Suomessa aikuisen naisen keskipituus on 167 senttiä ja miehen 180 senttiä. Oletko lyhyempi vai pidempi?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Missä sanotaan? Tuossa ei sentit pidä paikkaansa.
Pitää paikkansa. Tuo on nykyinen keskimitta.
Tasan keskimittainen. Nuorempana olen ollut keskimääräistä hieman pidempi. Nykyajan nuoret aikuiset ovat pidempiä kuin ennen.
Vuonna 2011 julkaistujen uusien kasvukäyrien mukaan suomalaisten nuorten miesten keskipituus on 180,7 senttimetriä ja nuorten naisten keskipituus 167,5 senttimetriä.
Iäkkäämpien suomalaisten miesten keskipituus oli 178 senttimetriä ja naisten 164 senttimetriä.
Kyllä on lyhyillä miehillä ankeaa kun nuorten naisten keskipituus jo ~168
Yksi 167-senttinen nainen pitää itseään pitkänä. Huvittavaa. Ehkä se eli lapsuutensa hobittien seurassa.
8,5 senttiä keskim. miestä lyhempi ,utta 4,5 cm keskim. naista pirempi
Olen keskipituisen miehen mittainen nainen, olin jo 1980-luvulla. :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on lyhyillä miehillä ankeaa kun nuorten naisten keskipituus jo ~168
Jatkuva somen käyttö saa nykynaiset pitkästymään
Oon 160 cm ja just viime yönä näin unta, että inssi (en tiedä miksi olin ajokoulussa) jostakin selkeästä ja perustellusta syystä oli tatuoimassa sääriini samanlaisia arpia kuin hänellä oli. Se ei mennytkään ihan kuin suunnitelmissa ja olinkin ihan tyytyväinen, että vältyin niiltä arvilta. Hetken kuluttua huomasin kuitenkin olevani pidempi kuin ennen, 168 cm tarkalleen. Oli tehty säärenpidennykset (8 cm lisää puhtaasti sääriin...). Sanoin siskolleni, joka jostain ilmestyi, että en uskalla yrittää inssiä uudestaan koska 168 cm on mulle aivan maksimi, että olen vielä tyytyväinen enkä tahdo, että musta tehdään pidempi. Sisko sitten otti minut kyytiin... (mulla on kyllä tosi elämässä ajokortti :D)
Mutta tosielämässä olen tyytyväinen pituuteeni ja vartalooni, olen hoikka ja sopusuhtainen. Voisin harmistumatta olla pari senttiä lyhyempi tai jopa kymmenisen sentin pidempi kunhan venytys ei tapahtuisi pelkissä säärissä vaan tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Yksi 167-senttinen nainen pitää itseään pitkänä. Huvittavaa. Ehkä se eli lapsuutensa hobittien seurassa.
Olen 170 cm pitkä nainen ja minua sanotaan pitkäksi.
Oon melkein kaikilla mittareilla mitattuna keskinkertainen 🤔
Keskipituinen, -tuloinen, -ikäinen etc
Täällä oli just ketju jossa väitettiin 163cm ja 177cm.
Ja jos jotain kasvukäyriä juotuu käyttämään niin noille luvuilla voi pyyhkiä pyypyytä. Kasvukäyrät ovat vain kasvaville lapsille.
Nainen, 168 cm ja haluaisin ainakin viitisen senttiä lisää.
Harmittaa että jäin näin lyhyeksi kun koko kouluajan olin aina ainakin kolmen pisimmän joukossa :(
Miehen pituus ei minulle merkitse sen sijaan yhtään mitään.
Noi on jotain itseilmoitettuja mittoja sulka päässä.
tjeu Varusmiesten keskipituus on 178, ja ollut jo pidempään. Siellä se mitataan oikeasti.
Missä sanotaan? Tuossa ei sentit pidä paikkaansa.