Mitä ajattelen perheen perustamisesta
Olen viimeiset vajaa 5 vuotta ollut halukas perustamaan perheen. Exän kanssa oltiin suunnitelmissa jo pitkällä kunnes tuli korona ja ero. Puoli vuotta sitten tapasin nykyisen kumppanini ja olimme yhtä mieltä että toivomme lapsia.
Vaan tämän kevään myötä tullut kaiken holtiton kallistuminen on vienyt fiilistä noihin aiempiin haaveisiin. Sitten olen alkanut olla melko vakuuttunut, ettei mulla ole mitään mahdollisuuksia valvoa öisin vauvan takia. Olen jo nykyisessäkin arjessa äärirajoilla jaksamisen kanssa jos en nuku kunnolla.
Puoliso tuossa äsken sanoi että edelleen haluaa lisääntyä. En tiedä miten suhtautuisi kun tuo hyvien yöunien tarve on aivan välttämätön.
Henkiset tukiverkot on ihan ok, mutta käytännön apua meillä ei paljon välttämättä olisi.
Kommentit (3)
Ei kannata tehdä jos ajatus ei tunnu hyvältä. Tuskin silloin se todellisuuskaan tuntuisi niin hyvältä ja vaikka lasta rakastaisit niin parisuhde siinä menisi vähintään ihan pipariksi ja muita omia kriisejä pukkaisi. Mielestäni kannattaa tehdä lapsi(a) jos itse haluaa niin paljon, että on valmis mihin ikinä pitää sitten sen myötä ruveta. Toki ei pidä antaa pelotella itseään ahdistukseen asti, ei pelottelijoidenkaan pidä antaa ohjailla vaan itse miettiä. Jos olet kuitenkin siinä mielentilassa, että epäröit niin ei mun mielestä ole muiden oikein rohkaista ja motivoida sua minkään kynnyksen yli kun kukaan muu ei kuitenkaan niistä sun lapsistasi hoida sinun tehtävääsi. Olit sitten mies tai nainen niin kyllä mun mielestä on sun oma asia tehdä tuo päätös ja löytää itsestäsi halua elää valintasi kanssa, mitä sitten tajuatkin haluavasi. Itse en lähde kannustamaan enkä latistamaan muiden lapsihaaveita, en myöskään parisuhteessa yritä vaikuttaa toiseen. Itse olen halunnut lapsia vain sellaisen miehen kanssa, jota rakastana ja joka haluaa myös yhtä paljon kuin minä. Meillä kolme yhdessä toivottua lasta. Elämä on aika helppoa kun molemmat ovat rehellisesti halunneet olla yhdessä ja lapsia yhdessä eikä siihen liity taivuttelua tms ristiriitaista tai epämukavaa oloa.
Oot sekopää, toivottavasti mies vaihtaa sut nuorempaan. Älä tuhoa sen unelmia.
Ainakaan ei kannata luottaa siihen, että mies osallistuu aktiivisesti lapsen hoitoon. Mies saatta milloin vaan ilmoittaa, että haluaa erota eikö ole kiinnostunut lapsesta.