Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen keski-ikäinen pitkäaikaistyön, joka on ollut aina yksin. Miksi laihduttaisin?

Vierailija
10.07.2022 |

Kun syöminen on niitä harvoja asioita, joista saa enää mielihyvää. Mitä hyötyjä saisin siitä, että kituutan itseäni vuoden syömällä vähemmän, jättämällä herkut pois ja liikkumalla enemmän?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse laihduttaa, jos olet tyytyväinen noin. 

Vierailija
2/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vyötärölihava ja aina ollut fyysisessä työssä. Onneks voin ihan itse tienatulla rahalla käydä herkku ostoksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskoni nauttii myös suuresti syömisestä. Sekä suolainen että makea tuottavat mielihyvää. Valitettavasti hän on joutunut ennenaikaiselle eläkkeelle invalidisoivan ylipainonsa takia. Polvet eivät kestäneet.

Vierailija
4/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Jotta et enää olisi yksin. Mitä parempi ulkonäkösi on, sitä helpommin löydät kumppanin ja jopa kavereita.

Vierailija
5/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

läski on sitoutunutta hiilidioksidia. läskit pelastavat maailman ilmastonmuutokselta

Vierailija
6/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä tosiaan, jos ylipaino seuraamuksineen ei itseäsi haittaa, etkä halua luopua herkuista.

Vierailija
7/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa menettää terveyttään. Diabetes ja tukielinongelmat iskevät lihavaan. Laihduta, jos pystyt.

Vierailija
8/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit paremmin. Ja mikäli pitkäaikaistyötön olet niin ainakin olisi aikaa käydä myös kuntosalilla ja lenkkipoluilla. Itsellä se ainakin auttoi positiivisesti jaksamiseen kun olin työttömänä ja pysyin myös henkisesti kasassa

Vierailija
9/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse kenenkään muun takia laihduttaa, vaan itsesi. Kevyempänä on parempi olo ja monien sairauksien riski pienenee merkittävästi.

Vierailija
10/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino aiheuttaa tulehduksen, mikä vaikuttaa koko elimistöön. Jatkuva tulehdus vaikuttaa myös aivoihin, ja aiheuttaa masennusta.

Siis normaalipainossa olo on parempi ihan yleisesti, eli ainoan motivaation ei tarvitse tulla siitä, että näyttäisi paremmalta.

Vierailija
11/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä tuossa jo kerrottiin, itsesi ja terveytesi takia kannattaa laihtua. Ei se ole niin kamalaa kuin voisi luulla. Eikä niin hankalaakaan. Kartoita ruokavaliosi ja "herkkusi", ja mieti, mitä voisit jättää pois, vähemmälle, tai korvata jollain terveellisemmällä ilman suurempia ponnistuksia. Lisäksi otat viikko-ohjelmaasi sopivasti liikuntaa, vaikkapa vain kävelylenkin pari-kolme kertaa viikossa näin alkuun. Liikunnassakin "ruokahalu kasvaa syödessä", eli voi olla, että alkuun ei huvittaisi, mutta pian siihen tottuu ja ennen pitkää haluaa jo lisääkin. Tämä on kaikki itse koettua, ja kevyempänä on parempi olokin kaiken aikaa. Mieti itse, jos kanniskelisit koko ajan mukanasi vaikka 10 kg painoista reppua (tai kuinka paljon sitä ylipainoa sitten onkaan), ja sitten saisit ottaa sen pois, eikö olisikin helpotus?

Vierailija
12/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamisen ei tarvitse olla pyllystä ja tuntua pahalta - ketogeeninen ruokavalio auttaa laihtumaan ilman nälkää.

Vierailija
13/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan laihduttele. Syö mielummin nameja, herkkuja, naposteltavaa ja tietysti juo sitä limukkaa!

Vierailija
14/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttamisen ei tarvitse olla pyllystä ja tuntua pahalta - ketogeeninen ruokavalio auttaa laihtumaan ilman nälkää.

Arvasin, että tätä tulee heti joku kiukkuperse alapeukuttamaan.

Vierailija
15/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan ja Fazer kiittää.

Aika lyhytnäköistä tosin. Mihin on kadonnut yksilön vastuunotto omasta terveydestä?

Maksat jo nyt yhteiskunnalle, mutta elintapasairauksien ja näiden -en välitä- mietteiden jälkeen tulet maksamaan yhteiskunnalle enmmän kuin nyt. Lisäksi koet tuskallisen ja kalliin vanhuuden kaikkine lääkkeinesi ja kolotuksinesi.

Että kiitos piittaamattonuudestasi ja itsekkyydestäsi

Vierailija
16/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse laihduttaa, jos olet tyytyväinen noin. 

Aivan. Toki olisin mielelläni laihempi, mutta koska se vaatisi paljon työtä ja tuskaa niin en halua urakkaan ryhtyä ilman tarpeeksi suuria motivaatiotekijöitä. 

ap

Vierailija
17/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkusiskoni nauttii myös suuresti syömisestä. Sekä suolainen että makea tuottavat mielihyvää. Valitettavasti hän on joutunut ennenaikaiselle eläkkeelle invalidisoivan ylipainonsa takia. Polvet eivät kestäneet.

Tämä voi mullakin olla edessä. Kyllähän sen on pakko jossakin tuntua, kun kantaa koko ajan kymmeniä kiloja ylimääräistä mukanaan.

ap

Vierailija
18/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta valmiiksi siltä varalta, että tapaat joskus mieleisesi kaverin. Laihduttamisessa menee aikaa painosta riippuen jopa vuosia. Jos alat laihduttaa vasta tavattuasi puolisoehdokkaan, tärväytyy aikaa kaikenlaisiin pikalaihdutuskuureihin ja lopuksi olet entistä lihavampia.

Vierailija
19/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Jotta et enää olisi yksin. Mitä parempi ulkonäkösi on, sitä helpommin löydät kumppanin ja jopa kavereita.

En usko, että se auttaisi. Olen ollut nuori, laiha ja työssäkäyvä. En löytänyt silloinkaan seuraa. 

ap

Vierailija
20/24 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kivaa menettää terveyttään. Diabetes ja tukielinongelmat iskevät lihavaan. Laihduta, jos pystyt.

Ei haittaisi. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan