Miten saisi ikääntyneet vanhemmat aloittamaan varallisuutensa jaon jo nyt?
Alkaa suoraan sanoen ottaa kaaliin, että eivät ole antaneet kunnon rahalahjoja. Haluaisin, että alkaisivat jo nyt antamaan omaisuuttaan pois. Miten saisin heidät tekemään niin? Eivät he enää tee sillä kaikella mitään, mutta minulla on suuria suunnitelmia.
Kommentit (25)
Ihanaa, kun yleinen mielipide on tällainen. Eli, että jälkeläisille ei kuulu vanhempien varallisuus näiden eläessä. Voin siis hyvällä omallatunnolla vältellä nyt työntekoa ja elää itse saamani miljoonaperinnön kanssa jakamatta siitä mitenkään oleellista osaa lapsilleni elinaikanani. Kaikista se on oikein.
Monilla iäkkäillä on rahaa ja varallisuutta niin paljon että sitä kertyy jo kaiken aikaa lisää enemmän kuin ehtii syödä. Viisaita ovat sellaiset jotka ryhtyvät jakoon jo hyvissä ajoin.
Minä olen ajatellut että jokainen saa nauttia omien tekemisten tuotoista miten haluaa. Hautaan asti. Aion jäädä varhennetulle eläkkeelle jossa maksan itselleni eläkettä omista varoistani. Rintaperillisiä minulla ei ole mutta veljet ja heidän pojat ja tyttäret ovat kovasti vihjailleet että voisin avustaa heidän opiskelijaelämänsä rahoittamisessa. En ole ymmärtävinäni vihjeitä. Testamentinkin olen tehnyt ohitse noiden ruinaajien. Sitä eivät vielä tiedä. Tulkoon sitten yllätyksenä ettei irtoa mitään silloinkaan.
Ap, käy koulusi hyvin ja opiskele. Mene töihin ja rahoita itse suuret suunnitelmasi.
Porvoossa kaikki hyvin siis.