. Tuo perhosihottuma näyttää enemmän sellaiselta vähän hilseilevän näköiseltä läiskältä ainakin niissä kuvissa joita nyt katsoin.

Vierailija
15/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis 20-vuotias, erittäin vaalea, ja hieman punoittava koko ajan, lisäksi lämpötilat ainakin pahentaa sitä, myös pintaverisuonia on.

Ap

Vierailija
16/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SLE:n kuuluu perhosihottuma. Asia selviää vain lääkärissä.

Vierailija
17/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa. Kun olet 30, et välitä enää paskaakaan - et punoituksesta etkä sen syistä.

Vierailija
19/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis 20-vuotias, erittäin vaalea, ja hieman punoittava koko ajan, lisäksi lämpötilat ainakin pahentaa sitä, myös pintaverisuonia on.

Ap

Enemmän tuo on couperosaa kuin varsinaista ruusufinniä. Ruusufinni on aikuisen ihon sairaus, se puhkeaa yleensä yli kolmekymppisenä. Minullakin puhkesi nelikymppisenä. Tätä ennen minulla oli juuri tuollainen hyvin vaalea, ohut iho.

Mutta suojaa ihosi hyvin auringolta, se on toki tärkeää muillekin kuin tälle ihotyypille. Fysikaalinen suoja on sinullekin parempi kuin kemiallinen. Monet fysikaaliset suojat ovat inhottavia tahmoja ja itselläkin oli ennen tämän ruusufinnin puhkeamista käytössä kemiallinen, mutta nyt löysin hyvän tästä aiemmin mainitsemastani Heliocaren suojasta. Myös Alga Maris -merkillä on joitakin vähemmän tahmaavia.

Vierailija
20/20 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SLE:n kuuluu perhosihottuma. Asia selviää vain lääkärissä.

Epäilemättä, mutta lähetteet reumalle palautuu, vaikka reumasairautta tukevia löydöksiä on useita ja ymmärtääkseni esim. sle-diagnoosi ei varmistu tai poissulkeudu pelkästään spesifeilläkään laboratoriolöydöksillä. Erikoissairaanhoitoon ei niin vaan pääse ja epäselvissä tapauksissa juuri erikoislääkärin kliininen osaaminen voisi olla paikallaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme