Kun odotin tytärtäni ihastuin palavasti Veela-nimeen, onneksi mies sanoi tiukan ein sillä vasta myöhemmin kuulin ilmaisun Vela
Toinen on siis lumoavan kaunis naisolento Harry Pottereista ja toinen vapaaehtoisesti lapseton henkilö,vain yhden kirjaimen erolla.
Tyttärestä tuli sitten Vieno.
Kommentit (13)
Etkö voinut laittaa jotain muuta Potter nimeä? Lily, Luna?
Hyvä valinta. Minulle tulee Veelasta mieleen ärrävikainen Veera.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voinut laittaa jotain muuta Potter nimeä? Lily, Luna?
En koska kyse ei niinkään ollut palavasta fanituksesta vaan tuosta yhdestä nimestä, Veela on mielestäni edelleen aivan lumoava nimi ja muistuttaa kaunista mutta liian yleistä Venlaa.
Ap
Konsta Hietasella lapsi nimeltä Veetu :/ Ihan oikeasti, mitä tässä on liikkunut vanhempien mielessä? Voi Veetun Vettu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä on trolli?
Ei ole ,meillä olisi nyt 11vuotias Veela tuolla trampalla ellei mies olisi harannut vastaan. Ilmaisua vela en tuolloin ollut vielä kuullut, liekö sitä ollut keksittykään.
Ap
No itse en olisi nähnyt tuossa mitään ihmeellistä. Itsekin olen Tuuli eikä nimestä ole ikinä kenellekään tullut mieleen tuli. Kaveristani Meeristäkään ei tule mieleen meri.
Ulkomailla nimeni toki vääntyy muotoon Tuli tai Tulli, mutta me suomalaiset osaamme erottaa yhden ja kaksi vokaalia (tai konsonanttia) toisistaan.
Velat ovat kyllä varsinaisia ANKEUTTAJIA! 🤣
vitsi oma keksimä ;)
Mulle tulee Veelasta mieleen joku surkea väännös Venlasta. Ei Harry Potter ainakaan mutta en niitä kaikkia lukenut. Vieno on tosiaan kyllä parempi.
Mulle tulee vaan mieleen enemmä et vieno on miehen nimi vaikka se onki molemmille.
Mitä he""ttiä, kyllä meille olisi tullut ero jos mies olisi koettanut puuttua lapseni nimeen ja antaa jonkun karmean mummoniimen! kas kun ei Tyyne tai Hilma samantien!
Oh noh